Soms zit het tegen.

17 januari 2022 - Tambon Hat Sai Ri, Thailand

Soms zit het tegen.

Ons plan is om naar het eiland Koh Tao te reizen en daar 4 dagen een duikcursus te volgen. Van Ellen hebben we een goed adres gekregen. Bij onze overnachting horen we dat de boot 4 x per dag gaat.

Helaas fietsen we voor niks. De nachtboot gaat morgen pas en als we toch nog kijken op een andere locatiie of er niet nog een dagboot vertrekt vertelt de man ons dat vanmorgen de laatste boot is binnengekomen. Vanwege het uitblijven van toeristen is het gestopt. Oei, heftig voor deze man daar valt mijn enorme balen bij in het niet. Uiteindelijk hebben we ruim 60 km gefietst als we bij het station weer terugkomen vlakbij onze startlocatie.

We besluiten om per trein naar het noorden te vertrekken waar de boot nog wel vaart. Met de fiets naar het noorden fietsen en daar de boot pakken is geen optie, hier zitten nauwelijks accomodaties. De trein is nu de beste optie. Het kost 1,25 pp voor een rit van ongeveer 200 km. Alleen het kaartje voor de fiets is 6 euro🤣 We hebben geluk de trein vertrekt binnen 10 min. De stationschef blaast heel hard op zijn fluit wanneer de trein eraan komt, hij houdt zijn arm gestrekt met een groene vlag eraan. Echt heel ouderwets. Het is een boemeltrein en het is al vijf uur geweest als we gaar uitstappen. In Nederland ondenkbaar hoe je hier zo bij de open uitgang kunt staan of eruit kunt springen  (zie video)         Onderweg zien we wel 4 ijsvogels!!!

Net voor het donker is arriveren we bij een hotel. We zijn blij met de kamer. Na een lekkere douche loop ik terug naar de badkamer. Dit is minder leuk. Een kakkerlak loopt daar rond. Brr Ik krijg hem via een dienblad in de wc en spoel hem door. Er zullen vast mensen mij een dierenbeul vinden maar het slaapt een stuk rustiger:)

Vanmorgen vroeg naar de pier gefietst en na wat vragen onze fietsen binnen neergezet in een ruimte die voor opslag van rommel wordt gebruikt. Met alle sloten  die we hebben staan ze op geparkeerd. Fietsen mogen namelijk niet mee op de boot. Die mogen alleen mee met de nachtboot maar die arriveert om 03:00 ‘s nachts.

Nu zal het een paar dagen stil blijven op het blog. De duikcursus zal  rond 4 dagen duren dus daarna horen jullie wel weet hoe het was.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Judith:
    17 januari 2022
    wow, Jan en Marlies! Wat een geweldige reis tot nu toe. En soms is omdenken de beste remedie tegen sjagrijn ;)
    Ik ben benieuwd naar de ervaringen met het duiken.
  2. BERT van der roest:
    17 januari 2022
    geweldig om zo mee te beleven groetjes
  3. Melanie:
    Veel plezier met duiken!
  4. Harry:
    18 januari 2022
    Prachtige foto's en avonturen. Dit wordt een reis om noot te vergeten.
    Kao Tao zal ook een topper worden. Wij waren er in 2018. Reis vooral ook naar de rustige oost kant van het eiland.
    Veel reisplezier Harry
  5. Froukje voortallen:
    18 januari 2022
    Hallo.dank voor het meebeleven van al jullie avonturen en de mooie foto’s. Mooi van de olifanten en wat een aardige mensen en wat is alles goedkoop. Veel succes met de duikcursussen. Lieve groeten van Froukje