Vroeg of laat

14 juli 2020 - Orte, Italië

Vroeg of laat

Ongelofelijk om 6:15 ben ik klaarwakker en staan we op en om 10:30 rijden we weg. Elke dag vinden we wel weer iets waardoor we laat vertrekken. Vanmorgen wilden we met de drone een mooie film maken, maar helaas lukte het niet.

We rijden vandaag een mooie tocht door kleine plaatsjes en op de achtergrond zien we de hoge bergen naderen. We zien veel olijfbomen, maar wat mij verbaast is dat ik zowel gisteren als vandaag enorme boomgaarden zie met Hazelnootbomen. Wat moeten ze daarmee? Of komt Nutella uit Italie?

Nog fit komen we aan het eind van onze etappe en zoeken we een slaapplek via booking.com. Er is er een op nog geen 3 km van waar we zitten. We wisten alleen niet dat de laatste km over een zandpad ging wat stijl omhoog liep:( Met een auto natuurlijk geen probleem. De eigenaresse schudt meewarig haar hoofd als we nogal bezweet aankomen.

Wauw, onze overnachtingen worden steeds mooier. We kijken nu uit op de stad Orte. Beetje jammer dat het zwembad leeg is. De eigenaresse was daar in tegen zo lief dat we met haar auto naar de supermarkt mochten. Super relaxt. Dat gaat toch wel heel snel:)

Als toegift een drone filmpje van Jan

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Caroline:
    14 juli 2020
    Lieve Jan en Marlies , jaaaa wat is het daar mooi hè!
    Jullie verhalen en foto’s brengen me weer helemaal terug op de camino’s die ik daar gelopen heb, al die plaatsjes is een bron van herkenning.
    Ik hoop zo dat jullie net zo zullen genieten, ook al zijn de hoogtes soms flink zweten!
    Alle goeds en veel plezier vandaag
  2. Judith:
    14 juli 2020
    Ik ben ook weer even "en route" als ik jouw verhaal lees :)
    En ja, Nutella is hier bedacht. De notenplantages staan daar al heel lang een doen het goed op de vulkanische bodem.
    En nu op naar Umbria!
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    14 juli 2020
    Jeetje wat een prachtig verhaal weer jullie genieten wel he hoe is het weer hier komt het met bakken water naar beneden fred is wezen fietsen met zijn mooie regenpak aan fijne tijd nog blijf veilig liefs vanons loveyou xxx
  4. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Ik vroeg me al af of jullie nog op weg zouden zijn met een grote reis. Verrassend om te lezen en te zien dat jullie een terugtocht vanuit Rome maken. Spannend.
    Mooie foto's en video's. Geniet van de reis en veel plezier.
    Groet, Rom