Wereldfietsers maar treinreizigers?

2 augustus 2020 - Heidelberg, Duitsland

Wereldfietsers maar treinreizigers??

Het is wikken en wegen, wat doen we? Welk stuk willen we nog heel graag rijden? We besluiten om toch de trein te pakken naar Heidelberg. Een stad waar we ooit zijn geweest met de kids en wat we zo mooi vonden. Dan de route daar weer oppakken. Kunnen we mooi vandaag een dagje de stad Heidelberg bezoeken.....Dat was het plan toch liep het iets anders:) Eindelijk voor jullie gaat er weer wat mis. Het was lang wachten toch...

Na een heerlijke nacht slapen stonden we bij het station. Hier was alleen maar kaartverkoop met een apparaat. Een hoop gestuntel maar het lukt ons om twee kaartjes voor ons en de fietsen te kopen. Ik raak in gesprek met een opzichtige dame. Rondom haar heup hangt een band met schoonmaakflessen en doekjes, vuilniszakken etc. Ze heeft grote banden om haar bovenarmen en draagt grote plastic handschoenen Ze vertelt dat ze de trein schoonmaakt en wel 6 dagen per week. Zondags gaat ze wandelen met de fiets aan de hand. Op haar fiets zit een parasol zodat ze geen last heeft van de zon of regen. Als ze het zat wordt gaat ze fietsen. “O, heb je een tent bij je”, gaat ze moeiteloos verder. Ze vertelt dat ze niet van kamperen houdt. “Eine pipi machen geht noch aber...”, ze maakt haar zinnen niet af maar ratelt alweer verder. Geweldig wat is ze bijzonder. We nemen afscheid en stappen in de trein. Wanneer we op het volgende station de trein in willen stappen staat er een strenge conductrice. We hebben geen gereserveerde kaartjes dus kunnen niet mee. Dit is een intercity waar je je voor moet aanmelden. We geven aan dat waar we vandaan komen niemand was maar het heeft geen zin. Grr okay even slikken en weer doorgaan:) Op naar het informatiekantoor. Daar krijgen we op een A4 welke route we moeten hebben. Geen intercity’s! Okay geen probleem als we er maar komen.  We zeulen de fietsen de trappen op en af want er is geen lift. Jan heeft zijn fitness voor vandaag wel meteen gedaan. In de trein komen we erachter dat we in de trein zitten naar München. Geen idee waar de fout zit maar .., weer naar de info en weer een nieuwe lijst. Aankomsttijd is nu verschoven naar 20:00. We passeren uren later wéér hetzelfde station waar we de schoonmaakster in de ochtend tegenkwamen. Ik zie haar nu niet anders zou ze vast in een deuk liggen.

Nou ja alles ging ook veel te voortvarend allemaal:) We zijn er wel achter dat we kunnen fietsen maar reizen met het openbaar vervoer moeten we nog ‘wat’ in leren. Laten we maar zeggen dat we het spoor bijster waren maar we zitten nu weer op het goede spoor:)

Het is 20:10 als we het station uit Heidelberg uitlopen. Blij dat het mondkapje eindelijk af kan. Morgen lekker weer fietsen, kunnen we beter;)

Veel liefs van ons Jan en Marlies

1. Suze:
    2 augustus 2020
    Wat een avontuur weer. Voor reizen met ov heb je wat studie nodig! Veel fietsplezier nog.
  2. Piet en Tineke Hafkamp:
    2 augustus 2020
    Geniet ondanks de tegenvaller van het mooie Heidelberg!
  3. Paul:
    2 augustus 2020
    Wat een verhaal weer, typisch iets voor jullie. Ja het was idd.wachten op zoiets. Joh... leuke dag toch?
  4. Marianne:
    2 augustus 2020
    Hahaha, als je hulp nodig hebt met het openbaar vervoer moet je mij maar even bellen! Tim is een alleskenner wat openbaar vervoer betreft :)
  5. Rom Guttinger:
    Hoi Jan en Marlies,
    Ja, dat is even wennen met het OV in het buitenland en dan ook nog in het Corona tijdperk.
    In elk geval weer een ervaring rijker en toch in het mooie Heidelberg aangekomen.
    Geniet van de mooie stad en een mooie verdere fietstoer toegewenst.
    Groet, Rom
  6. Petty:
    2 augustus 2020
    Doe waar jullie goed in zijn ;FIETSEN 😂😂😂😂 geweldig verhaal weer! Jammer als de trip er weer op zit, voor de volgers he😜💋💪🏼🎉💋
  7. Bert van Aggelen:
    2 augustus 2020
    Wat een toestanden. Ja die automaten daar moet je echt wat mee hebben. En dan ook nog in het buitenland. Maar wat een mooie plakkette in dat station.