De Mekong

5 augustus 2016 - Thakhek, Laos

De Mekong.
Vannacht een Geko in ons appartement:( Wat maken die een geluid 's nachts.
We staan vroeg op om vandaag door te rijden naar Thaphek. Deze plaats ligt aan de Mekong, een zeer brede rivier, die de grens vormt tussen Laos en Thailand.
Om er te komen rijden we vandaag een saaie maar heuvelachtige weg waar veel vrachtverkeer ons passeert.
Net wanneer we weg willen rijden zit er een grote tor? op ons pad. Wauw, die zat gelukkig niet in onze kamer:)
Onderweg stoppen we om wat fruit te eten wanneer we een meisje zien van zes? jaar die met een groot hakmes slakken kapot hakt. Het ziet eruit alsof ze het al jaren doet maar ook doodeng met dat grote ding. Groot genoeg om dit te doen, terwijl ze even later ondertussen wat hapjes gevoerd krijgt door haar moeder. Je blijft je hier verwonderen, een totaal andere cultuur.
We nemen een lekker hotel en genieten van het lekkere leven op een terras langs het water. 's Avonds lopen we langs een massagesalon en vragen om massage. Zowel Jan als ik krijgen meteen het gevoel dat dit het niet is.... Kleding dames net te kort, elke kamer heeft een douche ernaast?? En ze vraagt of we eerst even willen betalen. We bedanken beleefd en smeren hem weer. Een stuk verder slagen we wel bij een keurige tent. Twee net geklede dames geven ons een fantastische voetmassage dus die zijn weer tip top! Alles voor een appel en een ei, dus nog maar even een biertje daarna op het terras:)
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Marjan:
    6 augustus 2016
    Dit klinkt als vakantie! Lekker genieten en Door de omgeving waar jullie fietsen ook verbazen! Liefs
  2. Marjan:
    6 augustus 2016
    Dat klinkt als vakantie! Lekker genieten en verbazen in jullie geval!
    Liefs Marjan