Heidelberg.

3 augustus 2020 - Nierstein, Duitsland

Heidelberg

Vanochtend eerst eindelijk de oude stad in Heidelberg bezocht. We zijn vroeg en het is nog lekker rustig. De voorspellingen waren onweer en regen vandaag maar het is droog. Misschien is dat wel de reden voor veel mensen om nog thuis te blijven.

We gaan met de kabelbaan naar de top. Het is bewolkt maar ondanks dat kun je nog heel ver kijken. Iets lager ligt het slot. Wanneer we al een poosje wachten tot de cabine ons naar beneden brengt komt er een medewerker naar ons toe. Er zijn wat problemen en het is niet bekend hoe lang het gaat duren. Geen probleem, we lopen lekker naar beneden. Hier maken we stiekem een filmpje van het kasteel met de drone. Geen idee of het mag. Daarna bezoeken we het kasteel en kijken naar het enorme wijnvat waar maar liefst 220.000 liter in gaat.

Het is al ruim in de middag als we Heidelberg achter ons laten. Heerlijk eindelijk weer fietsen! We boffen het is de ideale fiets temperatuur. Beetje bewolkt en we trappen aardig door. Mocht je ooit Heidelberg willen bezoeken slaap dan in het plaatsje Lakenburg. Wat een super mooie plaats. Allemaal oude vakwerkhuizen van rond de 1700. De stad is leuk toeristisch. Je wordt er niet teveel mee overladen. We lunchen er wat en rijden weer door. Het landschap is mooi. We rijden heel afwissend door dorpjes met veel vakwerkhuizen en mooi verzorgde bloementuinen en dan weer langs akkerbouw. Heerlijk dat weidse uitzicht. We zien diverse malen groepjes met ooievaars struinen.

Helaas hier in de buurt geen camping te vinden, vervelend hoor, weer in een bed slapen. Op een gegeven moment hoor ik een man tegen mij zeggen. “Ach ik dacht net die arme man sleept zich een breuk, maar jij hebt ook bagage”. Ik weet even niet wat ik hierop moet antwoorden dus lach maar vriendelijk. Als ik het Jan wil gaan vertellen zie ik dat hij de ‘doppen’ in zijn oren heeft. Niet veel later hoor ik zijn stem meegalmen. Arme man, zeg maar arme vrouw. Wat een geluid, gelukkig zit hij niet bij mij op koor:) De nummers van Queen nodigen natuurlijk ook wel uit tot meezingen, maar het klinkt vreselijk als je jezelf niet hoort.

De etappe is vlak vandaag, toch zijn we door ons bezoek aan de stad laat bij de eindbestemming. Net voor we aankomen steken we de Rijn over. Vandaag weer een schitterende B&B. Ik ben blij dat ik een verslag schrijf want we hebben nu al zoveel plaatsen gehad dat ik geen idee meer heb waar we allemaal hebben geslapen...

Liefs van ons en als bonus een mooi filmpje van Heidelberg

1. Suze:
    3 augustus 2020
    Mooi filmpje hoor! En we kunnen best mannen op koor gebruiken Marlies, dus laat Jan goed oefenen!
  2. Paul:
    3 augustus 2020
    Goed te lezen. Met terugwerkende kracht jullie avonturen mogen meebeleven. Het fietsen is mooi, soms lekker zwaar, maar de beloning van een lekker ijsje of drankje is groot. Geniet er nog maar even van. Paul en Bernie
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    👍⚘🌸🙄😋🍽🍹💋💋❤👍