Regen...

25 juli 2020 - Rovereto, Italië

Regen...

Net als we willen gaan slapen horen we een tweede plop van het slaapmatje. Er is nu weer een luchtkamer lek wat zorgt voor een mega bult. Ik had de matjes juist zo neergelegd dat Jan ook een keer op de bult sliep, maar nu wist hij het zo te onderbouwen door een hele theorie dat de mat mét bult weer bij mij ligt. Er zit niks anders op om erop te gaan slapen wat niet echt meevalt.

Om 7 uur ben ik klaarwakker en ik ben er even helemaal klaar mee. Tig keer wakker geworden en ik hoor dat het zachtjes begint te miezeren. Ook dat nog:( Gelukkig verandert mijn humeur ook weer snel. Wanneer het even droog is pakken we meteen in en zijn nog maar net op tijd klaar als de regen losbarst. In de stromende regen fietsen we naar de boot. Gelukkig vaart de boot wel. De code rood valt wel mee, er valt wel aardig wat regen maar van het enorme onweer zien we niet zoveel. Wel jammer  dat het slecht weer is. We hadden ons al in gedachten op het bovendek geïnstalleerd. Nu lezen we wat en tikken een beetje op de telefoons. We hebben een overstap in de plaats Limone waar ze heel veel citroenen verbouwen. Alles in de shops is hierop gebaseerd. Limocello, maar ook grappa. Waarom zijn onze tassen al zo vol.:( Vlak voor we er zijn stikt het van de surfers en bootjes. Er staat ook een lekker windje.
Bij Torbole gaan we van boord en het is droog.  Het is een stadje wat vanaf het water te zien en tegen hoge bergen ligt. Het is droog en alles is lekker opgefrist. Een ideale temperatuur om te  fietsen. Dat komt goed uit want we starten meteen met een fikse klim. De trui gaat uit en we fietsen lekker door.

Vanavond slapen we luxe. Lekker een B&B met een tweepersoonsbed en lekkere dikke handdoeken. Raar eigenlijk dat dit thuis zo normaal is en nu echt een grote luxe. Het stadje ligt aan de rivier de Adige Dit komt mij wel bekend voor. Ik denk dat we hier ergens verder op de route met onze reis naar Venetie hebben geslapen. Wie weet komen we daar nog langs.  In ieder geval is dit een prachtig stuk van de route met mooie fietspaden. Morgen weer zon zagen we en hopelijk kunnen we een matje scoren. Zo niet, tja dan is het overmacht om ons weer in luxe te baden:) al geniet ik ook op de camping hoor!

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Henny Smeets:
    25 juli 2020
    Matje in Nederland opsturen naar importeur en de kans is groot dat je een nieuwe krijgt. Wij hadden ooit hetzelfde probleem.
    Wat een heerlijk sfeer toch dat Italiaanse.
    Goede reis
  2. Gert Slokker:
    25 juli 2020
    Her is wel een tocht met veel afwisseling. Je schrijft over Limone. Daar heb ik goede herinneringen aan. De eerste vakanties met pa, ma, zus en het gezin van een oom in 1967 en 1969 naar het buitenland. Allemaal in de VW bus op campingstoetjes en op de grond. Het was een bedrijfsfusie en voor de vakantie waren de banken er uit gehaald. Ik herinner mij dat Limone tegen de berg aangeplakt ligt en dat het daar goed kan onweren. Goede reis verder.👍👍🙏🍷
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    25 juli 2020
    Hoi wat een mooi verhaal mazzel met bb jammer dat het regent mooie foto's weer fijn fiets weer nog we hopen geen regen meer we vinden julliexxx echt heel stoer hoor blijf veilig liefs van ons 🍇🍀🌸⚘🍹🍽🍕🌽
  4. Froukje voortallen:
    25 juli 2020
    Dank je wel voor de mooie verhalen. Het prachtige Verona maar ook het kapotte luchtbed en de regen, maar jullie blijven vrolijk, ga zo door. Veel plezier en liefs van Froukje
  5. Bert van Aggelen:
    25 juli 2020
    Limone, daar hebben wij ook goede herinneringen aan. Jammer dat jullie op de fiets zijn. Ik heb daar een Pizza bord gekocht. Die gebruik ik bij gelegenheid nog steeds. Zou er nog wel een bij willen hebben, maar tja.......
  6. Thea Smeele:
    25 juli 2020
    Heb je van mij al iets ontvangen Marlies ik zie niks terug.