Een onverwachte wending.

18 april 2017 - Pahala Maragahawewa, Sri Lanka

Een onverwachte wending.
Vandaag rijden we op een prachtige rustige weg. We vertrekken eigenlijk te laat, om
9.00 rijden we weg en dan is de temperatuur al aan het oplopen. Ik begrijp uit de weerberichten vanuit Nederland dat we niks te klagen hebben. Bedankt trouwens voor jullie leuke reacties en tips.
We zien een waarschuwingsbord met overstekende olifanten dus we speuren continu de omgeving af. Helaas steken ze vandaag niet over:) wel zien we een soort wezel in de struiken verdwijnen en een aap oversteken.
Bij een stop proberen we koekjes uit die de eigenaresse zelf heeft gemaakt. Een soort nasikoekje in een gefrituurd hulsje. Omdat ik er erg enthousiast over ben word ik meteen door haar op de foto gezet. Dat is mooi want dan kan ik hetzelfde doen:)
Tijdens de lunch spotten we een klein eekhoorntje die bijna de prooi werd van een vogel.
Om twee uur arriveren we bij een hotel vlakbij het wildpark. Dit park zouden we niet ingaan, maar ja we zijn nogal flexibel:) We verlangen naar een douche en trappen dus op onze rem. Achteraf een zeer goede keuze. Binnen 15 minuten vertrekken we gedoucht en wel per jeep naar het wildpark.
De chauffeur en tevens gids stopt overal zodat we de beesten goed kunnen spotten en fotograferen. Onderweg kruizen we diverse andere jeeps. Uit de toon en de snelheid waarmee we even later door het landschap scheuren maken we op dat er iets bijzonders gaande is. We hebben heel veel geluk en zien twee jonge luipaarden aan het water liggen. Wat een tocht en wat een mooie dieren hebben we gezien. Prachtige vogels in de meest mooie kleuren maar ook Bambi met zijn vriendjes. Echte geluksvogels zijn wij!
Morgen gaan we om 6.00  vertrekken dan is het nog 'koel' en komen we op een mooie tijd in Anuradhapure aan.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Marjan:
    18 april 2017
    Wauw! Dat is zeker boffen. Wat beleven jullie al veel in korte tijd! Leve het blog...liefs Marjan
  2. Suze:
    18 april 2017
    Wat een avontuurlijke dag weer, en zo'n onverwachtse,prachtige tocht door het natuurpark maken is geweldig zeg.
  3. Astrid:
    18 april 2017
    Kom ik uit mijn werk....even zitten...kop thee...reisverslag lezen....dan kom ik helemaal b(l)ij.
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    18 april 2017
    Het is niet te geloven wat hebben jullie een mazzel zo'n mooie tocht met de jeep en wat een kiekjes oja waar is jullie vriend de ijsvogel succes morgenochtend om 6.00
  5. Piet en Tineke Hafkamp:
    18 april 2017
    Dat was zeker boffen! Geweldig zo'n jeepsafari en dan ook nog al die dieren spotten. Kijk morgen wel uit voor de overstekende olifanten. Dank voor het verhaal, we verlangen nu al naar de belevenissen van morgen.
  6. Rosemary:
    18 april 2017
    Leuk zo onverwachte safari. Go with the flow ! Prachtig die dieren. Weet eens wat anders dan dierentuin.
    Groetjes uit koud NL.
  7. Sylvie:
    18 april 2017
    Een paar keer naar mijn telefoon gekeken en jahoor daar was jij!!weer een prachtig verhaal, mooie dieren hebben jullie gezien en als jullie last van de warmte hebben wij zitten hier in de kou!!⛄️ik vrees het ergste voor onze eerste dag zwemmen, ik hou je op de hoogte. Lekker fietsen morgen en weet genieten van al het mooiste! Liefs.
    Sylvie
  8. Marijke Roos:
    19 april 2017
    Genieten.... Zoals je ons meeneemt op jullie reis!
  9. Olga:
    19 april 2017
    Wow! Leuk, dat jullie zo veel zien en mee maken. Zo hoef je niet naar Zuid Afrika Was die nasibal lekker? Prettige verdere reis.