Met een vol hoofd in de wolken.

14 april 2017 - Negombo, Sri Lanka

Met een vol hoofd in de wolken.
Eindelijk het is zover. De aftel app geeft 0 dagen aan voor vertrek. Het is paasfeest op school, een gezellige dag om te werken. Voor ik het weet vliegt de dag voorbij en fiets ik naar huis. De fietsen en bagage staan al een kleine week ingepakt in de kamer. Ook Jan komt naar huis, klaar voor vandaag.
Tom brengt ons weg en vraagt of we er klaar voor zijn. Praktisch gezien wel maar beiden zijn we nog met ons hoofd bij het werk.
Op Schiphol is het geluk met ons. Door de grote fietsdozen mogen we inchecken bij een aparte balie. Rijen mensen wachten geduldig op hun beurt en wij ...wij zijn met 10 minuten klaar Voor we het goed en wel door hebben heeft de medewerker ons ook nog op een speciale plek gezet met meer beenruimte. Een extra gelukje!
Wat is het vliegtuig groot! Het bestaat zelfs uit twee verdiepingen. De vliegtuigen die ernaast staan lijken wel dinkie toys. Alles is even luxe en toch blijft het ondanks deze luxe een eind vliegen.
Ik draai en draai en slaap gelukkig nog even wat. Op de luchthaven in Dubai gaan we ontbijten vlakbij de gate waar we straks moeten overstappen. Dan werkt vast het slaappilletje nog als ik besluit dat we fout zitten. Weer het hele vliegveld per bus over. Hum, toch niet, maar foutje moet kunnen:) en weer terug, nu met de trein naar juist, dezelfde plek:) Gelukkig doen we aan sightseeing en hebben we genoeg tijd Bij de laatste vlucht nog maar even verder geslapen.
Jan vliegt ook verder met zijn hoofd in de wolken. Hij heeft op Schiphol eindelijk een drone gekocht. Hij wilde hem graag voor zijn verjaardag en kreeg hem tot zijn verdriet niet.
Geen reisgidsen lezen voor Jan maar de gehele gebruiksaanwijzing van de drone. Nu maar hopen op een veilige vlucht/ vakantie voor ons en de Singalezen.
Inmiddels zitten we in ons questhouse met airo! Het is prachtig schoon en het ontbijt morgen in de tuin:) Klinkt goed toch?
De airco was wel even nodig. De warmte kwam ons tegemoet terwijl we het vliegveld uitkwamen. Overal zagen we mensen in het wit gekleed bij de vele kerken buiten bidden/samenzijn.  De chauffeur vertelde dat de mensen deze dag vasten en naar de kerk gaan. Deze mis duurt 3 uur. We hadden geen puf om te stoppen maar ik had wek willen kijken of de mensen ook in de kerk zaten. Buiten was het knetterdruk. Wij hebben ipv dat ons lekker opgefrist en zijn even ergens een hapje gaan eten. Morgen even een dagje acclimatiseren, fietsen uitpakken etc. En nu slapen..:)
Veel liefs van ons
Jan en Marlies
 Negombo 13-14 april

1. Marja Broks:
    15 april 2017
    Op naar een weer mooie reis !
    Geniet van het land, de mensen, de gewoontes, het fietsen en van elkaar. Ik verheug mij op jullie verhalen en foto's.
  2. Anneke:
    15 april 2017
    Heel veel plezier op hopelijk weer een prachtige reis!
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    15 april 2017
    Hallo de aftrap is er het begon op het vliegveld in Dubai met sightseeing het maakt voor Jan niet zoveel uit hij slaapt gaapt en droomt over zijn drone
    Veel plezier lieve familie groetjes
  4. Gerda:
    15 april 2017
    Hoi, hoi, ik keek al uit naar je 1e reisverslag! Net op weg en al van alles meegemaakt! Geniet van jullie reis. Dikke kus en knuffel
  5. Suze:
    15 april 2017
    Heel veel plezier Marlies en Jan, heerlijk genieten daar.
  6. Piet en Tineke Hafkamp:
    15 april 2017
    Wat een bof: zo snel geholpen op Schiphol en ook nog extra beenruimte bij de Emirates! Inderdaad een heel groot vliegtuig, jammer dat je niet even de trap op mag om naar de luxe boven te kijken. Nu genieten van al het moois dat jullie zullen zien. We verwachten natuurlijk ook beelden uit 'vogelpositie' van de drone van Jan. Veel fietsplezier en wij verheugen ons op de verhalen! Groeten van Piet en Tineke
  7. Marianne:
    15 april 2017
    Wat fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen. Geniet van het avontuur en Jan was je soms maar een drone he. Liefs en geniet met volle teugen
  8. Sylvie:
    15 april 2017
    Net wakker en ja !!eindelijk je eerste verhaal, wat een reis weer , jullie waren denk ik goed moe, en nu laat het avontuur beginnen .veel liefs en dikke kus
    Sylvie.
  9. Carla:
    15 april 2017
    Heerlijk om de eerste mail te krijgen en te lezen, weer heel herkenbaar. Geniet maar van de warmte, hier is het fris, beetje koud. Ben benieuwd al naar de drone foto's, leuk !
    Lekker even acclimatiseren, hoofd leeg maken en starten met de fietstocht en de avonturen die erbij horen. Heel veel genieten maar en ik kijk uit naar jullie eerste etappeverhaal . Groetjes Carla xx
  10. Rosemary:
    15 april 2017
    Fijn dat reis goed is gestart. Nu aclimatiseren en uitrusten en fris starten met de reis.
    Veel plezier.
  11. Marijke Roos:
    15 april 2017
    Geniet weer van deze vast fantastische ervaring en laat ons weer meegenieten
  12. Amy:
    15 april 2017
    Zoveel indrukken meteen alweer. Heerlijk, hoofden lekker leeg maken en volop genieten.
    Kijk uit naar de volgende verhalen, veel plezier!!
  13. Mieke Pieket Weeserik:
    Geniet ervan !! Fijn dat de reis goed ging . Groetjes
  14. Judith:
    Hey Jan en Marlies,
    Dit keer ook beelden uit de lucht, wij kijken er naar uit.
    En heeft grote voordelen bij verkeerd rijden
    Goede benen, Judith en Peter
  15. Hannes Duurland:
    15 april 2017
    Geweldig dit, ik ga je volgen. Leuk!
  16. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Dat is een mooie start van jullie fietsvakantietocht.
    Heel veel plezier en genieten!

Groet, Rom
  17. Thea Smeele:
    Dag Marlies en Jan.
    Hele fijne Paasdagen en een hele fijne Vakantie.
    Liefs Tante Thea.
  18. Astrid:
    15 april 2017
    Je wordt gevolgd! Geniet volop van deze super reis.
  19. Ron Jens:
    15 april 2017
    Jullie hebben je hoofd toch altijd in de wolken?
  20. Ton:
    16 april 2017
    Fijn dat de reis in ieder geval soepel is verlopen.
    En ja jullie zullen zeker moe zijn maar wel voldaan denk ik zo?
    Heel veel plezier en geniet van de avonturen, dan doen wij dat ook ;-)
  21. Marjan:
    16 april 2017
    Gelukkig goed aangekomen! Veel plezier en pas goed op jullie zelf! Dikke kus