Laatste dag Thailand.

22 maart 2022 - Tambon Nong Prue, Thailand

Laatste dag Thailand

En dan gaat het ineens hard en zijn we bij onze laatste dag op het eiland. Ik probeer alles zo goed mogelijk vast te leggen in mijn geheugen: de mooie blauwe zee, de relaxte sfeer op het heerlijke resort, de schommel bij het strand…..

Jan pakt nog een kappertje en we laten ons nog masseren. Goh, kon ik die dames maar meenemen😉

We eten bij de Italiaan en genieten van de livemuziek van de overbuurman, een eetgelegenheid waar we eerder hebben gezeten. Een ober van dat restaurant reageert ineens op het blaffen van een hond. Ook ik kijk om. We zien samen hoe een slang met een bloedgang de straat over krioelt. Nooit geweten dat slangen zo snel kunnen zijn. De ober rent er naartoe en ik volg hem meteen. Samen zien we hoe de  slang een kraam ingaat of verdwijnt hij er net naast. Hij is zo snel dat we het cruciale laatste stukje missen. Niet veel later komt de eigenaresse die iets verder stond te praten. Ze is doodsbang als ze van ons hoort dat de slang gauw 1 ,5 meter lang is. Diverse mannen kijken met stokken in de shop of ze hem zien. Helaas niets te zien. De eigenaresse woont achter in de winkel. Brrr ik ben blij dat ik haar niet ben. Niet weten of hij ergens krioelt lijkt mij geen fijne gedachte.Haar ook niet want ze vraagt of ik morgen kom controleren of ze nog leeft.

Wij slapen iets rustiger tot ik om 02:00. wakker schrik van een enorme bliksemslag. Jan… die slaapt gewoon door. De bliksem blijkt inderdaad vlakbij ingeslagen te zijn hoor ik de volgende ochtend van Max. Max was ook wakker geschrokken van de enorme knal. Max heeft een shop waar hij excursies verkoopt en we ontmoeten hem als we komen vragen of we met een grote bus naar Bangkok kunnen.  Helaas vanwege de teruglopende toeristen gaat er alleen een minibus en daar passen onze fietsen niet in. Max biedt aan om ons tegen betaling te brengen. Het liefst wil hij mijn fiets houden maar helaas we nemen hem mee😉

Het is nog een aardige lange tocht. We vertrekken om 10.00 maar arriveren pas om 17:00 bij ons hotel vlakbij het vliegveld. Van tevoren geeft Max al aan dat hij wil lunchen bij de KFC. Als een klein kind verheugt hij zich hierop. Het is maar wat je lekker vindt.

Het hotel is oké maar we missen de vriendelijke Thai. Het hotel is een komen en gaan van mensen en vrij onpersoonlijk ontvangst en bediening. Wij weten hoe fijn Thailand is maar voor iemand die hier aankomt is het niet een Thai’s warm welkom. Dus mocht je ooit nog gaan weet dan dat de echte Thai super vriendelijk en beleefd is en het je graag naar je zin maakt. Tref je het anders dan is dat echt een uitzondering en kan het alleen maar beter worden wanneer je weg bent bij de omgeving van de ‘luchthavenfabriek’. Want Thailand wat was je bijzonder en mooi❤️

Afscheid nemen van dit mooie land is toch gek. Gelukkig hebben 18 uur de tijd om ons te verheugen op de regen in Spanje 😂 Genieten jullie in Nederland maar lekker van de zon, wij kunnen dit hebben😉

Wordt vervolgd in Spain. Liefs van ons Jan en Marlies

1. Bettie Kamer:
    22 maart 2022
    Het zal een hele slag om zijn om straks in Spanje te fietsen🚲🚲sterkte met het afscheid nemen van het land wat zo bij jullie past, een goede vlucht terug naar Europa.
    Veel mooie fietstochten in Spanje.😘
  2. Marjolein:
    22 maart 2022
    Fijne vlucht en hopelijk is het weer droog als jullie in Spanje aankomen.
  3. Marijke Roos:
    22 maart 2022
    Ik heb genoten van jullie Thaise avonturen. Kijk weer uit naar de spaanse verhalen. Goede vlucht gewenst!
  4. Lidy:
    22 maart 2022
    Helemaal met je eens dat de Thaise mensen zo vriendelijk en behulpzaam zijn. En ook dat het zo'n prachtig land is. De rust die je vindt in Thailand blijft nog heel lang in je zitten, let maar op. Nu op naar Spanje en dat is ook prachtig als je uit de grote toeristenplaatsen blijft. Een klein stukje het binnenland in en het is een prachtig, ander Spanje. Probeer de camenito del Rey te lopen, dat is geweldig. Maar daar moet je wel voor reserveren, want er worden maar een beperkt aantal mensen per uur binnen gelaten. Veel plezier daar.
  5. Mieke Sturkenboom:
    22 maart 2022
    Goede vlucht naar Spanje.Het zal wel een hele omslag zijn. Maar vast ook erg mooi.En de temperatuur is vast aangenamer.
  6. Ton en Marianne Tieman:
    22 maart 2022
    Goede vlucht en ook weer veel plezier en mooie belevenissen in Spanje
  7. Astrid:
    22 maart 2022
    Ik heb met plezier jullie reisverslagen van Thailand gelezen. Ik ben benieuwd naar de Spaanse reis. Goede vlucht.
  8. Kate Den Otter Noon:
    Have a safe trip to Spain . Thailand was al geweldig zo te zien . Xx
  9. Melanie:
    23 maart 2022
    Ahhhhh…..daar gaan jullie!!! Wat was ‘t prachtig!
    We hebben genoten van alle verhalen en mooie plaatjes! Spanje wordt vast ook een geweldig avontuur! Tot snel, liefs!