Weerbericht; motregen in de tent.

23 juli 2015 - Freiburg, Duitsland

Weerbericht;Motregen in de tent.
Vannacht brak het onweer los. Het heeft altijd iets onheilspellends, je weet nooit wanneer  de  donder komt. Ik vlieg zowat in Jan als de knal  oorverdovend en vlakbij is. Bbbr niks aan in een tent.
Jan kijkt op zijn mobiel hoelang het blijft regenen, "niks te zien" zegt hij, dan vertel ik hem dat het licht motregent in de tent:( Doordat de grond zo hard was kregen we er bijna geen haringen in en is de buitentent op de binnentent gaan plakken. Nou ja jammer dan, omwisselen van hoofd naar voeteneind en slapen maar weer:) morgen zien we de schade wel weer.
Rond achten worden we wakker en het regent buiten nog een beetje.
We lopen rustig naar het stadje, ontbijten daar en maken een mooie stadswandeling. Het plaatsje heeft een sprookjesachtig kasteel waar ook rondleidingen worden gegeven maar helaas is het daarvoor nog te vroeg.
We hebben vandaag geen haast  met opruimen alles is kleddernat en eer we de camping afrijden met Judith en Peter is het al half één. Wanneer we net een uurtje rijden heeft Peter een lekke band, maar het treft, het is vlak naast een restaurantje en het is koffietijd:)
Vandaag is en rustige etappe met niet zoveel klimmetjes. De route leidt ons vandaag veel langs graanvelden en het is er heerlijk stil.
We zijn al vroeg bij het eigenlijke eindpunt en besluiten nog wat door te rijden. In de kleine plaatsjes waar we doorheen rijden zijn zo klein dat ze vaak niet eens een winkel hebben. Wanneer we een biologisch winkel zien trappen we op onze rem. In de winkel halen we onze boodschappen. We hebben al afgerekend als we bedenken dat we nog brood nodig hebben. Peter maakt een excuus naar de mevrouw na ons. Haar antwoord vond ik geweldig, ze zei: "neem de tijd hoor ik ben niet op de vlucht"
Nu staan we op een grote kampeerboederij, het is een erg leuke en ruime camping.
Morgen komen we bij het Bodensee en zullen we Oostenrijk binnenrijden als het meezit. Wat we zien op de kaart is het dat de etappe vlak is maar we dan wel 95 km moeten rijden.
Liefs van ons
Sigmaringen- Neuhaus  65 km

1. Carla:
    24 juli 2015
    Dat is inderdaad niet fijn met onweer in de tent.
    Maar je boft met Jan, die beschermt en trots je wel.
    Heerlijk zoals jullie met situaties omgaan, ik ga Ron bij jullie in de leer doen en misschien ook wel mezelf.
    Hoop dat het weer de komende tijd meevalt en goed fietsweer zal zijn.
    Tot hoors, groetjes en gruss gott xx