Een groen scherm:)

1 januari 2022 - Sa Khu, Thailand

Een groen scherm!

Het is net “Wie is de mol?” Elke 10 minuten checken we de app. Uiteindelijk   komt tegen 22:00 het verlossende groene scherm. We mogen loslopen:)

Het is een kleine 10 minuten lopen naar het strand waar het al wat drukker begint te worden. Als Jan net voor de jaarwisseling nog wat drinken voor ons haalt en ik aan een tafeltje zit te wachten spreekt een toerist (vrouw) mij aan in het Engels. Ze denkt dat ik alleen ben en nodigt mij spontaan uit om mee te gaan naar het strand om samen met haar en de familie nieuwjaar te vieren. Ik leg uit dat ik niet alleen ben, maar bedank haar wel voor het gebaar:)

Niet veel later knallen we met veel vuurwerk aan het strand 2022 in. Mooi om hier te staan, al is het raar dat het bij jullie nog middag is. Nu geen telefoon die ontploft met leuke filmpjes van vuurwerk. Nieuwjaar wensen naar mensen in Nederland voelt nu een beetje vreemd.

We worden later in de ochtend gewekt met een luxe ontbijt Tijd om de boel te verkennen. Nu komt een naar stukje dus als je snel jaloers bent stop dan gewoon hier met lezen.

Het zwembad is heerlijk en ligt prachtig tussen de bomen en een meer. Lui trekken we wat baantjes en luieren op de bedjes.

Als we terug slenteren  naar onze kamer komt de eigenaresse met een zak met heerlijke koekjes als nieuwjaarscadeau.

Na al deze calorieën is het tijd voor actie. We denken dat we wel even naar de Decatlon kunnen fietsen 25 km verderop, maar dat valt tegen. Ondanks de wind is het de warmte waar we aan moeten wennen en zijn er constant kleine klimmetjes en afdalingen.

Halverwege besluiten we dit maar een ander moment te doen. Tijd voor een drankje. We snappen er niks van 3 restaurantjes zijn open maar als we naar binnen willen zeggen ze dat ze dicht zijn. Dan wordt het duidelijk bij een winkel. De stroom ligt eruit dus ze kunnen niks. Tja die hadden we nu even niet bedacht. We zien niet veel later een eet stalletje puin ruimen. Dit zal vast vaker gebeuren maar het zal je winkel/ stalletje maar zijn:(

Als we richting het strand fietsen komen de stenen in mijn zak goed van pas. Ik ben gek op honden maar niet hier. Jan rijdt voorop en daarna fiets ik. Twee honden komen ineens achter mij aan. Ik zie mijn kuiten al in puin liggen en geef een harde brul en gooi een aantal rake stenen ineens op één van de twee grote honden. Gelukkig druipen ze af, pfff straks maar mijn stenen weer aanvullen.

Hoogste tijd om te relaxen en bij te komen op het strand. We fietsen nog een stuk langs de kustlijn waar het duidelijk is dat iedereen het nieuwe jaar viert. We zien veel kinderen genieten van de zee en langs de kant zien we zelfs tentjes staan. Had hij toch nog mee gekund:)

Heerlijk romantisch dineren we wat later op het strand. Wat is dit genieten!

Om het af te sluiten nemen we in de stad een voetmassage. Ik kom als een verwend nest terug gok ik.

Nee hoor, dit doen we niet elke dag. Het was vandaag gewoon een feestdag:)

Stiekem hoop ik dat we dit er regelmatig in kunnen houden.

