Gardameer

24 juli 2020 - Bardolino, Italië

Gardameer

Vandaag bekijken we de stad Verona. Eerst even puinruimen. Alles zit vol met bloemetjes, takjes en alles wat uit de bomen is gevallen. Ook de tent is drijfnat maar de zon droogt alles weer snel. We fietsen naar Verona. Het is opletten geblazen want het is druk verkeer.

Als we de indrukwekkende arena bezoeken word ik niet lekker. In een flits denk ik aan corona. Eenmaal buiten weet ik beter. Het is al twee uur in de middag en ik ben gewoon naar van de trek:) De arena heeft een prachtige akoestiek. Jan probeert hem even uit door aan de andere te staan en naar mij te roepen. Wat een geluid. Hij hoefde amper zijn stem harder te laten klinken. Hoe konden ze dit toch in die tijd al allemaal bedenken.! Aida heeft hier ook gespeeld wat zal dat mooi hebben geklonken. Over een aantal dagen is er een opera vandaar dat er druk geschilderd en schoongemaakt wordt. Verona is een leuke stad met veel gekleurde huizen en oude gebouwen waar veel te zien is.

Uiteindelijk rijden we een 35 km om bij het Gardameer te komen. Pas op het laatste moment zien we het meer liggen. Hier zijn toch aardig wat toeristen, veel Duitsers en ook Nederlanders. Niet veel later hebben weer de mooiste plek op de camping vlak aan het meer.

Jan gaat ‘even’ boodschappen halen. Komt na een minuut al weer terug, mondkapje vergeten. We wennen er maar niet aan. Normaal  is boodschappen doen al een dingetje voor Jan, maar nu kwam hij in een vreemde supermarkt met een roltrap:) Zweten dus en ik stuurde ook nog een waslijst ( volgens hem) Terug op de camping kwam hij met de zware tas terug: bier, spa, vlees voor de bbq. “En de BBQ en de sla?”, vroeg ik hem. De stress slaat toe. “Het is ook niks voor mij om boodschappen te doen en al helemaal niet in een winkel waar ik niets weet te vinden!” Het stoom komt bijna uit zijn oren. Hij geeft aan dat hij het wel heeft gepakt. Waarschijnlijk staat het nog bij de kassa. Na een biertje gaat hij toch maar weer terug het is anders wat lastig met vlees zonder bbq.

We koelen daarna weer heerlijk af in het water. Het is nu prachtig en nog niet voor te stellen dat er morgen noodweer aankomt. We willen met de boot naar de noordkant van het water en daar de route weer verder oppakken. Lijkt ons leuk om deze afwisseling met elkaar te combineren. Of het gaat lukken vanwege het weer? We zien wel en anders zitten we hier vast. Nu nog maar even genieten van de zon en de BBQ.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    24 juli 2020
    Wat een verhaal weer je kan Jan gerust om een boodschap sturen zonder masker oeps ff terug nog maar een poging en terug volgende maar een briefje en dan het bier onderaan de waslijst het weer voor vandaag ziet er niet rooskleurig uit heel veel sterkte succes toettoet kijk uit Jan een auto 🚲🚲🚗🚘🚙🚚🛵🛵
  2. Sylvie:
    Lieve Marlies en Jan
    Wat hebben jullie weer een heleboel meegemaakt en gezien! Al jaren van plan om naar Verona te gaan maar nog niet gebeurd, een andere keer. Ik zie alleen blauw lucht op jullie foto’s, wel een beetje jaloers. Vandaag hebben we regen maar het is benauwd, veel discussie over de Corona, misschien moeten we binnenkort ook overal een mondkapje dragen, te druk op veel plaatsen en mensen letten niet op. Ik heb gezellige dagen met mijn moeder gehad, zij kan steeds minder, zelf de trap durft ze niet alleen te nemen, gelukkig ben ik vrij omdat zij neemt al mijn tijd in beslag, ben alleen dinsdag gaan zwemmen ☹️. Maar blij dat ik het voor haar kan doen. Nog veel plezier jongelui! Geniet volop van alles maar blijf voorzichtig! Veel liefs van ons😘😘
  3. Suze:
    24 juli 2020
    Wat een mooi verhaal weer, pas op de hongerklop Marlies! En dan die mooie blauwe lucht op de foto’s, prachtig hoor. Gelukkig hier vanmiddag ook fijn fietsweer, na de buien vanmorgen. Veel plezier op de verdere reis. Hopelijk valt t noodweer mee, maar ik kan me een vakantie herinneren met noodweer in de buurt van het Gardameer, drijvende luchtbedden en natte tenten. Ik duim voor goed weer en een rustige oversteek met de boot voor jullie.