De ideale fietsdag.

19 juli 2015 - Ubstadt-Weiher, Duitsland

De ideale fietsdag.
Gisteravond heerlijk met gegeten aan het water. Moe maar voldaan gaan we naar bed. Jan valt al snel  in slaap, laat een enorme wind, zegt pardon en slaapt vervolgens weer verder. Lekker dan weer in een tent:) De volgende dag weet hij nergens van, maar geef toe, beleefd is hij wel.
Vandaag een perfecte fietsdag: temperatuur 28 graden, lekker windje en vlak parcours. Dat betekent dat we goed opschieten. 's Ochtends zien we een vogel in de akker. Ik kan redelijk dichtbij komen maar de foto is onscherp. Heeft iemand enig idee wat voor een vogel het is?
We komen vandaag veel fietsers tegen. Niet alleen mensen die aan het trekken zijn met bepakking maar ook veel vanwege deze mooie zondag. Wat opvalt is dat iedereen die wandelt en een hond bij zich heeft deze ruim van tevoren bij zich roept en laat zitten voordat we voorbij rijden, echt heel prettig.
We rijden door de plaats Speyer en stoppen om even te genieten. Er staat een man op een xylofoon bekende nummers van Mozart en Bach te spelen, zo mooi. Daarnaast een mooi park, prachtige grote kerk en mooie gebouwen. Nog maar net weer op de fiets moeten we onder de bomen schuilen voor een enorme onweersbui, de regen komt met bakken naar beneden.
We eindigen de dag op een camping aan een recreatie plas.
Het is grappig net als bij de Camino ontmoet je hier ook vaak dezelfde mensen. Zo zien we nu weer een meisje uit Amsterdam die alleen fiets reist en ook twee zwagers die met elkaar naar Rome gaan. We hebben ze onderweg al meerdere malen gezien. Onze andere fietsvrienden zijn iets verder doorgetrokken maar komen we vast morgen weer tegen.
Morgen komen aardig wat bergen dus we gaan vroeg op.
Liefs van ons
Etappe Worms- Ubstadt Weiher 85 km

1. Carla:
    20 juli 2015
    Lekker dagje geweest, mooi.
    Het is een roofvogel , maar welke weet ik niet en volgens mij zit hij achter een prooi aan als je goed kijkt.
    Lekker uitrusten en energie opdoen voor de bergen morgen.
    Hier is het vandaag een zonnetje en het ziet er lekker uit.
    Fijne fietsdag, groetjes Carla xx
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    20 juli 2015
    Hoi jan en marlies lekker uitgerust weer op pad fijn dat het weer zo goed is lekker een wind van jan genieten he marlies erg in de tent mooi verhaal weer donderdag gaat fred naar Frankrijk voor twee weken hij heeft echt zin maar niet heus fijne avond liefs van ons xxx
  3. Rom Guttinger:
    Hoi Marlies en Jan,

Leuk hoor om jullie reisverhalen te lezen en de foto's te zien. Dat beest met die rode jas aan in dat korenveld.....zou een rover kunnen zijn. Die vogel in het veld is volgens mij een buizerd. Die zul je wel meer in de contreien waar jullie doorheen fietsen, zien. Nog even en dan verlaat je de Rijn. Op de pedalen de bergen over. Veel plezier en veel klimgenot. Ik zie ze ploeteren in de TdeF in de alpen; lekker makkelijk zittend op de bank kijkend naar een wielerjournaal. Zij gaan zeker weten wel wat sneller dan jullie. Maar getroost, zij hebben geen bagage bij zich!

Groet, Rom