Van 😰naar 😀

31 maart 2022 - Almaden De La Plata, Spanje

Van 😰naar 😀

Wat zaten we lekker. Mooie kamer, keuken, woonkamer en dakterras voor onszelf. Gelukkig mochten we wat langer blijven omdat Jan enorme pijn in zijn buik kreeg. Jan klaagt niet snel en dus na een lastige nacht is hij naar de plaatselijke arts gegaan. Deze vond gelukkig niets verontrustends, de klachten horen schijnbaar ook bij covid.

Diezelfde nacht krijg ik hoge koorts en slaap bijna 36 uur. De test wijst past de tweede dag uit naar covid. De stemming zakt naar het niveau: “wanneer gaan we naar huis?” We voelen ons heel hoogbejaard en elke beweging kost moeite. We denken dat we nooit meer fietsen etc etc.

Omdat we allebei niet fit zijn vraagt Jan of we langer kunnen blijven. Het leek mij wel zo eerlijk om te vermelden dat ik covid had. De eigenaresse is al op leeftijd en we willen niemand aansteken. Helaas konden we ineens niet langer meer blijven. Vrijdags kreeg ze gasten en moest alles schoonmaken dus donderdag vertrekken. We snappen het ook van uit haar kant. Ze had al een kamer voor ons geregeld in het hotel waar we al hadden gezeten maar we moesten niet vertellen dat ik covid had. Weer terug naar het hotel waar we waren geweest zagen we niet zo zitten. De afgelopen dagen had Jan voor bijna het eerst in zijn leven gekookt en dat smaakte toch naar meer:)

We besluiten de airbnb  die we hadden afgezegd omdat we hier zo goed  zaten weer te benaderen. Geen probleem we waren welkom. Dus meteen geboekt tot maandag.

Vanochtend kwamen we bij de airbnb. Een ecologisch huisje en ik denk in de warme zomermaanden fantastisch. Nu werden we begroet door 4 natte puppy’s die graag aangehaald wilden worden. Ik ben gek van puppy’s alleen met 1 spijkerbroek vond ik het nu iets minder. Binnen een seconde stonden de natte afdrukken van de lieve pootjes van de viervoeters op onze broeken.

Als we binnen komen is het een beetje smoezelig maar het ergste is, er is één warmtebron. Een heel klein rond kacheltje ( stoof) onder een tafel met een dekentje eroverheen. Leuk om je voeten aan te verwarmen maar niet een ruimte. In het appartement waar we sliepen sliepen we al onder 3 dekens. De huizen zijn immers gericht om de warmte buiten te houden en totaal niet geïsoleerd. Het is hier midden op de dag hoogstens 18 graden maar in de nacht koelt het af naar 7 graden. Jan probeert de douche… koud water.

We zitten niet veel later samen op de bank en kijken elkaar aan. We betalen nu een hoop geld om ons te isoleren maar hier gaan we alleen maar zieker worden. Dan komt er een moeilijke stap. De eigenaar die alweer weg is via de app vertellen dat we hier niet blijven. We voelen ons beschaamd  maar mijn god wat zijn we opgelucht als we wat later wegfietsen. We lunchen op het terras in het dorp en laten het los.  We houden afstand en mondkapjes op maar we gaan niet in de kou zitten. Volgens de laatste berichten hier mag dat ook.

We voelen ons wonderbaarlijk allebei oké en besluiten gewoon heeeel rustig aan te gaan fietsen. Volgens de laatste overheidsberichten hier hoeven we niet meer in quarantaine dus ‘we go’!

De zon gaat schijnen en de route is vanaf het eerste moment prachtig met mooie bergen om ons heen en natuur die al volop bloeit. En het gaat goed!! Eind van de dag checken we in bij een hotel met een twee persoonskamer, een heerlijke warme douche en verwarming!!  Meer hebben we niet nodig. Wees gerust we letten echt goed op onszelf hebben besloten mini etappes te rijden en per dag te kijken of we nog een nacht langer blijven maar we zijn er weer!!!😃

Liefs van ons Jan en Marlies

PS iemand een idee wat het paarse bloemetje is? Hij is prachtig. Er staan hier hele velden vol mee.

1. Roxanne:
    31 maart 2022
    Jeetje wat maken jullie mee. Covid had jullie goed te pakken en dan die tegenslagen. Wat ontzettend naar dat jullie er zo ziek van waren ook. Die airbnb leek me inderdaad geen gezonde plek om te blijven. Zo fijn dat jullie uiteindelijk in een goed hotel terecht zijn gekomen! Beterschap en doe rustig aan! 💙 blij dat jullie je weer ietsje beter voelen!
  2. Paul:
    31 maart 2022
    Hoi, met de applicatie "lens" van Google kom je de naam te weten. Goede foto maken en je krijgt het antwoord.
    Met mijn nieuwe tablet kan ik eindelijk reageren. Dat ging maar niet. Alles goed hier hoor.
    Waardeloos om de laatste verslagen te lezen. Alle sterkte. Liefs Paul.
  3. Caroline:
    Lieve Jan en Marlies,

Wat heerlijk dat jullie weer aan het fietsen zijn! Geniet ervan en hopelijk piano - piano aan .

