Nieuwe sport?

23 juli 2019 - Jönköping, Zweden

Nieuwe sport?

Het is hartstikke laat wanneer we wakker worden. Ruim 10 uur geeft de mobiel aan, maar maakt niks uit we hebben vakantie:)

Vandaag staat er een pittig windje en Jan heeft wat last van zijn nek dus we besluiten in plaats van fietsen een stevige wandeling te gaan maken in het national park Tiveden. Ik denk dat de nekpijn komt door de e reader. Net voor het vertrek hebben we er een gekocht en wie schetst mijn verbazing Jan zit telkens te lezen:)

Na een korte tocht zien we dat het hier zo druk is dat zelfs de parkeerplaats vol staat. Oei, zoiets hebben we nog niet eerder in Zweden gezien:)

Ik snap het wel want we lopen en klimmen niet veel later een prachtige tocht. Het is een heel oud bos met enorme rotsen en meren. Het grappige is dat we zien dat het pad wat we gisteren liepen ook dit park doorkruist. Het park staat vol met bosbessen. Op de meeste plekken die we zien in Zweden zijn de bessen er al af gegeten, maar hier plukken we aardig wat voor het ontbijt van morgen.

Na deze mooie wandeling proberen we een eind te rijden...totdat we elke keer weer een golfbaan tegen komen.

Golfen is in Zweden een sport waar 500.000 mensen actief aan deelnemen. En dat met een inwonersaantal van 9 miljoen.

Gekscherend zeg ik dat ik het wel eens wil proberen. Jan helemaal blij en trapt meteen op zijn rem bij de dichtstbijzijnde golfbaan. We hoeven niet meer te zoeken voor een overnachtingsplek want er is ook een camperplek bij met stroom. Voor het golfen heb je in Nederland een GVB nodig maar hier vragen ze nergens naar. En dus krijg ik niet veel later les van Jan in het afslaan.

Niet iedereen loopt in een polo want ik zie ook gewone t-shirts en ook een aantal kinderen en jongeren die gewoon gekleed zijn.

Het gaat best aardig ( af en toe) maar wanneer we ‘s avonds nog een keer naar de banen kijken zie ik toch dat het toch een kaksport is; een apparaatje om je balletje te wassen, een spuit waar lucht uitkomt om het stof etc van je schoenen af te blazen. Haha nou ja één voordeel bij de douche liggen ook heerlijke handdoeken klaar.

Nou ja enfin morgen ga ik voor het eerst spelen, ik heb er zin in. Mensen zullen ons wel snel herkennen aan onze niet golf look:)

Liefs van ons

Jan en Marlies

1. Thea Smeele:
    23 juli 2019
    Steeds meer familieleden gaan golven jong en oud.Leuk hoor.
  2. Bettie Kamer:
    23 juli 2019
    Het is zo'n leuke sport, heerlijk in de natuur, al lopend een spelletje doen.
    Ik ben er verslingerd aan⛳️🏌
  3. Bert van Aggelen:
    23 juli 2019
    Het is kicken om zo'n klein balletje over 100 meter weg te slaan. Heb ik ook eens mogen doen. Bij zo'n golfclub kan je over het algemeen best lekker eten.
  4. Rom Guttinger:
    Beste Marlies,

Ik heb ook ooit eens les genomen, maar ik vond er toch niet zo veel aan. En inderdaad, die golf etiquette stond me behoorlijk tegen. In Nederland dus.
    Evengoed, veel plezier. Ben benieuwd naar je resultaat.