Luilekkerland

4 januari 2022 - Phuket, Thailand

Luilekkerland

Dit moet  luilekkerland zijn. ‘s ochtends wakker worden van iemand die het ontbijt komt brengen.

Het gordijn open schuiven en de zon zien. Daarna een soort van ‘work-out ’ doen door te zwemmen in het zwembad. Lunchen met mango en meloen en daarna wandelen naar het strand om daar weer verder decadent te doen.

Totdat ……er vlak naast ons een kokosnoot uit de lucht valt. Mijn god ik denk dat ik een meter in de lucht ben gesprongen. Waar komt dit vandaan?

Als we de kokosnoot bekijken zien we dat hij zeer waarschijnlijk uitgehold is door een vogel:)

De volgende keren dat we door dit pad lopen loop ik achter Jan. Af en toe heb ik mijn hand op mijn hoofd. Gewoon voor het geval dat🤪

Na 4 nachten checken we uit. Vandaag gaan we via een waterval, Decatlon naar Phuket, om daar de oude stad te verkennen.

Als we wegfietsen is de temperatuur prima. Al snel moeten we stoppen om iets op de routeplanner te bekijken.  We staan voor een superklein ‘koffietentje’, het woord is groter dan de locatie. Met grote woorden staat er Halal boven en we zien een vitrine gevuld met bijzonder uitziende eetstokjes.

Drinken we hier koffie? En ja hoor zoals later op de dag ook zal blijken laten we ons snel leiden door onze ogen. De koffie is lekker en de vrouw enorm vriendelijk. Prijs? Supergoedkoop.

Dat komt mooi uit:) Gisteren hebben we een dagbudget voor onszelf vastgesteld. De eerste dag hielden we al over en dit is voor vandaag weer een mooi begin. Ik zie al een massage in het verschiet:)

De waterval in een national park was voor Corona een trekpleister. Er zit zelfs een camping bij. Nu komen we een enkele toerist tegen. Dit zal vast meer gebeuren op deze reis.

We fietsen weer verder met gevaar voor eigen leven. Ook nu weer een aanval van honden. Dit zal echt nog wel een dingetje worden deze reis. Met schreeuwen en een paar stenen ( niet raak Carla) druipen ze af. Het zijn echt grote honden hoor., al zien we onderweg ook ‘lieverds’ die lekker langs de kant blijven liggen.

We komen uit op een zeer drukke driebaansweg. Onze baan is voor scooters en fietsers. Wat een herrie maakt al dat verkeer. We rijden aardig wat kilometers op deze weg. lNa een poos worden onze neusvleugels geprikkeld door een heerlijke etensgeur. We eten op een parkeerplek langs een drukke weg, bij een tentje waar je normaal niet naar zou kijken mede door de locatie, maar mijn god was was het lekker!

Na 40 km fietsen we Phuket binnen. Langs de route komen we een grappig omgekeerd huis tegen dat tot in detail is uitgevoerd. Zie foto

Het is één groot gekkenhuis qua verkeer. Het links fietsen en van baan veranderen gaat prima tot we er bijna zijn en rechtsaf gaan:) Ik zie Jan ineens voor mij de binnenbocht nemen. Omdat we hier links rijden moet je de buitenbocht nemen. Gelukkig komt er net niks aan.

Morgen gaan we hier voor de tweede en laatste keer een verplichte covid test doen en de oude stad verkennen.

Liefs van ons Jan en  Marlies

1. Paul:
    4 januari 2022
    Het moet allemaal niet te lang goed blijven gaan hè. Na 4 dagen moet er iets gebeuren. De kokosnoot is vast een voorproefje. Blijf je voorzichtig 🙂🙂? En vergeet niet te genieten van alles.
  2. Suze:
    4 januari 2022
    Prachtige foto’s bij jullie leuke verhaal. Misschien kun je de kokosnoot vangen, om later tegen de honden te gebruiken.
  3. Roxanne:
    4 januari 2022
    Wat een feest! Wat schrijf je leuk. Ik krijg heimwee naar Azië bij het lezen van dit verhaal en het zien van de foto's. Wat is de temperatuur precies overdag en snachts? En komt er ook een "wat zit er in onze tas" blog? Haha gewoon heel benieuwd hoe je 4 maanden in een paar zijtassen krijgt. Geniet samen en wij genieten mee vanuit een druilerig Nederland.
  4. Petty:
    4 januari 2022
    Geweldig verslag weer 👍🎉 duimen voor morgen, de tweede ( laatste) test! Jan mag op de volgende foto’s wel glimlachen hoor😉 als je weet welke temperaturen wij hebben hier, moet dat wel lukken 😂 geniet ervan, en veilige kilometers 💋
  5. Astrid:
    4 januari 2022
    Jullie krijgen een goede reis gewenst door Rosemarie. En ik vraag me af waar Jan de fietskracht vandaan haalt met zijn dunne beentjes, nou ja, jullie zijn pas aan het begin van de reis dus over 4 maanden zijn het een paar bonken van benen😁. Geniet van al het moois daar.
  6. BERT van der roest:
    4 januari 2022
    Heel mooi veel plezier uit huizen
  7. Ton en Marianne:
    GE-WEL-DIG!!!!!
  8. Everdien:
    Prachtig Marlies👍👍😘

Everdien
  9. Berthie Lahumeten:
    4 januari 2022
    Spannend hoor zo'n trip heerlijk lijkt me dat. Een kokosnoot bijna op je hoofd, zal wel een beste vogel zijn..eten ze daar ook honden? Veel fiets plezier gr..
  10. Ruud Borst:
    4 januari 2022
    Leuk Marlies om te lezen.
    Groetjes Ruud.
  11. Jos:
    5 januari 2022
    weer een leuk verhaal Marlies, leuk dat links rijden, wellicht een sticker op jullie fiets doen welke kant je moet rijden dat gaat helpen, groet uit een zonnig de miranda zwembad !
  12. Mirjam:
    5 januari 2022
    Tja die honden komen me bekend voor..... hadden er in Turkije ook last van. Stenen helpen, eten ook. Soms MOET je raak gooien en soms gewoon stoppen en boos schreeuwen, het blijft een dingetje...... Ik snap je.
    Heerlijk die eettentjes. En ze eten ook HOND !!!! 😉😉😉
    Veel plezier.
  13. Marjan:
    6 januari 2022
    Oehhh die kokosnoot....dat had ook anders kunnen aflopen. Helm? Of is dat te warm?...meerdere engeltjes dan maar weer😉