Nu zal het blog even stil blijven totdat we gaan fietsen. We gaan nu eerst nog wat luieren en acclimatiseren dus tot over een aantal dagen.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. BERT van der roest:
    1 januari 2022
    Gaan jullie ook naar Vietnam fietsen?
    Heeel leuk groetjes Bert
  2. Marjan:
    1 januari 2022
    Groen en gaan! Gelukkig Nieuwjaar voor jullie!! Jullie hebben de tijd dus rustig aan maar. Heerlijk dat dineren aan het strand....we zijn maar een klein beetje jaloers. Liefs en we kijken uit naar jullie belevenissen.
  3. Petty:
    1 januari 2022
    Lieverds wat een genot om een beetje mee te kunnen genieten van jullie trip 🎉🎉🎉
    Dit is het perfecte begin van een nieuw jaar, veel veilige kilometers toe gewenst, enhum neem genoeg stenen mee, maar niet te hard gooien hoor Marlies 😉😂
  4. Mirjam:
    1 januari 2022
    Wat heerlijk dat jullie het groene scherm kregen.
    Lekker eten luieren en genieten. Voor de grote toer begint. Ben zoooooo blij voor jullie.
  5. Suze:
    1 januari 2022
    Heerlijk om het nieuwe jaar “groen” te beginnen. Veel veilige (fiets)kilometers toegewenst! Geniet nu al van jullie belevenissen.
  6. Annemiek:
    1 januari 2022
    Jullie zijn op weg! Ik ben zeer benieuwd naar jullie avonturen. Veel plezier!
  7. Henny Smeets:
    1 januari 2022
    De eerste 4 maanden van dit jaar belooft mooi te worden. Geniet van de mensen, eten, natuur enz. Eerst even wennen.
  8. Nathalie:
    Wat heerlijk
    Lekker even genieten voor het fietsen echt gaat beginnen en jullie vast ongelofelijk mooie en bijzondere dingen gaan meemaken.
  9. Ton en Marianne:
    2 januari 2022
    Wat een geweldige start van het nieuwe jaar en jullie reis. We wensen jullie véél plezier (maar dat gaat, zo te lezen wel goed komen), geluk en gezondheid onderweg.
  10. Gerda Kos:
    2 januari 2022
    Het ziet er fantastisch uit. Ik ben maar een beetje jaloers ☺️
  11. Carla:
    2 januari 2022
    Wat fijn dat het groen licht is voor jullie , geniet met elkaar van dit mooie avontuur . Maar gooi de stenen naast de hondjes ,zodat ze schrikken en aftaaien 🤪🙈😘
    Geniet van deze luier week , groetjes
  12. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Om te beginnen voor jullie een mooi jaar 2022 toegewenst. Het begint in elk geval goed zo te lezen.
    En nu genieten van jullie verblijf en activiteiten in het verre Azië.
    Hartelijke groet, Rom
  13. Judith:
    2 januari 2022
    Gelukkig nieuwjaar Marlies en Jan!
    Hoe heerlijk om op de fiets te zitten; leven in het nu, ervaren van de wind op je lijf, opsnuiven van de lucht die anders is dan thuis.
  14. Roxanne:
    2 januari 2022
    Wat een geweldige start van 2022. Zo leuk om te dit lezen! Moeten jullie nu 7 dagen op Phuket blijven tot de volgende test ook negatief is? Ik blijf jullie zeker volgen en Jayson is vast en zeker super trots op zijn stoere opa en oma die gewoon even 4 maanden met de fiets op avontuur gaan in Azië!! Geniet ervan en laat je gewoon lekker verwennen, jullie lichaam gaat het nog nodig hebben met de komende afstanden!
  15. De van Oplootjes:
    3 januari 2022
    Yes! Groen scherm, wat een heerlijke start van 2022! Wij zien hier ‘groen’ van jaloezie 🥰
    De kids smulden alweer van dit spannende verhaal (al hopen ze toch stiekem dat jullie nog een keer een olifant tegen komen…maar een hond was een goede start hoor! 😜) We kijken uit naar nieuwe verhalen over jullie avonturen! Geniet van ‘t luieren! 😘
  16. Margot Reeuwijk:
    3 januari 2022
    Wat een leuke start om zo te beginnen lekker eerst relaxen geniet er nog lekker van gr uit het regenachtige huizen 😘
  17. Esther:
    3 januari 2022
    Wat een heerlijk begin van 2022! Zo acclimatiseren is niet verkeerd, geniet ervan, groeten Esther