Trang An Tempel

26 juli 2016 - Hoa Lu, Vietnam

Trang An Tempel
Vandaag worden al vroeg gewekt (5.15) door vier dames in de kamer naast ons. Ze babbelen met elkaar maar in een voor ons vreemde taal en dus klinkt het luidruchtig. Een klein uurtje later en klaarwakker staan we ook op.
We fietsen terug via de kaart en komen uit bij het punt waar we gisteren in de mist gingen. Toch lukt het ons nu ook niet om de route hier te volgen. Geeft niks het is hier prachtig, je blijft kijken naar die bergen om je heen. Ze noemen dit gebied de droge Halong Bay.
We komen eerst aan bij een beroemd tempelcomplex ( Chua Bal Dinh tempel) Het ziet er prachtig uit van een afstand. We willen wel naar boven maar 300 trappen is in deze hitte echt 'too much'. Jan is vandaag niet topfit dus we rijden door naar Trang An Tempel. Je gaat hier met een roeibootje door allerlei grotten en komt bij diverse tempels. Je vaart tussen de imposante rotsformaties door. De roeier doet het fantastisch, wat een klus om drie uur mensen door die lage grotten te manoeuvreren. Voor ons juist even relaxen. Op de weg moet je constant opletten. We rijden op mooie asfaltwegen maar  vaak ook wegen waar veel (diepe) kuilen in de weg zitten, of wegen die echt totaal aan fladderen zijn gereden. Volgeladen vrachtwagens denderen ook over de wegen wat de weg vast niet ten goede komt. Wij hebben nu allebei twee tassen achterop en het karretje thuisgelaten. Dat is maar goed ook, want dat was hier niet mogelijk geweest.
De mensen in Vietnam zien er keurig gekleed uit. De mannen dragen vrijwel allemaal een overhemd met pantalon en ook de vrouwen zien er netjes uit. Iets tuttiger dan bij ons. Je ziet veel mannen lopen met een helm wat doet denken aan de Vietnam oorlog en de vrouwen dragen allemaal zo'n kegelvormige strooien hoed. Alles ziet er ook schoon uit. De kamers zijn heel basic met een zeer oud sanitair maar beddengoed of handdoeken ruiken altijd lekker fris. De matrassen zeer dun en hard.
We nemen het er vandaag van en boeken een super de luxe hotel met een heerlijk zacht bed. Helaas is Jan toch echt ziek (koorts) maar ligt nu in ieder geval prinsheerlijk. Hopelijk voelt hij zich morgen weer wat beter.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Mieke Sturkenboom:
    26 juli 2016
    Wat een bijzondere reis weer.Leuk je verhalen te lezen.
    Beterschap voir Jan!
  2. Marjan:
    26 juli 2016
    Leuk om jullie zo te volgen. Genoeg te vertellen. Het is eenhele belevenis! Beterschap voor Janneman...geniet ook even van de luxe..liefs
  3. Tineke Hafkamp:
    26 juli 2016
    Knap, dat omfietsen. En wat hebben jullie weer bijzondere dingen gezien. Heel verstandig om een goed hotel te nemen en voor Jan: beterschap!!
  4. Rom Guttinger:
    Hoi Jan en Marlies,

Nu de kop er echt af is, kom je in het patroon va n het fietsen. En verkeerd rijden hoort daar nu eenmaal bij. Heeft toch ook zijn charmes? Voor Jan beterschap; ik hoop dat due weer snel verder kan pedalen.
    Tot de volgende brief!

Groet, Rom
  5. Anca van de lande-van Roomen:
    Hoi Jan en Marlies
    Dat is ff shit we hopen dat Jan gauw weer opknapt wel goed dat hij op lekker bed ff kan rusten heel veel sterkte gr Fred en Anca ⚘
  6. Thea Smeele:
    26 juli 2016
    Nou dat bed ziet er fris uit ik denk dat Jan er wel naar snakken als je je niet goed voelt is een bed zo lekker. Geld ook voor jou Marlies ook goed uit rusten.
  7. Kees klinkhamer:
    27 juli 2016
    Kreeg je reisverhalen van Sylvie. Leuk!
    Beterschap met Jan. Water drinken. OPS?