Ik durf het bijna niet te zeggen….

19 juli 2022 - Gemeinde Anif, Oostenrijk

Ik durf het bijna niet te zeggen…

maar we zijn weer op pad. Je zou toch denken 4 maanden is genoeg. Is natuurlijk ook zo maar als het kan is samen reizen gewoon super leuk😜

Dit keer start onze reis met de auto. We rijden in twee dagen naar Salzburg en vanuit daar fietsen we via Slovenië naar Kroatië. Hier steken we over naar Venetië en vanuit daar fietsen we door ItaIië weer terug naar Oostenrijk.

Het valt nog niet mee om alle spullen in de tassen te krijgen. Wel mee? niet mee? Regelmatig toch een afweging of iets in de tas kan. Over één ding heb ik geen zeggenschap. Jan heeft een tostiapparaat gekocht die op het vuur kan en hij moet mee op reis. “Wat moet je ermee?” Ik trek aan het kortste eind alles wordt op gewicht gewogen of het meegaat maar dit gaat mee ondanks dat het echt wel wat weegt😂

Uiteindelijk rijden we vandaag tot net over de helft van de route en eindigen in Würzburg ( Duitsland). Het is best druk op de weg maar Jan heeft vandaag een fantastische hoofdrol als beste chauffeur. (Jan wil graag als hoofdrolspeler voorkomen in mijn verhaal geeft hij net aan vandaar de vorige zin😂)

Als we op de camping  een hapje gaan eten blijkt de wereld weer erg klein te zijn. We zitten naast iemand die we van de zwemclub kennen. Dat we elkaar herkennen met kleding aan😂

‘Het laatste hemd heeft geen zakken’.18 juli

Onze nieuwe buren komen uit Drenthe en daar komt deze uitdrukking vandaan. Het betekent zoiets als dat je je geld niet mee kunt nemen in je graf en dus nu moet genieten. Nou dat lukt ons erg goed!

We staan vandaag op een leuke, gemoedelijke camping op ongeveer 15 minuten fietsafstand van Salzburg.

Het stikt hier van de campers en zo zit naast ons een leuk gezin met twee jongens en aan de andere kant 2 echtparen uit Drenthe. Wanneer de laatste met elkaar zijn, zijn ze echt niet te verstaan  Ons kleine tentje en uitrusting nodigt onze buurjongens ( 9 en 11?) uit om dichterbij te komen en al gauw helpen ze mee met de haringen erin slaan.

Het was een lange dag rijden met veel files door ongevallen en wegwerkzaamheden. En dus rijden we een aardig stuk b-wegen wat wel zo leuk is. Toch gaat er niks boven fietsen😜De bergen komen aardig dichtbij en zien er pittig uit. Ik ben benieuwd of ik mijn vorige zin van de week nog zo ervaar😂

19 juli

Vandaag is het een tropische dag in Nederland. Hopelijk zijn jullie hem goed doorgekomen. Hier is het ook goed warm 3 graden maar de temperatuur ligt een stuk lager. Vandaag een dagje Salzburg. We laten hier onze auto achter en komen weer terug dus we fietsen vandaag gewoon wat rond.in het verleden hadden we de fietskar mee maar nu alleen tassen. We komen net wat ruimte te kort. De slaapzak vult al een complete tas😰 Het is wat zoeken naar de juiste winkel. Ze hebben helaas niet wat we zochten maar we vinden een tas die ook perfect achterop kan. Mooi voor de keukenspullen. Bij de camping pakken we alles in om te kijken of het ook echt lukt en ja hoor we er klaar voor. Morgenochtend fietsen we weer…

