Prosecco gebied

28 juli 2022 - Colmaggiore, Italië

Prosecco gebied

Vandaag staan we vroeg op. Met de heftige warme tocht van gisteren nog in het achterhoofd fietsen we vandaag om 9:00 weg. De tocht verloopt vlot. We rijden nu echt het prosecco gebied in en passeren veel wijngaarden. In de middag wordt het zeker warm maar we nemen geen lange stops we eindigen vandaag bij een camping aan een meer en met zwembad. Daar komt vandaag de duik wel😉

We arriveren rond 15:00 ongeveer gelijk met Judith en Peter en Roeland en Karin. Het is een leuke camping met genoeg plekken. Er staan veel Nederlanders maar daar hebben we geen moeite mee. Het heeft hier een paar dagen geleden goed gespookt met noodweer dus we krijgen meteen instructies hoe je het beste de tent kunt opzetten. Rond 17:30 komt de ‘groenteboer’ langs. Deze man verkoopt heel veel mooie en verse groentes maar eigenlijk daarnaast van alles. Voor ons vandaag niet echt van toepassing, we willen nu toch wel heel graag de Italiaanse pizza uitproberen.

De buren kopen een fles Prosecco, we zitten immers in het Prosecco gebied. Hier hebben ze het ook gewoon op de tap in een restaurant. Na het tweede glas voel ik hem wel binnenkomen😜Ik ben ook niet veel gewend. Het is gezellig zo met zijn zessen en we eten met elkaar op de camping. We zullen ze straks gaan missen. Nog een paar dagen en dan reizen we allemaal een andere richting uit. Morgen blijven we hier een nog dagje. Even wassen, zwemmen, wandelen, lezen en luieren.

Woensdag 28

Lekker luieren en samen wandelen we naar het plaatsje Lago aan de overkant van het meer om daar koffie te drinken. In ons plaatsje zijn vele huizen met prachtige muurschilderingen. Leuke plek om vakantie te vieren: zwembad, meer, rustige camping en mooie omgeving.

Heerlijk relaxt staan we zo met zijn zessen. De laatste dag ‘compleet’ morgen trekken we weer verder.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. BERT van der roest:
    28 juli 2022
    Geweldig groetjes Bert 👍
  2. Mirjam:
    28 juli 2022
    Hebben jullie nu al vaak tostis gegeten? Ben zo benieuwd.