Spanje 🇪🇸

24 maart 2022 - Sevilla, Spanje

Spanje 🇪🇸

Het was een lange reis. De eerste vlucht was niet vol wat voor ons top was. Zo konden we om de beurt heerlijk op vier stoelen languit liggen. Een welkome afwisseling want de reis tot Parijs duurde 13 uur. Op deze internationale vluchten kun je jezelf gelukkig goed vermaken door films te kijken of muziek te luisteren. Mede hierdoor ging deze vlucht toch nog snel voorbij. Bij de overstap merkten we de vermoeidheid, voor ons was het al ruim 6 uur later en eigenlijk al midden in de nacht. De tweede vlucht naar Malaga zat helemaal vol. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten dus het werden (bijna) drie lange uren. Uiteindelijk toch even in slaap gevallen maar wat waren we blij dat we er waren.

De bagage was ook goed aangekomen. Jan had de fietsen vlot weer in elkaar, alleen stopten beide fietspompen ermee. De banden moeten leeg zijn voor vertrek dus zat er  maar één ding op …lopen naar het hotel. Godzijdank op nog geen 2 km afstand want ik was nu echt misselijk van de vermoeidheid en het regende. Wat was ik blij dat we er waren. Douchen en slapen dachten we maar om 7:30 plaatselijk tijd waren we wakker van de trek. Geen nood want er was een zeer uitgebreid ontbijt. Wat ruikt het allemaal weer lekker, echt genieten!! En daarna gewoon nog even bijslapen😊 Het stormt buiten, is ruim 20 graden kouder, maar het is droog als we inkopen gaan doen bij Decatlon. Spullen die we niet meer nodig hebben sturen we naar huis om een beetje plaats te maken. Daarna gaan we de plaats verkennen. Het is hier druk!!! De stad is vol met leuke terrassen, die ondanks het wat mindere weer vol zitten. Heerlijk om weer schone straten te zien.Regelmatig horen we Nederlanders om ons heen. En dan zie ik toch nog een overeenkomst met Thailand; de loterijverkoop😉

We boeken vast de trein naar Sevilla voor morgen. Vanuit daar begint onze volgende fietstocht.

Helaas Lidy, je gaf een prachtige tip maar vanwege de regen is het wandelpad Caminito del Rey gesloten. Hier komen we zeker nog wel een keer voor terug. Vanuit de trein zie ik de volgende dag toch nog even een glimp van het mooie pad.

We moeten wel even wennen  aan de Spaanse prijzen en het temperamentvolle praten van de Spanjaarden maar dat gaat vast wel lukken.

Inmiddels in het donderdag en zijn we net aangekomen in Sevilla. Een prachtige stad die we wel kennen van een eerder bezoek. Overal is het nieuwe jonge groen al aan de bomen te zien. Morgen kijken we hier nog een dagje rond daarna begint onze nieuwe fietstocht. De eerste camino tekens hebben we al gespot in Malaga. We hebben alweer zin om op de pendalen te klimmen.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    Welkom in Europa!
  2. Bertine:
    24 maart 2022
    Veel plezier met het 2e deel van jullie reis! Het blijft smullen van jullie verhalen.
  3. Marjan:
    24 maart 2022
    Wat fijn dat jullie weer veilig aan deze kant van de aardbol zijn! Het blijven vermoeiende vluchten. Genieten van jullie avonturen in Thailand. Nu nog even genieten van de laatste etappe. Kus van ons
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    24 maart 2022
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen welkom in Europa op naar nieuw fietsverhaal erg mooie foto van jullie samen liefs ANCA xXx love you Mis je xXx
  5. Roelie Loois:
    24 maart 2022
    Duijn dat jullie weer op Europese bodem zijn geland. We genieten van jullie avonturen. Succes met jullie vervolgtocht!
  6. Gert Slokker:
    Marlies en Jan
    Fijne tijd in Spanje
    Gr aan Sint 😜
  7. BERT van der roest:
    25 maart 2022
    leuk dat de reis goed is gegaan groetjes uit huizen
  8. Mirjam:
    25 maart 2022
    Wat een lekkere blonde kop met haan heb je.
    Geniet maar weer lekker.
  9. Petty:
    25 maart 2022
    Ola wereldreizigers, wat zullen jullie even aan de temperatuurs wisselingen moeten wennen 🥶😱 maar zodra de trappers in beweging komen, gaat t bloed sneller stromen 🎉😎😍 ga genieten van de vertrouwde ‘route’, en heel veel veilige kilometers. Hopelijk weer veel leuke verslagen uit het koude Europa 😉 btw staan de uitgevers al op de stoep om deze bundels uit te brengen 😉😂💋💋💋
  10. Roxanne:
    28 maart 2022
    Heerlijk om te lezen! Geniet van Spanje (en het lekkere eten!!😋).