Van regen naar zon.

28 juli 2019 - Vester Skerninge, Denemarken

Van regen naar zon.

De regen tikt zachtjes op de camper. Het is alsof hij zegt rustig aan- rustig aan:) Nou, we luisteren graag en uiteindelijk gaan we als laatste weg bij de haven. Als we vertrekken schijnt de zon alweer:) Voor de hele dag was regen voorspeld maar gelukkig zitten ze er weer eens naast.

We rijden richting de brug die  Sjaelland met Funen verbindt. Net daarvoor zoeken we in een onbeduidend dorpje een plekje voor de lunch op het strand. Hoe heerlijk is dit toch. Gewoon een crackertje mee, stoeltje uit en genieten van de zon en de zee.

Jan is niet meer uit zijn boek te krijgen en het hoofdstuk moet eerst uit voor we weg kunnen gaan. Ik kom tegenwoordig niet meer aan het lezen toe:) Geweldig wie had dit ooit gedacht.

De bedoeling is om het plaatsje Faaborg te bezoeken. Het staat bekend om zijn kleurrijke straatjes.De camperplek is vol en ligt ook niet echt geweldig. Dat is wel even weer anders dan in Zweden. Hier ben je aangewezen of op een camping of een camperplek. De campings die we gezien hebben ( van langs rijden) zien er heel groot uit, niet echt iets wat we zoeken.

Gelukkig vinden we zo’n 15 km verder weer een pareltje van een plek bij een haven. Er staan al twee campers; een Belg en een Hollander. We ontdekken een hulphond en niet veel later maken we kennis met een erg leuk gezin. Moeder is samen met zoon, dochter en twee honden op pad met een oud camperbusje. Al snel merken we waarom ze een hulphond hebben, de jongen is autistisch.

Moeder is lichamelijk en geestelijk een sterke vrouw ze vertelt ons dat ze altijd heeft gevaren als binnenschipper en nu een rondvaartboot bestuurt in Amsterdam. Dat hoor je niet vaak.

We staan letterlijk aan een lange afstand wandelpad waar we een stukje van willen ontdekken. Onderweg vinden we een paal met etappekaarten erin in het Duits en Engels.

Het pad loopt door Faaborg en zo vatten we al snel het plan op dat ik morgen de route wandel  ( 15 km) en Jan op de mountainbike achterop komt met de lunch en we elkaar later weer treffen in Faaborg waar hij met de camper naartoe rijdt.

In de avond spelen we yahtzee met ons buurmeisje. Ze is 11 en we genieten van haar gezelligheid. Heerlijk wat lijkt dit weer lang geleden voor ons dat we dit deden met de kids op vakantie.

Niet veel later is het plan gewijzigd de buren en honden gaan morgen met mij mee wandelen dus wordt vervolgd.

Liefs Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    29 juli 2019
    lieve marlies en jan wat een prachtverhaal weer fijn dat jullie het zo fijn hebben samen erg mooie foto's fijne avond op naar het volgende avontuur we vinden het geweldig die verhalen te lezen dank je wel hier is het ook prachtig weer naar de ark geweest was bingo pak koekjes gewonnen was erg gezellig liefs van ons xxx goede reis xxxx
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    29 juli 2019
    jan de boekenworm haha wie had dat verwacht geweldig xxx
  3. Bob Salomon:
    29 juli 2019
    Wau een spelletje! Gewoon genieten dat doen jullie zeker, allemaal met waar je zin in hebt.
    Leuke mensen tegenkomen en elkaars verhalen delen. Leuk om te lezen!😊👍