Eindelijk fietsen

11 januari 2022 - Ao Luk, Thailand

Eindelijk fietsen

We worden al vroeg, maar goed uitgerust wakker. De laatste dagen hebben we elke keer een hotel zonder ontbijt, maar ontbijten heerlijk met zelf gekochte yoghurt, muesli en vers fruit op de kamer. Kijk naar het prachtige kunstwerk in het hotel!!

De route op de kaart lijkt volledig vlak maar op deze schaal is het ook moeilijk af te lezen ( 1: 1200000)De app op de mobiel kan het vast.

Kortom we fietsen vandaag aardig wat korte heuvels op en af. Onderweg komen we drie dode slangen tegen en een dode leguaan. De levende hebben we (nog) niet gezien maar dat zal vast snel komen.

Tijdens de koffiestop zien we groepen met kinderen die net uit school komen ook een shake halen. Ze stappen met zijn vieren op de scooter. Allemaal dezelfde schoolkleding: geel shirt en een blauwe sportbroek. Dezelfde sokken en witte schoenen én hetzelfde kapsel:)

We worden bekeken en ja hoor hier komt gelukkig de vraag waar we naartoe gaan:)

Onderweg komen we nog een grot tegen. Het is er totaal verlaten, al ziet de grot er mooi uit.

Het is hier overdag vaak vrij onbewolkt en rond de 30-32 graden. Meestal is er wel een windje. Op de fiets behoorlijk warm maar nog te doen. Wanneer je stilstaat merk je hoe je zweet. Lastige is dat je onderweg snel je buik vol drinkt en vergeet te eten.

Het is een rustige route en we passeren heel wat rubberbomen en velden vol palmbomen.

Overnachten is anders dan in het toeristische gedeelte. Als we na de lunch kijken is er wat in de buurt of meteen weer 50 km verder.

Zo komen we bij deze containerwoning uit, Een ontzettend vriendelijke gepensioneerde vrouw helpt ons. Het is stil hier, alleen de muggen zijn overactief. Het terrein bevat een prachtige tuin met vijverpartij met daar omheen wat huisjes,

Een werknemer is druk aan het werk. Het is bloedheet maar hij draagt een lange broek, t- shirt met lange mouwen en een muts. Ik krijg het al warm als ik kijk.

Als we uitpakken mis ik ineens mijn toilettas. Oeps laten liggen, zo dom van mij. Dit moest ik wel in het blog zetten van Jan want meestal is hij het die iets overkomt.

Het is juist een ideaal ding die je oprolt en waar alles inpast.

We overwegen een taxi maar uiteindelijk gaat een werknemer op zijn scooter heen en weer ( tegen betaling) voor ons. Volgende keer nog beter alles checken:)

Oei wat een nacht. Jan slaapt allang. Ik heb het bloedheet en het bed is hard, voel overal fictieve muggen. Net de airco maar weer aangezet. Nu nog het aanknopje van mijn slapen vinden.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Roxanne:
    11 januari 2022
    Gaaf die grot! Wat fijn dat iemand van het hotel je toilettas kon gaan halen. Goede reis weer morgen en hopelijk heb je toch nog eventjes geslapen 😘.
  2. Amy:
    11 januari 2022
    Oooh toilettas vergeten 🙈 Gelukkig kon hij worden opgehaald.
    Weer een stukje en avontuur verder!
  3. Ton en Marianne Tieman:
    11 januari 2022
    Hihi, heb je al zo weinig bij je en dan toch je toilettas vergeten. Dat was wel even balen natuurlijk. 😳 Prima oplossing gevonden hoor. Weer mooie belevenissen en foto’s.
  4. Henny Smeets:
    11 januari 2022
    Wat een schattige woning. Foto kan zo in een reisgids! Die rot muggen ook altijd!!!!
  5. BERT van der roest:
    11 januari 2022
    Dat doen ze voor muggen En de zweet op te vangen in kleren dit goed voor de warmte tegen te gaan
  6. Gert Slokker:
    Mooi verslag weer. We rijden helemaal in gedachten mee 👍👍
  7. Marjolein:
    11 januari 2022
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet lekker verder.
  8. Ariane:
    11 januari 2022
    Fijn om jullie reis mee te beleven
    de verhalen zijn weer leuk om te lezen en de foto''s prachtig.
  9. Anca van de lande-van Roomen:
    👍💕
  10. Mieke Sturkenboom:
    11 januari 2022
    Elke keer weer leuk je verhalen te lezen.Niet lekker slapen met muggen en hitte. Kan ik me voorstellen.Wat lief dat ze je toilettas gingen ophalen!