Yes, no, Yes

11 juli 2020 - Lido di Ostia, Italië

Yes! No! Yes!

Het is nog vroeg in de morgen als Tom ons wegbrengt naar Schiphol. Volgens hem zijn we er veel te vroeg en hij verwacht dat we daar nog zeeën van tijd zullen  hebben om koffie te drinken. Het loopt iets anders. De man die ons helpt achter de balie kijkt naar al onze bagage. Ook de handbagage moet ingecheckt worden en qua volume ziet het er zwaar uit maar is erg bescheiden. Dan komen de fietsdozen. Ik twijfel net een seconde te lang over hoe zwaar die is. Die paar secondes worden mij fataal. Ze moeten op de weegschaal en zijn 3 en 5 kilo te zwaar. Hij gaat zoeken wat we moeten betalen. Na ruim 10 minuten wachten en een paar telefoontjes is hij eruit.Of we even 110 euro willen betalen😱 Het complete bedrag wat we voor de vlucht voor de fietsen hebben betaald. Bagage is al op de band weg dus hebben we keus....Geen KLM meer voor ons.

Inmiddels tikt de tijd door. De rij voor de douane staat op 25-30 minuten wachten wanneer we aankomen. De stress begint op te lopen naarmate het langer duurt. Ik zie het al voor mij fietsen en bagage in Rome en wij hier. Ineens komt de oplossing. Een medewerker laat de mensen die voor een bepaalde tijd vliegen eerst gaan. Dat zijn er nogal wat. Pff wat een geluk na een corona check en rennend door de gate zijn we precies op tijd😀

De vlucht verloopt prima. Gelukkig met alle aanpassingen prima te doen. We hebben al vlot onze spullen.Als geroutineerde fietsenmakers staan ze  al snel klaar. Oei probleem twee breekt aan de fietskar past niet achter de fiets. In alle drukte hebben we dit niet meer gecheckt. Met een beetje creatief denken lukt  het om de kar op de bagagedrager vast te maken en we kunnen rijden.

Vandaag is het eindpunt dichtbij. Het wordt de middellandse zee.!lekker bijkomen aan het strand. Jan heeft super hard nog gewerkt afgelopen week. Samen met Thijs een prachtig dakkapel gemaakt en geplaatst bij Thijs. Vakmannen, zo trots op ze.

We zwemmen, dobberen en kijken naar de kids die bij de zee met het zand spelen. Genieten. Om het af te maken eten we in de avond heerlijke pizza bij het strand.

Heerlijk nagenietend lopen we terug. Als we bijna bij de tent zijn valt de muziek op. Heerlijke dance muziek klinkt er vanaf de boulevard, tikje hard, oei dit voorspelt niet veel goeds. Niet veel later zweept de muziek steeds meer mensen op en hij gaat wat harder:) Het is twee uur als de muziek eindelijk stopt.

De plek waar we staan zit vol scherpe doorns. Na een uurtje roept jan dat zijn slaapmatje leeg is. Hij blaast hen op en.... ploft op die van mij neer als ik de hoes eromheen doe. “Jij slaapt ook op karton.” Wat zei ik net ook alweer over trots zijn:( Welterusten dan maar he

Liefst van ons Jan & Marlies

1. Nathalie:
    11 juli 2020
    Veel plezier en geniet ervan
    Heerlijk om weer mee te kunnen lezen 💋
  2. Stephanie:
    11 juli 2020
    Een mooie reis gewenst, leuk om jullie weer te kunnen volgen!
  3. Sylvie Wierda:
    11 juli 2020
    Zo leuk om weer je verhalen te kunnen lezen, na deze spannend vertrek nu lekker genieten!! Liefs❤️
  4. Stella:
    Leuk goede reis
  5. Mieke Sturkenboom:
    11 juli 2020
    Wat een start zeg! Leuk verhaal weer! Geniet van je reis!
  6. Amy:
    11 juli 2020
    Heel veel plezier en lekker bijkomen, met bijvoorbeeld ijsjes, pizza’s, pasta’s, wijntjes, limoncello... heh vervelend, stukje fietsen dan maar 😉
  7. Anca van de lande-van Roomen:
    11 juli 2020
    Buongiorno lieve familie wat een stres zeg met de start van jullie vakantie maar 1 ding hebben mee het weer kan Jan een beetje bij bruinen en wat lief van jou Marlies dat jij je bedje afstaat dat is echte liefde groetjes Fred en Anca tot de volgende ronde 🏖🌞
  8. Melanie:
    11 juli 2020
    Hele fijne vakantie! Geniet lekker samen!
  9. Ton:
    Lieve Marlies en Jan.
    Wat een fantastisch verhaal weer😅. Wij wensen jullie een heel erg fijne vakantie met heel veel plezier en weinig pech😉👍
  10. Paul:
    11 juli 2020
    Hè, heerlijk om weer te genieten van je verhalen elke morgen.
    Zoals vertrouwd beginnen jullie weer met hindernissen, maar gelukkig zijn die opgelost.
    Ik wens jullie fijne dagen en kijk al uit naar je verhaal morgen.
    Groetjes Paul.
  11. Ariane:
    11 juli 2020
    Wat een leuk verhaal weer, het zou juist raar geweest zijn als alles in 1 keer goed ging.
    Geniet van een heerlijke vakantie samen
    groetjes
  12. Mieke Pieket Weeserik:
    Veel plezier !! Leuk om jullie reis weer te volgen. 😃
  13. Willem en Jantine:
    11 juli 2020
    Fijne vakantie! Geniet van het mooie Italië. Leuk om weer jullie verslag( en )te lezen.
  14. Tineke Lahumeten:
    11 juli 2020
    Lieve Marlies & Jan, mooi verhaal weer ! Fijne vakantie en lekker genieten ! Liefs Tineke & Berthie
  15. Froukje voortallen:
    11 juli 2020
    lieve Marlies en Jan, wat zijn jullie toch weer met een spannende reis bezig. Ik wens jullie een goede enmooie reis toe. Heel leuk om jullie reis weer mee te maken. Liefs van Fro@@ukje. Wil je volgende keer mijn eigen e-mail adres gebruiken: [email protected]
  16. Petty:
    12 juli 2020
    Lieve Marlies en Jan, volgende keer toch eens de fiets tocht vanuit Huizen beginnen, scheelt een heleboel start stress 😂 toch heel veel plezier, zon en veilige kilometers 🙏🏻
    Petty en Rene.
  17. Marja:
    12 juli 2020
    Genoten van het verslag! Hard gelachen om het laatste stukje.
    Een heel mooie reis toegewenst!