Liefs van ons Jan en Marlies

1. BERT van der roest:
    19 juli 2022
    Leuk en verneem verder groetjes Bert
  2. Gert Slokker:
    19 juli 2022
    Een heel fijne vakantie maar weer 👍🙏
    Gr Gert en Ankie
  3. Marian C.:
    19 juli 2022
    Veel plezier! Altijd leuk om stukje met jullie mee te reizen 😀
  4. Adrina Liebrecht:
    19 juli 2022
    Knap hoor om weer zo’n eind te fietsen Veel plezier
  5. Bettie Kamer:
    19 juli 2022
    Wat leuk, jullie kunnen het niet laten🚲🚲.
    Veel plezier en weer mooie tochten.
    Wij fietsen vanaf hier mee.
  6. Marlous Boshuizen:
    19 juli 2022
    Heerlijk toch? Lekker genieten!
  7. Caroline:
    19 juli 2022
    De fiets kilometers zijn in jullie DNA gaan zitten, dus lekker door fietsen lieve Marlies en Jan! Heel veel plezier daar!
    Veel liefs van Hapé en mij
  8. Melanie:
    19 juli 2022
    Bofkonten! Lekker genieten dat dit kan!
    😘
  9. Joshogenbirk:
    Wat leuk , nieuwe verslaving gewoon doen en ‘ rijk leven ‘ je hebt er maar 1
  10. Marjan De Koe:
    Veel fietsplezier!
  11. Mirjam:
    19 juli 2022
    Wat heerlijk voor jullie.
    Geniet maar lekker.
  12. Ton en Marianne Tieman:
    19 juli 2022
    Jullie hebben helemaal gelijk. Geniet maar lekker van alle dingen die jullie leuk vinden.
  13. Chantal:
    19 juli 2022
    Heel erg leuk en groot gelijk!
    Veel fiets plezier en lekker genieten!
  14. Suze:
    19 juli 2022
    Wat heerlijk Marlies en Jan, lekker genieten. Veel plezier.
  15. Stephanie Hinfelaar:
    19 juli 2022
    Heerlijk om jullie weer te volgen, veel plezier!
  16. Pierre Pourchez:
    19 juli 2022
    Gaan en blijven gaan Marlies en Jan. Je bent maar een keer jong en dat is net nu. Veel Plezier en straks gezond weer thuis. ♥️♥️👍🏽
  17. Angela:
    19 juli 2022
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Geniet van het onderweg zijn. Groet Angela
  18. Paul:
    19 juli 2022
    Jullie krijgen er geen genoeg van hè? Maar als je dat gezegde uit Drenthe bekijkt is het heerlijk om te kunnen doen. Ik lees weer graag met jullie mee. Trapze. Groetjes Paul
  19. Hanneke:
    19 juli 2022
    Oh waw! Ik ga meegenieten hoor!
  20. Manon Hashem:
    19 juli 2022
    Heerlijk om te lezen, veel plezier 🍀
  21. Petty:
    19 juli 2022
    Jippie ze zijn weer onderweg 🎉🎉 elke dag weer een leuk verslag 👍😎 geniet en doe voorzichtig 🙏🏻
  22. Maria:
    19 juli 2022
    Oh, wat heerlijk. Kunnen we weer genieten van alle leuke verhalen. Veel plezier iedereen. En jullie natuurlijk ook Marlies en Jan
  23. Piet en Tineke Hafkamp:
    20 juli 2022
    Een mooie fietsreis gewenst. We zullen weer genieten van jullie verhalen!
  24. Marjolein:
    20 juli 2022
    Dat doen jullie goed lekker genieten. Heel fijne vakantie en ik volg jullie weer op de fiets. Rij voorzichtig.
  25. Ineke Hensing:
    20 juli 2022
    Wat een mooie tocht. Jammer dat we zelf niet in Oostenrijk zijn, want jullie fietsen langs ons appartement in Bad Hofgastein. Was leuk geweest als we elkaar hadden ontmoet.
    Maar maak je na Bad Hofgastein maar op voor een pittig klimmetje in Bad Gastein! ! Heel veel fietsplezier.
  26. Rom Guttinger:
    Eindelijk weer op reis!
    Heel veel reisgenot en een mooie vakantie toegewenst.

Groet, Rom
  27. Jeannette:
    20 juli 2022
    Het is schoolvakantie, waarom niet??
    Heel veel plezier! 🤗
  28. Astrid:
    21 juli 2022
    Ah, ik ga weer genieten van je reisverslagen. En wat het tosti-ijzer betreft...zelf meedragen Jan😅. Een goede en behouden reis en geniet van alles samen.
  29. Ton:
    Eten de Italianen tosti’s?😳
  30. Ton:
    Heel veel plezier😃👍
    🚴‍♀️🚴
  31. Mieke Sturkenboom:
    24 juli 2022
    Leuk Marlies je reisverhalen te lezen.Veel plezier!