Adriatische kust.

19 juli 2020 - Cesenatico, Italië

Adriatische kust

Het regent vannacht behoorlijk en in de ochtend is de tent drijfnat en alles wat  aan de lijn hangt natuurlijk ook. Die had ik niet zien aankomen er was niks voorspeld. We pakken alles nat in, vanmiddag droogt het wel weer en ontbijten met een vest aan bij het restaurant maar al snel zien we de zon er alweer doorheen te komen.

De Nederlandse fietser gaf het advies om de route niet te volgen die over de ongeasfalteerde weg gaat. Het had geregend en hij stond in het boekje als redelijk en sommige stukken als slecht. Hij had zelf ook de racefiets route gereden over de weg. Veel verkeer maar prima te doen. We luisteren het eerste stukje van de route braaf naar zijn advies. Dan besluiten we toch de onverharde route te proberen. Hij is prima te doen en zoveel mooier. De stilte en de mooie geurende bloemen langs de route zijn een verademing na het drukke verkeer. De rivierbedding is groot maar er stroomt alleen maar op sommige plekken een klein stroompje. Toch kun je goed voorstellen hoe breed de rivier in de winter zal zijn.

Als we in een dorpje stoppen voor een ijsje, zit er een grote groep oudere mannen op het terras. Het blijft een raar gezicht zo terras vol oudjes met mondkapjes te zien kaarten/kletsen.

Bij de Adriatische zee zoeken we een camping. Wauw wat een mega campings. We kiezen er maar een uit. Het is zaterdag en druk bij de receptie. Zeker met 1 meter afstand. Eenmaal binnen staat de tent snel en hangt alles te drogen. Tijd voor de zee:)

Tot onze verrassing zijn er golven, grote schelpen enwit strand. Bijna zoals de Noordzee alleen is de zee heerlijk warm. Mijn gedachtes gaan terug naar de tijd dat we in Spanje op vakantie gingen met de kids. De camping en het strand doen mij daaraan denken. Mooie en gezellige tijden. Op het strand nam Jan dan na 16:00 Spaanse les ( een biertje drinken op het terras). Toen de dochter van een vriendin dit in de klas vertelde kwam de juf naar mijn vriendin toe. Wat knap dat jouw man Spaanse les volgt tijdens zijn vakantie. Zodoende is de uitspraak altijd gebleven. Nu nemen we maar Italiaanse les. Wat zijn we toch goed bezig:)

Morgen is het zondag en rustdag,.We blijven daarom nog een dagje langer op de camping. Even alles wassen en genieten van de zon en de zee.

Veel liefs van ons Jan en Marlies

PS ik verstuur het verhaal altijd in de ochtend van de dag daarvoor. Vandaag is het zondag en eigenlijk geen verhaal maar dit was te grappig. Vanmorgen komt onze Italiaanse buurvrouw vragen of wij een pomp voor een luchtbed hebben om het bed leeg te laten lopen. Helaas kunnen we haar niet helpen. Ik zoek een afbeelding van een lucifer op internet op en vertel haar dat het hier ook mee gaat. “ O, ik wist niet dat je het met vuur ook kunt oplossen”, antwoordt ze bloedserieus. Bijna blauw van het lachen leg ik uit dat je het stokje in het ventiel moet stoppen om de lucht eruit te krijgen. Jan kan ik bijna opvegen. Gelukkig moet ze er daarna ook zelf om lachen. Ze is niet eens blond:)

1. Sylvie:
    19 juli 2020
    Wat een mooi verhaal weer!! Ben nu onderweg naar Frankrijk om mijn moeder op te halen. Het wordt een drukke week😅
    Fijn dat jullie nu aan zee zitten, lekker zwemmen en luieren! Nog veel plezier, veel liefs😘😘
  2. Suze:
    19 juli 2020
    Wat een heerlijk verhaal weer. Ik zit hier tranen met tuiten te lachen! Wens jullie een fijne relaxzondag toe, met veel “Italiaanse les” vandaag!
  3. Piet en Tineke Hafkamp:
    19 juli 2020
    Een fijne zon(rust)dag! Dank voor het mooie verhaal en de foto’s. Héél goed van Jan, dat hij zo aan z’n talen werkt 😉. Jij moet ook de lessen volgen hoor, anders bouw je een achterstand op.
  4. Carla:
    19 juli 2020
    Lekker stel en jullie genieten en lachen wat af.
    Ik sluit me aan bij Tineke Marlies, denk aan de achterstand 😉
    Fijne relaxende zondag xx
  5. Anca van de lande-van Roomen:
    19 juli 2020
    Hoi lieve stoere schatten wat een fantastisch verhaal weer genieten voor ons ook hoor mooi dat filmpje met de drone leuke foto van jan met zijn biertje rust maar lekker uit vandaag morgen weer een nieuw avontuur blijf veilig groetjes anca xxx fred xxx
  6. Paul:
    19 juli 2020
    Vanmorgen gewandeld met Ineke. Moest Jan de groeten doen😚. Fijne dag in zee.
  7. Petty:
    19 juli 2020
    Hey wereld reizigers, mooi verhaal weer! Goed idee die “ taal lessen” ik adviseer jullie om stukjes om te fietsen, Oosterijk, Zwitserland, Hongarije, Polen, Duitsland, Luxemburg en België 😜😂 en in nederland weer afkicken. Veilige kilometers, groetjes Pet en Rene.