Kleurrijke fotošŸ˜±

9 augustus 2023 - Rutunga, Rwanda

Kleurrijke fotošŸ˜±

Woensdag 9 augustus

Na een lekker ontbijt en een vogelkijkles van de andere Nederlanders vertrekken we. Vandaag starten we off road. Het grootste stuk rijden we langs een zeer brede rivier. Hier is veel bedrijvigheid door de lokale bevolking. De was wordt gedaan maar er wordt ook druk gezwommen met dezelfde jerrycans die ze gebruiken om water te halen. Nu dient het om op te liggen/ aan te hangen tijdens het zwemmen. We horen vandaag weinig ā€œmoneyā€ maar zien nog wel veel starende blikken. We komen een paar keer fietsers tegen met een giga aantal levende kippen. Ze zijn doodstil maar het ziet er voor ons kleurrijk maar ook vreemd en zielig uit.Ā

We stoppen bij een bord met koffie. Volgens een jongen die goed Engels spreekt is er verderop een plek waar we koffie kunnen drinken. Vol goede moed slaan we die weg in. Helaas na 3 km zien we nog niks dus rijden maar terug en pakken de route op.

In een dorpje scoren we een fles water en brood. Je moet elk winkeltje naar binnen kijken want er staat nergens iets op wat ze verkopen. Om een idee te geven over wat het hier kost: een fles water (2l) max 80 cent, brood ( 3 grote zachte broodjes) ong 24 cent, een biertje ong ā‚¬ 1,20. Een gemiddelde overnachting ( hier zit heel veel verschil in) tussen de 25-50 euro incl ontbijt. Geen duur land dus, behalve de toeristische trekpleisters zoals de National Parks en de Gorillaā€™s.

De route van vandaag leek makkelijk maar het venijn zat in de staart. Morgenochtend fietsen we naar het National Park en blijven daar 2 nachten. We zijn heel benieuwd.

Liefs van ons Jan en Marlies

Fotoā€™s

1. Carla:
    10 augustus 2023
    Prachtige fotoā€™s! En we zullen maar denken dat de kippen qua vervoer even afzien, maar verder een prima leven hebben .
    Ik ben ook heel benieuwd naar jullie National Park ervaring .
    Geniet van alles šŸ˜˜
  2. BERT van der roest:
    10 augustus 2023
    Is toch tegen komt in zo land groetjes
  3. Harry:
    11 augustus 2023
    De foto met de fietsers en de kippen is een echte TOPFOTO.