Phi Phi eilanden

7 januari 2022 - Koh Phi Phi, Thailand

Phi Phi eilanden

De avond voor onze oversteek fietsen we naar de boot om te kijken of we tickets kunnen bestellen. Onderweg worden we tot twee keer toe aangesproken of we tickets willen bestellen. Of we ze maar willen volgen naar hun bedrijf. We vertrouwen het niet en we beloven ze morgen tickets te komen kopen, maar denken ondertussen, nou echt niet.

Eenmaal in het hotel proberen we de tickets met onze visa te bestellen. Dit lijkt ons veiliger. De betaling lukt niet zoals we willen en zo besluiten we morgen toch maar naar het bedrijf te gaan voor kaartjes.

Als we hier vandaag aankomen zie ik dat we weer veel te argwanend zijn. Alle goedbedoelde tips over voorzichtig zijn kloppen natuurlijk, maar ook weer niet.

De mevrouw is namelijk super vriendelijk, rekent dezelfde prijs en regelt alles voor ons. Dit laatste merken we als we inschepen.  Alles is perfect geregeld.

Net voor we de boot opgaan stoppen we bij een touwfabriek. Er zijn aardig wat mannen en vrouwen touwen aan het ontrafelen. Iedereen ziet ons maar niemand benaderd ons voor een praatje. Zij kijken en wij kijken.

Grappig in veel landen worden we altijd aangesproken als we kijken en dat zorgt er dan meestal voor dat we iets nader mogen bekijken bij een bedrijf. Vaak zorgt onze fiets met bepakking dan ook weer voor een vraag waar we naartoe gaan.

Hier kijken de mensen vriendelijk maar nodigen ons niet uit en vragen ons niks. Dit zal vast te maken hebben met de cultuur of geen interesse? Dat gaan we deze maanden ontdekken.

Het is ruim twee uur varen naar de Phi Phi eilanden. Onderweg komen er ineens dolfijnen langs. Zeker een stuk of    acht. Natuurlijk zijn we voor filmen te laat maar we hebben ze wel gespot!

Als we zo op de boot staan komen uit het niets de emoties los. Mijn god wat boffen wij toch dat we dit samen zo kunnen beleven. Dit beseffen we ons heel goed.

Het eiland Phi Phi is vooral bekend om het feestleven en de natuur. We zien veel ( single) jongelui die hier hun geluk zoeken en komen om te feesten of om een tatoeage te zetten. Dit gezien de enorm grote hoeveelheid tatoewinkels.

De staatjes zijn heel smal en de meeste wegen niet toegankelijk voor auto’s. Alles wordt gebracht met handkarren.

Wij horen meer bij de natuurzoekers in combi met de chillers:)

We besluiten al snel dat we hier een paar dagen blijven om te snorkelen en het eiland te ontdekken. Op een foto zie je ook een van de kraampjes/ winkel.

Vrijdag 7 jan

Vandaag wandelen we een klein uur naar een strand om te snorkelen bij Sharkpoint. Wauw we spotten hier heel veel vissen. Wat een kleuren! Gele vissen met blauwe strepen, vissen in regenboogkleuren, bruine vissen, zee egels, zeesterren, Barracuda’s en we zien zelfs een best wel grote haai. We schatten wel 1 1/2 a 2 meter groot. Het gekke is dat we niet eens bang waren. Het was gewoon super mooi om te zien.

We blijven hier nog wat langer hebben we besloten. Niet omdat het moet maar gewoon omdat we er vertrouwen in hebben dat het kan:)

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Linsey:
    Wow!
    Wat gaaf! ❤️
    Ga lekker genieten. Dat verdienen jullie.
    Ik krijg nu al kriebels om volgend jaar eindelijk naar Thailand te gaan!
    Dankzij jullie blog kan ik een beetje mee reizen.
  2. Mieke Pieket Weeserik:
    7 januari 2022
    Wat schrijf je toch weer heerlijk!! Kunnen het zo prachtig volgen 😲
  3. Stella:
    7 januari 2022
    Nou Marlies ik zit al helemaal in je reisverhalen ik hoef niet weg ik beleef het zo dank ! Ik zag de foto v J kamer is wel even wennen inplaats van een tentje hè ? Dag lieve mensen geniet met de dag ! StellA
  4. Petty:
    7 januari 2022
    Geweldig verslag weer 🎉🙏🏻🎉 zo fijn dat jullie ervan genieten, dit neemt niemand jullie meer af.
    Bij de volgende duik toch wel even op letten hoor, grote haaien hebben ook grote tanden 😬😂😂😂 have fun veel liefs 💋💋💋
  5. Mirjam:
    7 januari 2022
    Lekker hoor om terplekke te bedenken dat je een paar dagen blijft.
    Heerlijk om een kijkje in jullie reis te krijgen, blijf schrijven...😃😃😃
  6. Gerda Kos:
    7 januari 2022
    Wat een prachtige foto’s 😍 Ik snap wel dat jullie zo genieten. Het is er zo mooi.
  7. Roelie:
    7 januari 2022
    Wat een heerlijk leven en wat schrijf je het weer mooi vanuit je hart Marlies.
  8. Piet en Tineke:
    7 januari 2022
    Geweldig verhaal en foto’s! Op afstand genieten we mee. Fijn om gewoon de tijd te nemen en geen tent mee te slepen!
  9. Melanie:
    8 januari 2022
    Wau, wat prachtig! Geweldig om zo van afstand mee te kunnen genieten!
  10. Carla:
    8 januari 2022
    Heerlijk Jan en Marlies , jullie zijn dan wel bofkonten maar hebben zeker ook lef om het heft in eigen hand te nemen en dit gewoon doen, super !
    Niet te lang blijven chillen en hangen hè , ik wil graag de fietservaringen lezen die door Thailand gaan 🤪😂😘🥰
    Relax lekker daar op Phi Phi
  11. Anneke:
    8 januari 2022
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Een week op reis en nu al zoveel moois gezien! Geniet ervan en fijn dat we mee kunnen lezen!
  12. BERT van der roest:
    Mooie verhalen Maar pas op je Zelf
  13. Ton en Marianne Tieman:
    9 januari 2022
    Geweldig geschreven geweldige ervaringen. Mooie foto’s. Heerlijk om te lezen.
  14. Aly van Beek:
    9 januari 2022
    Het is zo fijn steeds jullie verslag te lezen,daar geniet ik van .
    Het gaat hier allemaal z,n gewone gangetje en dat is prima maar dan is het goed te lezen wat jullie meemaken ,een andere wereld gaat open .
    Goede reis ,veel plezier en tot de volgende ,liefs Aly.
  15. Lisanne & co:
    9 januari 2022
    Oh wat is het weer genieten.. wat goed dat jullie zo op gevoel reizen! Heel veel plezier en veel liefs van ons!
  16. Froukje voortallen:
    9 januari 2022
    Lieve Marlies en Jan, dank je wel voor je mooie reisbeschrijvingen , wat geniet ik ervan. Ik beleef het helemaal mee. Ik wens jullie nog veel mooie avonturen toe. Lieve groeten van Froukje
  17. Bob Salomon:
    13 januari 2022
    dat moet fantastisch zijnen het water en dan al die gekleurde vissen!
    Natuurliefhebbers en heerlijk chillen, een mooi leven zo te horen.
    Zingen de mensen daar ook? Groetjes Bob