Olympia

28 april 2024 - Aetos, Griekenland

Olympia

We ontbijten samen met onze Franss vriendin en dan vertrekken we. We rijden apart zien elkaar vast nog wel in Olympia.

Onderweg stoppen we en werkt Jan nog even vanaf hier. Het voordeel van een eigen zaak😉

De route stuurt ons een stukje off road. Daarna komen we op een verlaten weg waar ineens een ‘huis’ staat. Het lijkt meer op een vluchtelingenonderkomen. Overal ligt speelgoed op de grond. Er staat een uitgemergelde jonge hond vast aan een lijn in de volle zon en toch rijden we door. Ik hoor nog meer honden blaffen maar gelukkig volgen ze ons niet. Het was een trieste maar ook een beetje enge plek.

In ons eindpunt Olympia gaan we na een korte check in en douche weer op pad. We zwerven langs alle opgravingen en zoeken de plek waar de vlam wordt ontstoken. Het ziet er iets anders uit in het echt😉 We waren er zelfs drie keer voorbij gelopen. Na vragen bij een suppoost laat ze mij zien hoe het er op de tv uitzag. Het archeologische museum is echt de moeite waard. Er is veel gevonden en bewaard gebleven.

Na alles gezien te hebben is de koek ook echt op. Ook bij Lucill die we bij de uitgang tegen komen. We eten met elkaar ik gok voordat mij hoofd het kussen raakt slaap ik al.

Zaterdag 27 april Koningsdag

We hebben de route thuis bekeken maar tussen bekijken en bekijken zit een groot verschil😉Vandaag moeten we beslissen welke route we nemen de nieuwe kustroute of de route door de bergen. Precies zoals we zijn besluiten we dit op het laatste moment bij de koffie. Redden we het? Dan het liefst langs de kust. Er rijden hier geen treinen dus het is trappen of een taxi? Er is één super zware etappe maar welke route we ook kiezen die krijgen we altijd😉 En het is geworden….de kustroute. We moeten wel een beetje doortrappen maar we houden van de vergezichten op zee.

Als we wegfietsen zijn we blij dat we gisteren alles hebben bezocht. Bussen rijden af en aan en er staan er al een hoop geparkeerd. Toen wij er gistermiddag waren konden we overal bij en was het redelijk rustig.

Het is vandaag weer prachtig weer en perfect fietsweer. Jan is onderhand al super bruin. De route is zeer pittig maar het einde geweldig. Via air B&B heb ik een huis geboekt. Wat een prachtige plek. We zitten tot laat in de zon buiten te genieten van het uitzicht op de bergen en de stilte.

Vanavond doen we makkelijk met eten. Gelukkig hebben we nog brood yoghurt en muesli want heen en weer naar het stadje fietsen zit er voor vandaag even niet meer in😂 Het huis heeft zelfs een bad dus drie keer raden waar Jan zit.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Henny:
    28 april 2024
    Mooie plek! De kustroute, het zal trappen zijn maar dan heb je ook wat. Geniet er maar gewoon van ook al zal het soms afzien zijn.
  2. Jacqueline Wentink:
    Prachtig weer!
    Al had ik wel foto van Jan in bad verwacht! 😉
  3. Marike:
    28 april 2024
    Geniet er van Marlies en Jan. Mooi dat jullie dit steeds samen doen.

Jouw reactie