Malmo

17 juli 2019 - Malmö, Zweden

Di 16 juli

Boot naar Malmö

Na een onrustige nacht staan we al om 7 uur op. Voor het inschepen moet je op tijd zijn. Gek ik ben hartstikke zenuwachtig. Gezonde spanning. Hoe zou het zijn op zo’n megaschip? De inscheping gaat vlot. Onze lieve dame bij wie we de tickets hebben geboekt zit eerst achter het loket voor de douane en daarna staat ze weer op een andere plek te helpen. Natuurlijk herkennen we elkaar en horen we haar ons een goede reis toewensen. Super enthousiaste en lieve vrouw.

Wat een megaschip gaan we op. De tijd vliegt voorbij op het schip. Mijn eerste boek is uit en als ik opkijk zie ik dat er veel mensen op de banken liggen te slapen. Het was mij totaal ontgaan totdat ik opkeek uit mijn boek:)

Er is zelfs een sauna aan boord waar Jan dankbaar gebruik van maakt. Doordat het zo koud was vannacht is hij zo stijf als een hark dus een beetje warmte kan geen kwaad. Bijna bij Zweden zien we ‘the bridge’ en varen er onderdoor. Het is de verbinding tussen Denemarken en Zweden maar beter bekent van de serie over the bridge.Wat een enorm stuk technologie.

Malmö ziet er prachtig uit. Wat een architectuur. De ‘turning torso’ is de blikvanger van de stad.

Her voelt meteen goed om hier te zijn. De zon en de mooie camperplek die vinden bij de haven vormen  een goed begin van onze reis door Zweden.

‘s Avonds roosteren we het vlees op een algemene bbq als we aan tafel worden uitgenodigd door een grote groep Zweden. Voor we het weten is het al gauw laat maar wat was het gezellig.

1. Anca van de lande-van Roomen:
    17 juli 2019
    wat een mooi verhaal weer word weer genieten voor ons fijne tijd daar fred heeft Italië geboekt nog 6 weken dan gaan we spannend hoor welterusten liefs van ons xxx
  2. Paul:
    18 juli 2019
    He lekker, elke dag weer een verhaal lezen van jullie. Inderdaad wel heel anders dan een fietsvakantie en het weer is ook compleet anders. Nog van harte gefeliciteerd met Thijs. Ik hoop dat jullie ook van deze reis een succes maken met veel nieuwe indrukken en ervaringen. Geniet er van.