Stille luxe

12 juli 2020 - Prima Porta, Italië

Stille luxe.

Het is nog vroeg als we opstaan, maar toch alweer over tienen als we vertrekken. Vandaag hebben we als doel het beginpunt van onze route. We starten nog even met een lekkere cappuccino aan het strand. Wat ziet het er allemaal luxe maar verlaten uit. Overal gekleurde omkleedhokjes waar amper gebruik van wordt gemaakt. Toeristen zien we niet alleen een handjevol Italianen. Normaal gesproken gok ik dat het hier afgeladen vol is.

Wat merken we hier van Corona? Het is rustig terwijl het hoogseizoen is. Bij alle winkels, restaurants etc zie je iedereen met een mondkapje op. Veel mensen hebben het mondkapje standaard op hun hals hangen of aan het elastiekje aan hun pols. Hier moet je 1 meter afstand houden en net als bij ons staat er overal ontsmettingsmiddel. Wel zien we de mensen gewoon aan elkaar zitten ( zoenen) en meerdere huishoudens zitten bij elkaar aan tafel. Ook zwembaden zijn gewoon open. Wel badmuts, ontsmetten en douchen verplicht.

Ik ben benieuwd wat dit hier voor de economie gaat betekenen. Kunnen de hotels etc het nog volhouden? De wegen zijn nu al dramatisch slecht. Overal zitten vele kuilen in het wegdek, lijkt bijna erger dan Laos.

Wim ( van Jantine) vertelde mij dat de omgeving van Rome heel vlak is. Met de fiets ervaren we dit toch iets anders Wim:)

We zigzaggen vandaag en komen in diverse wijken. Zo rijden we in de ochtend langs een afwerkplek van de dames van lichte zeden. Net als in Spanje zitten ze op stoeltjes langs de weg. Mijn god wat zijn er een aantal jonge meiden bij. We tellen er wel zeven. Niet veel later rijden we door een prachtige villawijk waar heerlijk ruikende bomen groeien.

In Rome zien we de stad dit keer van een andere kant. We rijden langs de rivier de Tiger op een goed onderhouden fietspad. Bijna alle rondvaartboten liggen aan de kade. Gelukkig hebben we ooit Rome bezocht. Nu laten we dit helaas even voor wat het is.

Als we aankomen bij de camping hebben we al het geluk van de wereld. We kunnen onze tent opzetten of voor 50 cent meer een stacaravan krijgen.  Er zit zelfs een koelkast en airco in én een opgemaakt bed. Het park staat triest leeg. Wij boffen er enorm mee. Het park is groot en ruim opgezet en beschikt ook nog over een zwembad. Bij dit park wordt eerst de temperatuur opgemeten en op elke locatie moeten we een gezondheidsverklaring invullen.

We nemen een duik in het zwembad.brilletjes en badmutsjes zijn mee en dat komt mooi van pas. In het water zie ik ineens een briefje van tien. Zou die misschien van Jan zijn? Bij de tweede duik vind ik de sleutel van het huisje. Nu weet ik het zeker:)

Heerlijk het is nooit saai.

liefs van ons Jan en Marlies

1. Tineke en Ton:
    12 juli 2020
    Rome is gebouwd op zeven heuvels dus de omgeving zal er ook nog wel een paar hebben ;)
    Veel plezier, we genieten weer mee!
  2. Carla:
    Ha die Jan en Marlies.
    Eigenlijk niets verrassends hè 😂😂.
    Het is inderdaad nooit saai.
    Geniet samen van een mooie tijd , fijn om dit mee te lezen en een tipje van de sluier mee te maken door middel van de foto’s .
    Jan heeft vast een lekker maaltje bereidt zo te zien.
    Groetjes Carla
  3. Suze:
    12 juli 2020
    Wat heerlijk om de dag hier te starten met een vakantie verhaal van jou Marlies!
    Veel plezier en fijn dat je ons mee laat genieten.
  4. Marjan:
    12 juli 2020
    Wat leuk die nooit saaie verslagen! Geniet van alles en doe voorzichtig. Op Jan Let je al, ha, ha..kusssss
  5. Sjef en Janny:
    12 juli 2020
    een stacaravan? niet te luxe gaan doen, he:) geniet er lekker van
  6. Anca van de lande-van Roomen:
    12 juli 2020
    Lieve marlies en jan wat een prachtig verhaal weer goed van je marlies een tientje en de sleutel op te vissen jan de warhoofd weer hij heeft een beschremengel fijn dat je de sleutel vond bij toeval genieten he je verhalen zijn fantastisch liefs van ons xxx love You xxx blijf veilig xxx
  7. Caroline:
    Lieve Jan en Marlies,
    Heerlijk om weer jullie verhalen te horen!
    Geniet heerlijk daar van het prachtige Italië . Heel veel plezier samen
    Liefs
  8. Mirjam:
    12 juli 2020
    Hoeveel kilometer fietsen jullie per dag. Of hoeveel uurtjes.
    Leuk om je verhalen te lezen Marlies. Talentje.