LAT- relatie

1 augustus 2018 - Namur, België

LAT-relatie.
We zijn nu een aantal dagen onderweg maar het is net alsof het al weken is. Elke dag kijk ik mijn ogen uit naar hoeveel moois de wereld te bieden heeft.
Ook zeker het gevoel van dankbaarheid dat we dit samen kunnen en mogen doen. Gisteren nog reden we voorbij een revalidatiecentrum waar een moeder een zwaar gehandicapt kind voortduwde en ondertussen aan het zingen was en dan besef je weer hoeveel reden we hebben om gelukkig te zijn.
In de ochtend rijden we terug naar Diest waar we op een terras ontbijten. Er is markt dus een en al bedrijvigheid om ons heen. Ze verkopen hier nog van die ouderwetse schorten zoals mijn moeder droeg. Bestaan hier nog steeds:)
De route vervolgt vandaag weer  over een oude treinbaan. We worden vaak aangesproken door mensen. Vandaag door een auto met twee jonge meiden zelfs toegeroepen: “Wel bij elkaar blijven fietsen he!” Waarna ze vervolgens in een deuk liggend doorrijden. Een wat oudere man op een racefiets fiets nog een stuk met ons mee en vraagt of we soms ‘elektiek’rijden, we  gaan zo hard:)
Het landschap wisselt maar wordt al glooiender. Vandaag echt vals plat maar met de juiste wind goed te doen. Onderweg moeten we langs een losgebroken jonge stier?Geen probleem voor ons ( al klopt het hard iets sneller) Iets verder staat een grote groep te wachten. Ik kan het niet nalaten om te vragen of ze niet durven:) Wat blijkt ze wachten daar om het dier tegen te houden  tot de politie komt want iets daarvoor was hij waarschijnlijk net los gebroken en ging hij achter de mensen aan. Nu was hij een stukje rustiger. Oei, net op tijd langs gereden.
We eindigen in Namen waar ze Frans spreken. Het laatste stuk van de tocht gaat naar beneden waardoor  we lekker doorrijden. De teller haalt met gemak de 30 km. De stad ligt aan de Maas die voor onze accommodatie stroomt. Mooier kan het niet en het ligt op de route.
We hebben geen ruzie maar slapen toch apart! Zouden de jonge meiden in de auto helderziend geweest zijn? We hebben sinds vandaag een LAT relatie. Jan slaapt op een 4 persoons mannenkamer en ik op een 4 persoonskamer voor vrouwen in een ‘jeugdherberg’. Lijkt de camino wel maar dan luxer.
 Vanavond dus ook maar uit eten. We smikkelen heerlijk tapas langs de Maas, nog volop zomerse temperaturen. Ach dit bevalt wel goed! Hopelijk de nacht ook:)
Morgen echt de Ardennen in, ik ben benieuwd. Van de autoritten richting het zuiden herinner ik mij nog die eindeloze klim en afdalingen. Oei, nou ja we zien wel waar de route van Benjamins ons brengt.
Liefs Jan en Marlies

1. Suze:
    2 augustus 2018
    Heerlijk om de dag met zo’n gezellig verhaal van jou te beginnen Marlies!
  2. Petty:
    2 augustus 2018
    Haha ‘vals plat’ ik voel de bovenbenen al 😂 jullie gaan lekker! Enhum vanavond maar weer eens gezellig in het tentje ? 😜 blijf genieten, kuzzzz
  3. Caroline:
    2 augustus 2018
    Heerlijk mee genieten! Nog veel plezier
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    g

wat een geweldig verhaal wel bij elkaar fietsen he wat boffen jullie met het heerlijke weer slaap lekker pas goed op elkaar liefs van ons xxx
  5. Rom Guttinger:
    Marlies en Jan,

Echte vakantieverhalen al, alsof je ik weet niet waar bent.
    Blijf genieten van al het moois dat je tegenkomt.

Groet, Rom
  6. Quino Smeele:
    2 augustus 2018
    Jan en Marlies, heel veel plezier en een mooie reis gewenst. De verhalen zijn weer prachtig. Je kan er een boek mee vullen!