Gedwongen rust.

28 maart 2022 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

Gedwongen rust

Als we aankomen in het hotel gaat Jan even liggen. Geen zin in eten, misselijk en hij heeft het koud. Iets later komt hij toch nog even in het zonnetje zitten maar ik zie dat het hem moeite kost. Hij is niet fit. Niet veel later wisselt het, dan is hij een kacheltje en dan heeft hij het weer koud. Duidelijk koorts en gelukkig hebben we paracetamol mee. De volgende ochtend fiets ik naar het dorpje. Bij de apotheek haal ik ook maar even covid zelftesten. Ja hoor al snel is het duidelijk Jan heeft twee streepjes, ik (nog) één. En nu? In het hotel had ik voor de test al een nacht bij geboekt. Toch in de middag is de koorts weg en voelt Jan zich oké en wil even naar buiten. We lopen naar het stadje en kijken daar de volle terrassen en naar de nesten van de ooievaars op de kerktoren. Er bouwen er wel zes ooievaars een nest waarbij, door het hoogteverschil, de ene ooievaar het nest van een ander bevuilt.

De zon schijnt maar de wind is koud als we teruggaan. Jan pakt weer even zijn rust in de kamer. Hoe nu verder?

Melanie, de vriendin van onze bart komt met een oplossing. Kijk voor een air bnb. We bekijken de route die steeds pittiger gaat worden. We besluiten morgen te boeken of te fietsen, Jan voelt zich immers al weer redelijk fit. Toch is het in de ochtend mij al snel duidelijk en vroeg in de morgen sturen we een aanvraag naar het verblijf. Nu alleen nog een goedkeuring…… alleen blijft die uit.

Ik voel mij ook niet fit, zit koud te worden op een bankje ( het is hier 12 graden) en ik wil gewoon een plek of naar huis. Tja hoe alles mee zat in Thailand, zo zit het nu hier tegen. Ik controleer telkens mijn mail, nog geen reactie. Wat gaat er fout? Voor jullie stiekem natuurlijk wel leuk om te lezen maar dat vinden we vast over een paar weken, nu echt niet.

We gaan naar het gemeentehuis en daar krijgen we een adres waar we naartoe kunnen gaan. We willen niemand besmetten vandaar onze keuze van een appartement maar het is nu niet anders. Jan heeft pijn in zijn buik en we verlangen na een aantal uren zoeken naar een plek binnen in een huis met een bed. Gelukkig keert het tij. Een wat oudere Spaanse man wacht ons al bij het adres op en neemt ons mee. Het is een kamer met eigen badkamer en gedeelde faciliteiten van de keuken en woonkamer. Mooi zonnig dakterras met een prachtig uitzicht. Er is nu niemand dus dat komt mooi uit. We gaan het zien hoe alles loopt naar gelukkig zitten we nu warm en droog😀Wordt vervolgd

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    28 maart 2022
    Ach, wat jammer! Misschien toch in het vliegtuig een besmetting opgelopen? Veel sterkte samen. Gelukkig hebben jullie een goed onderkomen gevonden.
    🍀🍀
  2. Jeannette:
    Beterschap!
    En buen camino😀🌺
  3. Mieke Sturkenboom:
    28 maart 2022
    Ja Marlies in het drukke westen komt iedereen aan de beurt😀 Gerard heeft het ook sinds gisteren. Ik kan er op wachten, wordt mij verteld.Maar ja als je thuis bent, is het toch anders.Sterkte er mee voor Jan en jou!
  4. Suze:
    28 maart 2022
    Beterschap, snel opknappen en weer door! Sterkte.
  5. Nathalie:
    28 maart 2022
    Wat naar heel veel sterkte 💋
  6. Joshogenbirk:
    28 maart 2022
    oeps onvoorzien, sterkte !
  7. Angela:
    Wat een pech, beterschap!!😘
  8. Roxanne:
    28 maart 2022
    Wat ontzettend balen!! Hopelijk knapt Jan snel op en blijf jij klachten-vrij Marlies!
  9. Henny Smeets:
    28 maart 2022
    Dus toch. Met zo'n fietstocht moet je gewoon fit zijn. Dus even de tijd nemen om uit te zieken. Gelukkig heb jullie een goede accommodatie gevonden. Beterschap!
  10. Marijke Roos:
    28 maart 2022
    Jammer Marlies! Hopelijk blijven het lichte klachten en is het gauw voorbij. Beterschap allebei!
  11. Petty:
    28 maart 2022
    😱echt heel veel balen, net nu 😢 maar oke kan niet altijd rozengeur en ………. zijn 😉 rustig uitzieken, en dan weer rustig op pad 🚴🏼‍♂️ Santiago loopt niet weg 😉😂😂😂 beterschap 🙏🏻😍💋💪🏼🎶
  12. Ton en Marianne Tieman:
    Ach jee, waar een tegenvaller. Beterschap hoor 🤒🍀💕
  13. Rosemary:
    28 maart 2022
    Wat een pech! Gelukkig nu een veilige quarantaine plek. Beterschap!
  14. BERT van der roest:
    Sterkte En beter schap groetjes Bert 👍
  15. Rom Guttinger:
    Beste Jan en Marlies,

Zo voorspoedig als het in Thailand ging, zo veel tegenslag hier. Ik las net over versoepelingen in Spanje, maar ze blijven alert. In ons koude kikkerlandje (komende weken) lijkt het of Corona er niet meer is, maar dat is niet zo. Het is ook maar afwachten hoe het virus zich ontwikkelt bij ons. Als jullie allebei besmet zijn en mild ziek heb je in elk geval weer antistoffen en zouden jullie er weer tegen moeten kunnen. Ik hoop dat jullie snel herstellen en de de laatste weken van je vakantie nog fietsend kunt doorbrengen.
    Go on!!!!! Keep right up!

Groet, Rom
  16. Marjan:
    28 maart 2022
    Beterschap lieverds! Pas goed op jullie zelf! Even goed uitrusten en genieten van jullie eigen blog.
  17. Monique Terpstra:
    29 maart 2022
    Wat een pech.....Beterschap lieve mensen
  18. Judith:
    30 maart 2022
    Sja, die covid, wat een rotzak dat virus!
    Beterschap!
  19. Kate Den Otter Noon:
    30 maart 2022
    Wat een pech . Het is niet anders . Veel sterkte zodat jullie weer snel op pad kunnen, liefs x
  20. Ruud Borst:
    30 maart 2022
    Ik wens jullie veel beterschap. Wat een tegenvaller.
  21. Ton:
    31 maart 2022
    Jeetje Jan en Marlies, wat een tegenvaller dit. Zo zie je maar weer, dat het niet meer gaat of we het allemaal gaan krijgen, maar wanneer🙈. Hoop dat jullie weinig klachten hebben en weer snel bovenop zijn. Houd moed. Het gaat weer over, maar wel even kl#%}}#. Sterkte en beterschap.