Hitte op de Povlakte.

22 juli 2020 - Fratta Polesine, Italië

Hitte op de po vlakte.

Later dan gepland rijden we weg van de overnachting. We nemen de tijd voor het heerlijke ontbijt, ook erg belangrijk:) De temperatuur is al behoorlijk hoog als we wegrijden maar dat is het hier al om 8:00.. In dit gebied is weinig schaduw en dat merk je goed. Het zweet gutst meer en we pakken sneller een stop om water te halen. De stad Ferrara bekijken we daarom (helaas) meer vanaf de fiets.

We rijden regelmatig langs de rivier de Po. Echt een grote brede rivier die veel zand meeneemt vanuit zijn tocht uit de Alpen. Op sommige plekken is dit goed te zien. De route voert ons verder langs mooie en echt hele oude Romeinse villa’s. Het is hier vlak en goed te rijden. Het landschap lijkt hier erg op Nederland, toch zijn de dorpjes overduidelijk Italiaans.

Hier is geen camping in de buurt en dus stoppen we bij een alberge. De man vertelt dat zijn overnachtingslocatie dicht is. Hij is aan het verbouwen maar gebaart ons dat hij gaat bellen. Niet veel later horen we getoeter en ja hoor daar zit diezelfde man in zijn auto en rijdt ons voor naar een slaapplek. Of we willen volgen op de fiets. Heerlijk dit he, zo lief.

Bij het hotel aangekomen vertelt deze eigenaar dat hij twee hotels heeft. Hij zit daar vol maar hij heeft nog een plekje in zijn andere hotel. De fietsen kunnen op deze locatie blijven en hij brengt en haalt ons morgen weer op zodat we dan weer bij de fietsen zijn en daar kunnen ontbijten. Uhhh graag. We zetten de fietsen neer. Ze hoeven niet op slot hij zet ze straks in de garage. Ik kijk wat benauwd maar hij geeft aan dat hij zelf wielrenners is geweest en gek is van fietsen. Niemand pikt ze hier en hij zet ze straks achter het hek. Niet veel later brengt hij ons naar het hotel. Wat heb ik gedaan. Straks zijn onze fietsen weg...:(  Vertrouwen hebben in de mensheid is een sterke kant van mij maar nu groeit toch de angst. Hebben we hier goed aan gedaan?
Lekker schoon en fris van de douche eten ‘s avonds in het restaurant van onze eerste chauffeur. Slapen kon daar niet maar eten wel. Ik word nog net toegelaten 37.2. Nog een heel formulier invullen en dan eten we heerlijk.

Nu lekker slapen en hopen dat de dromen goed zijn en het geen nachtmerrie wordt morgenochtend.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Caroline:
    Lieve Jan en Marlies,
    zo reizend, kom je inderdaad een hoop van jezelf tegen, zo ook : je vertrouwen naar vreemden!
    Ja, lastig is dat, terwijl je deze goedhartige mensen zo maar in een minuut 'moet' vertrouwen. Je intuïtie wordt flink op de proef gesteld. maar wat goed als je het dan toch doet! En komt er dan een hoop ruimhartige gastvrijheid vrij!
    Ik wens jullie een mooie fietsdag.
    Liefs
  2. Froukje voortallen:
    Leuk verhaal
  3. Froukje voortallen:
    22 juli 2020
    Lieve Jan en Marlies, ik heb een paar keer iets fout gedaan, ik zag later dat mijn reactie niet geplaatst was, enfin ik ben niet bedreven met het internet. Maar ik geniet wel van je verhalen, wat een mooie dingen maken jullie mee ( behalve het ongedierte) . En de prachtige mozaïeken in Ravenna. Jammer dat je weinig tijd had voor Ferrara, dat is ook zo mooi. Ik wens jullie nouvelle gelukkige dagen toe. Lieve groeten van Froukje.
  4. Hettie Siemons:
    22 juli 2020
    Wat een prachtige tocht maken jullie! Schitterend. Veel van de steden die jullie bezoeken hebben wij ook gezien. Jammer dat jullie geen tijd hadden voor Ferrara, maar je kunt van Hella Haasse ‘De scharlaken stad’ lezen. Een prachtig boek over de Middeleeuwen in Ferrara.
    Leuk de opnames met de drône.
    Geniet verder van de reis. Blijf gezond,
    Groeten,
    Hettie
  5. Rom Guttinger:
    22 juli 2020
    Typisch Italiaans. Vlakke Povlakte en echte Italiaanse dorpjes. En dat vertrouwen moeten hebben in Italiaanse hoteliers. Het zal wel goed gaan in die kleine dorpjes. Het is Nederland niet.
    Mooie tocht en leuke reisverhalen. Een spannend vervolg op jullie fietstocht toegewenst.
    Groet, Rom
  6. Anca van de lande-van Roomen:
    23 juli 2020
    Erg mooie tocht moeilijk he vertrouwen in de mens doe het toch maar haha fijne fietsdag veer blijf veilig liefs van ons love You xxx anca fred xxx