Yes we gaan!!

31 december 2021 - Sa Khu, Thailand

Yes we gaan!!

Eindelijk is het zover, we gaan op reis!!! Slapeloze nachten kreeg ik ervan. Alle scenario’s komen juist dan voorbij: wat als…. we Corona krijgen, de crew ziek is en de vlucht geannuleerd wordt,  er toch nog een document mist… etc.

Alles staat georganiseerd klaar totdat Jan de fietsdozen gaat vullen. Ineens ben ik het overzicht kwijt want naast de fietsen gaat hier ook nog van alles bij en dan slaat de stress toe. Ik heb de regie niet meer in handen en mijn lijstjes kloppen niet meer. Waar ik normaal juist de rust heb ben ik op deze momenten niet echt op mijn best. Past het allemaal in Thailand nog wel weer in 4 tassen? Uiteindelijk besluiten we om toch maar twee extra lege voortassen mee te nemen. Past het straks in ieder geval.

Ach maar zoals meestal, komt het uiteindelijk wel weer goed en staat alles  in de werkbus voor vertrek. Het is duidelijk dat als ik de spullen niet zie, ze ook uit mijn hoofd zijn want ik slaap fantastisch:)

Wel zijn we al vroeg in de ochtend klaarwakker. Yes vandaag is de dag! Het is nog donker als we buiten een heerlijke wandeling als voorbereiding op de lange zit maken.

Nog een laatste koffiemoment waarin Jayson afscheid komt nemen. Hij krult zich tegen mijn aan. Oei dit is wel even slikken. Ik koop hem om door te zeggen dat hij dat hij de duplo treinbaan mag lenen. Meteen zie ik weer een blij gezichtje. Wat zullen we dit mooie en lieve mannetje missen.

En dan is het echt tijd en zwaaien lieve buren ons uit in de straat, we gaan!!

Op Schiphol verloopt het soepel en voor we het weten zitten we in het mega grote vliegtuig, de A380. Het is volle bak met veel kleine kinderen aan boord. Na onze overstap in Dubai verwachten we een rustige vlucht maar met ons zijn er toch nog veel meer mensen die naar Phuket gaan, het vliegtuig zit weer bijna vol.

Bij aankomst is het een geoliede machine die loopt. We worden overal naartoe gedirigeerd en gelukkig wordt het hele pakket aan papieren goedgekeurd. Na vingerafdrukken en foto komt de visumstempel in ons paspoort en kunnen we door de teststraat. Er staan 16 plekken waar medewerkers die hun handen in een soort voorgevormde handschoen stoppen om te testen. Dit gaat heel rap.

Vanavond krijgen we de uitslag op een Thaise corona app te zien. Kleurt deze groen mogen we vrij rondlopen.

Na 7 dagen nog een test en dan is het klaar. Wordt de test straks rood moeten we verplicht naar het ziekenhuis in quarantaine. Ze hebben groot gelijk maar ik hoop het niet.

Kleurt hij groen lopen we naar het strand/ boulevard om het nieuwe jaar te vieren.

Ik zal niet elke dag wat schrijven maar dit vervolg horen jullie nog.

Liefs van ons en voor iedereen heel veel liefde en gezondheid in 2022 Jan en Marlies

1. Jos:
    31 december 2021
    Best wel spannend succes en plezier 🤞
  2. Tineke en Ton:
    Dag Jan en Marlies,
    Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen!
    Heel veel plezier!
    We duimen voor jullie dat julllie de jaarwisseling op het strand mogen beleven!😘
  3. Paul:
    31 december 2021
    Hoi,allebei. Fijn dat de reis goed verlopen is en alle papierwinkel klopt. Ben al nieuwsgierig naar je eerste echte verhaal.
    Ik duim voor jullie en alvast een geweldig 2022.
  4. Suze:
    31 december 2021
    Heel veel plezier Marlies en Jan. Volgens mij hebben jullie de jaarwisseling al of bijna gehad.
    Op naar een mooi 2022 met een fantastische fietsreis. Veel plezier en succes.
  5. Marjan:
    Spannend! Fijne nacht en gelukkig Nieuwjaar! Bijna bij jullie
  6. Amy:
    31 december 2021
    Duimen duimen duimen! Gelukkig is de vlucht goed gegaan, dat is al iets!

Alvast een heel fijn Nieuwjaar, dat moet goed komen!
  7. Ad Jacobs:
    31 december 2021
    Het GROOTS genieten is begonnen!
    Maak er een geweldige reis van !
    Gelukkig 2022!🥂
  8. Mieke Hilverts:
    Op naar groen licht!
    Heel veel plezier!
  9. Mirjam:
    Ik als positivo.........
    De test is negatief en kunnen jullie lekker naar het strand en vrij rondlopen.
    Heel veel plezier.😍😍😍😍
  10. Mieke Sturkenboom:
    31 december 2021
    Wat zijn jullie toch reislustig.Moedig hoor in deze tijd.Heel veel plezier en een goede reis. En een heel gezond 2022!
  11. Marian C.:
    31 december 2021
    Heel veel plezier en alle goeds voor 2022 gewenst! Geniet van jullie reis, ik geniet altijd met jullie mee 😍
  12. Roelie Loois:
    31 december 2021
    Een hele fijne reiservaring gewenst. Life is like a bicycle you have to move forward so as to be in balance. Ik reis in gedachten graag met je mee benieuwd naar jullie avonturen.
    Een goed begin van 2022 gewenst!
  13. Agnes Smeele:
    31 december 2021
    Wat fantastisch dat jullie reis kan beginnen! Ik wens jullie een heel fijne tijd daar!
  14. Susanne Mulder:
    Wat een avontuur. Geweldig!! Lekker genieten
  15. Arlette:
    31 december 2021
    Elke dag gaat een avontuur worden.
    Maar dat is het echte reizen.
    Naar prachtige plekken.
    En mooie culturen.

Hoe mooi kan een nieuw jaar beginnen.
    Een heel gelukkig 2022
  16. Marjolein:
    31 december 2021
    Wauw wat super dat het is door gegaan. Hele mooie reis.
  17. Ton en Marianne:
    1 januari 2022
    Wat geweldig dat jullie lang gewenst reis nu eindelijk door kan gaan. We wensen jullie een hele mooie rondreis in een mooi gelukkig 🍀 en gezond nieuw jaar. Pas goed op jullie zelf
  18. Hans en Ariane:
    1 januari 2022
    geniet van jullie geweldige reis
    veel geluk in 2022
    liefs Hans en Ariane
  19. Aly van Beek:
    1 januari 2022
    Voor het nieuwe jaar veel geluk en een pracht reis gewenst met verrassend dingen !
    lieve groet van Aly.
  20. Froukje voortallen:
    1 januari 2022
    Lieve Marlies, allereerst een goed, gezond en gelukkignieuwjaar gewenst. Wat fijn dat jullie geweldige reis doorgaat. Heel veel plezier en een fijne tijd gewenst en mooie avonturen. Liefs van Froukje
  21. Piet schuurmans:
    1 januari 2022
    Lieve marlies en jan,vooral heel veel liefde en gezonheid en veel fietsplezier in dat verre land.zie al uit na de mooie verhalen van jullie
  22. Thea Smeele:
    1 januari 2022
    Heel veel plezier, en een mooie fietsvakantie..
  23. Catja:
    4 januari 2022
    Een geweldige reis en ervaring gewenst!