Een partijtje golf:)

23 juli 2019 - Härryda, Zweden

Het is midden in de nacht als we wakker worden van het geluid van de schotel. Hij zoekt zijn nieuwe doel:) Zoals alleen een man kan, stapt Jan uit bed, zet de schotel uit, stapt in bed en draait zich om en slaapt weer verder:) Ik ben wakker en blijf wakker. Dan denk ik ineens aan de e reader. Heerlijk het lijkt wel of ik weer een tiener ben, ik lees mijn boek helemaal uit. Net als het super spannend is draait Jan zich om en word ik betrapt. “Weet je wel hoe laat het al is”, zegt hij. Even later mompelt hij nog dat ik hier morgen spijt van krijg, nou zeker weten van niet:)

Fris en fruitig sta ik op:) Het is acht uur en het motregent wat. Dit in tegenstelling tot Nederland waar het bloedheet is. Als ik naar de douche loop zie ik dat de golfbaan al goed bezet is. Voor de 1 e baan staat een grijze golf met mensen met en zonder golfkarretjes.

In tegenstelling tot het dagelijks leven is golfen hier niet duur. Omgerekend kunnen we voor 24 euro samen spelen op ‘green fee’ zoals dat schijnbaar heet. We hebben besloten voor de 9 holes te gaan. Eerst maar even kijken of het wat is en de lengte van deze banen zijn voor mij al lang genoeg.

Het is erg uitdagend en leuk om samen te doen en we hebben de grootste lol, helemaal ik, als ik goed blijk te slaan:)Voor we het weten zijn we alweer bij de laatste baan.

Het weer is tijdens  het spel steeds beter geworden en de parkeerplaats afgeladen vol.. De temperatuur loopt ook hier al snel op tot een lekkere 27 graden. Tijd om te verkassen en het water op te zoeken.

We rijden tot vlakbij Göteborg waar we een plekje opzoeken bij een meer, die zijn er hier genoeg:)

We vinden een plekje op de parkeerplaats waar we ook voor de nacht kunnen blijven staan. Heerlijk is het hier. Uitzicht op het meer, de rotspartij eromheen en ook hier weer duikplanken en zelfs ‘strandwacht’.

Ik probeer in het dorp nog naar de kapper te gaan maar er zijn er niet zoveel. Ik kan bij een kapper morgen terecht om te kleuren. Ik hoor zoals ik er nu uitzie ook bij de grijs blonde ‘golf’ en dat is je niet wat ik wil. Helaas is het vol en de prijs ietsje te hoog ( 100,-euro voor alleen kleuren!)

Ach dan nog maar een duik in het meer, ze kennen mij hier toch niet. De temperatuur van het water is heerlijk!

Jullie in Nederland sterkte met de hitte de komende dagen en super bedankt voor al jullie leuke reacties.

Liefs Jan en Marlies

1. Henny:
    24 juli 2019
    Inmiddels al jouw logs gelezen. Het is even een andere beleving van vakantie houden dan dat je gewend bent maar omdat het nieuw is voor jullie ook voor een keer lijkt mij zeer aangenaam. Geniet er lekker van.
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    24 juli 2019
    Wat een verhaal weer eerst blinkt Marlies in het golfen uit dan met de ereader dan na een nachtelijke waarschuwing van Jan stap smorgens stap je fris en fruitig uit bed enne waar blijven de actie foto's van het golfen misschien bij het volgende verhaal we zitten er klaar voor 🍦🍦🏌️‍♂️🏌️‍♀️✍🧘‍♀️🧘‍♂️
  3. Piet en Tineke:
    24 juli 2019
    Heerlijk om zo heel ontspannen te genieten. En Marlies, je het het gezegde:” Grijs met ere, zal/kan niemand deren”.
    Dank voor de mooie verhalen.
  4. Bert van Aggelen:
    24 juli 2019
    Leuk dat jullie het Golven zo leuk vonden. Nieuwe sport er bij. Ze zeggen ook wel Golven is knikkeren voor bejaarden. Niet waar natuurlijk, dat kunnen jullie nu beamen. En dat verven, ach onder een fietshelm zie je er ook niks van.
  5. Bob Salomon:
    26 juli 2019
    Tja dat je de jongste niet meer bent, geeft niets je doet naar mijn idee genoeg om niet tot de grijze golven te horen. Leuk om te lezen. Niemand die je kent behalve Jan dan, jij hoeft je nergens voor te schamen en watje wel moet doen is genieten!😜dat doe je toch!