Tegen beter weten in.

24 juli 2017 - Potsdam, Duitsland

Tegen beter weten in.
Vandaag verlaten we Berlijn. Natuurlijk hebben we veel te weinig gezien, maar we komen terug. Voor nu zit het hoofd vol, vannacht zelfs wakker van gelegen. Het is wel geschiedenis, maar in deze tijd zijn er ook veel overeenkomsten met minderheidsgroeperingen die met ons samenleven.
We verlaten ook onze air b&b, niet echt iets om aan te bevelen:) op de locatie na dan.
Het duurt wel even eer we Berlijn uit zijn. Het blijft moeilijk om ons te oriënteren of we nu in west of oost zijn. De huizen lijken veelal op elkaar, tja misschien voor Berlijners grote verschillen maar voor ons niet.
Regelmatig zien we de dubbele stenen als teken dat daar de muur liep. We zijn al aardig wat kilometers verder als we bij een prachtig meertje aankomen. Een mooie picknickplek.Ook hier zien we resten van de muur. In het meertje zwemt een man met  borstcrawl heen en weer. Ik bedenk mij dat dit jarenlang door de muur hier niet mogelijk was. Zou hij halve baantjes hebben gezwommen?
Het is heerlijk weer om te fietsen. De zon schijnt en is ongeveer 23 graden, beter kan dus niet.
We weten dat er vanavond een eind aan komt en dat er heel veel regen gaat vallen en toch gaan we de tent opzetten:) We zijn super benieuwd hoe hij staat en slaapt. We besluiten wel vlakbij de grote plaats Potsdam te blijven ipv de kleine plaatsjes die komen.
Misschien morgen maar niet fietsen, we zien wel hoe laat het droog wordt. In een grote stad is altijd wel wat te doen.
Vanavond in de voortent gekookt en gegeten. We zitten ( nog) lekker al merk je dat de temperatuur daalt. Dan begint het ... de regen. Volgens het weerbericht blijft het nu tot morgenavond regenen. Laten we hopen dat ze ernaast zitten. Gelukkig zitten we droog, blijft het zo? De ultieme test voor de tent.
Liefs van ons Jan en Marlies
Camping Potsdam 60 km

1. Anca van de lande-van Roomen:
    25 juli 2017
    Lieve jan en marlies mooie tent wat een verhaal weer jammer dat het zo regent maar na regen komt zonneschijn toch fijn dat jullie het fijn hebben veel fietsplezier kijk goed uit liefs van ons xxx
  2. Gert en Ankie Slokker:
    25 juli 2017
    Bij regen lekker op je bed met een dik boek. Zag op buienradar dat het een flinke bui is. Geduld dan komt het goed.
    Gr van Ankie en Gert
  3. Paul:
    25 juli 2017
    Ook hier heeft de regen huisgehouden,maar het wordt altijd weer droog. Goede reis verder... Groetjes.
  4. Piet en Tineke Hafkamp:
    25 juli 2017
    Een heel mooie plaats om te zien: Sans Souci ! Veel ☀️☀️Schijn gewenst en minder ☔️☔️
  5. Bob Salomon:
    26 juli 2017
    Prachtig om deze cultuur op te snuiven, leuk dat ik weer mag meelezen met jullie boeiende verhalen.