Is dat enkele paarse bloemetje niet een Iris?
    Die paarse struik is een lavendel soort.
    Liefs
  4. Susanne Mulder:
    31 maart 2022
    Dit bloemetje is een Iris. Wat fijn om te horen dat het weer wat beter gaat en jullie weet lekker onderweg zijn met de fiets. Lieve groetjes van ons en geniet er nog lekker van!!
  5. M Boshuizen:
    31 maart 2022
    Volgens mij een kuiflavendel.

Groetjes Marloes
  6. Rom Guttinger:
    31 maart 2022
    Ter ondersteuning hier een bewerking van een oud nederlands liedje; jullie kennen het wel.

De straten op, de bergen in
    vooruit met flinke trap
    met stralend oog en blijde zin
    en met een goede grap
    de zonne lacht ons vrolijk toe
    ons groet der voog'len zang
    en wij, we worden vast niet moe
    al fietsen we uren lang
    tra-ta-ta-ta-bom (2x)
    al fietsen we uren lang

Fietsen is gezond voor 't bloed
    verruimd wordt d' enge borst
    't versterkt de spier van been en voet
    't wekt eetlust op en dorst
    daarom vooruit en in de maat
    zo netjes als 't maar kan
    nu 't eensgezind en ord'lijk gaat
    heeft elk plezier ervan
    Tra- ta-ta-ta-bom (2x)
    heeft elk plezier er van.

Een mooie voortzetting van jullie fietsreis toegewenst.

Groet, Rom
  7. BERT van der roest:
    veel sterkte groetjes
  8. Pierre Pourchez:
    1 april 2022
    Het paarse bloemetje herken ik niet beste mensen. Een avontuur kan nog zo groot zijn, als je je niet goed voelt wil je naar huis. Ik heb begrepen dat het nu alweer wat beter gaat.
    Veel Plezier samen!
    Hier sneeuwt het!!
  9. Judith:
    Klinkt als Marlies-en-Jan: voor alles is een oplossing 😁
    Fijn dat jullie alweer in staat zijn op de fiets te zitten. Je lijf volgen en je gevoel: doen jullie goed.
    Geniet
  10. Suze:
    1 april 2022
    Gelukkig dat t beter met jullie gaat! Rustig aan de draad weer oppakken, hier code geel door sneeuwval. Geen 1 april grap. Genieten jullie nog maar even daar in het Zuiden.
  11. Rosemary:
    1 april 2022
    Gelukkig dat jullie snel zijn opgeknapt en weer rustig verder kunnen fietsen. Petje af!
    Hier vanochtend een witte wereld en dat op 1 april. Rustig aan, geniet van al het moois.
  12. Aly van Beek:
    1 april 2022
    Fijn dat het goed gaat met jullie en lekker kalm aan doen is prima idee .
    Zijn dat pinksterbloemetjes?
    liefs Aly
  13. Ton en Marianne Tieman:
    1 april 2022
    Goed om te lezen dat jullie nu aan de beterende hand zijn. Pfffttt gelukkig maar. Wat waardeer je een kachel en een warme douche dan weer hè, na zo'n tegenvallende b&b. Doe lekker rustig aan en geniet nog even van jullie vrijheid.
  14. Piet en Tineke Hafkamp:
    1 april 2022
    Fijn, dat jullie weer kunnen fietsen. Doe rustig aan. De blauwe bloem is een Iris volgens ons. Geniet van de route en luister naar je lichaam!
  15. Petty:
    1 april 2022
    Hey wereldreizigers, poeh wat maken jullie allemaal weer mee 😱 gelukkig zijn jullie lijven in top conditie, zodat de covid snel onder drukt kan worden🙏🏻 Top om de foto’s op de fiets te zien 😇 mooie herinneringen daaraan 😉 weet niet veel van plantjes, maar hebben in Portugal een gele versie uitgeplozen, familie van de wilde orchidee, werd ons daar verteld, en hij/zij lijkt daar heel veel op 🤪
    Nog een voorspoedige voortzetting van de trip, met gezonde en veilige kilometers 😍🎉🎶💪🏼💋💋💋
  16. Froukje voortallen:
    2 april 2022
    Hallo lieve mensen,wat een barre verhalen vanuit Spanje, wat een verschil met Thailand . Gelukkig dat jullie weer opgeknapt zijn. Zijn de wondenvan Jan geheeld? En ben jij de egelstekels al kwijt? Ik wens jullie een goede verdere reis toe.Liefs van Froukje
  17. Ton:
    4 april 2022
    Wow wat een prachtige verhalen en soms wat mindere momenten. Fijn dat jullie weer bijna volledig hersteld zijn. Nog heel veel plezier en geniet nog even van jullie prachtige vakantie. Dan doen wij dat ook.😃👍