Yes in the pocket✅

18 juli 2020 - Ponte Messa, Italië

Vanmorgen loopt om 7:00 de wekker af. Onze Thijs is vandaag jarig! Alweer 31!

Als ik op het weerbericht kijk zie ik dat er in de ochtend onweer op komst is. Ik wil mij nog een keer omdraaien en pas na het onweer vertrekken. Jan denkt daar iets anders over... ‘Er is net zoveel kans dat we de jackpot winnen als dat we geraakt worden door het onweer’. Hoe laat denken jullie dat we vertrokken?

Precies, ik heb niets te vertellen:)

We slaan grote hoeveelheden drinken en reepjes in, want we moeten behoorlijk klimmen. Eerst een paar keer een aantal kilometers met max 6% en daarna 10 km lang 4-8 %. Gaandeweg begint het te regenen en gaat het steeds harder waaien. Bij wind tegen is het hard werken. Ik tel de km’s hardop af en ja hoor daar is na hard werken de top. We boffen want er is een restaurantje open waar we lekker koffie kunnen drinken en droge en warme kleding aan kunnen trekken. De temperatuur is inmiddels gedaald naar 12C. Gelukkig komt als we wegfietsen ook de zon weer te voorschijn. Nu wordt het lekker fietsen, een lange afdaling volgt met mooie vergezichten. De drone wordt erbij gehaald en op ‘follow me’ gezet. Dit wordt hét plaatje van 2020. Ineens hoor ik geen geluid meer... Jan klimt als een gek weer terug omhoog. Waar is hij gebleven.Paniek!! Pfff De drone was Jan kwijt omdat er een boom voor het beeld was, dus hij bleef erachter hangen:) De drone wordt ingepakt en in alle rust dalen we verder af.

Mijn plan was om meteen de volgende etappe ook maar te rijden, het lijkt immers alleen maar dalen. Toch als we het eind van deze etappe  naderen ben ik het ook wel zat. Morgen op het strand eindigen is ook oké. We stoppen op een goed verzorgde camping met zwembad. In het midden is een groot veld open gelaten om te spelen/ bbq en in de zon te zitten. Ook is er een groot zwembad met duikplanken en wat zien we...Nederlanders.

We relaxen heerlijk bij het zwembad en ontmoeten ook een man uit Lisse die de route fietst. Hij is meteen weg gegaan toen alles werd opengesteld en voor hem zit de tocht er bijna op. We wisselen natuurlijk nog wat ervaringen uit.

Als we gaan eten komt er tegenover ons een groot Italiaans gezin te staan. Helaas heeft de jongste vast een ongepland middagslaapje gehouden. Tot middennacht is hij wakker en tot wanhoop van ouders en van ons klinkt zijn luide stem over de camping. Morgen vertrekken we wel iets later:)