Corona

6 januari 2022 - Phuket, Thailand

Corona

Vandaag is de testdag. Met een taxi gaan we naar de aangegeven locatie. Een mega shoppingcentra maar dan…

Na velen keren vragen staan we uiteindelijk in een enorm lange rij.

Elk persoon moet net als bij het stemmen apart opgezocht worden. De rij groeit en groeit maar gelukkig hebben we de tijd.

In het nieuws lezen we dat de cijfers in Nederland enorm hoog zijn. Gelukkig mogen de basisscholen open:) en lijkt deze variant minder besmettelijk. Hopelijk blijven jullie gezond.

Hoe de cijfers hier zijn weten we niet, wel dat er hier andere regels gelden.

Zo moet je hier in elke winkel/ hotel etc die je binnen stapt je temperatuur meten. Boven de 37.5 is het een no go.

Zowel binnen als buiten draagt iedereen  die lopen kan een mondkapje.

Voor zover we zien is er geen privacywet. Foto’s maken van de teststraat is geen probleem en zo wist het hotel waar we nu zitten al meteen toen we aankwamen onze gegevens en kon in de computer zien dat we getest moesten worden en op welke locatie.

Toch is het heerlijk om de taal niet te spreken want nu draait behalve deze tekst nu de hele dag niet alleen maar alles om corona. Of heet dit gewoon je kop in het zand steken?

Zo bezoeken we na afloop van de test een enorm groot zee aquarium wat in het shoppingcentra ligt. We genieten en vergapen ons aan deze mooie wereld.

Het is er alleen enorm koud, de airco staat hoog of zijn we nu gewoon geacclimatiseerd? Buiten is het 30 graden. Het is een vochtige warmte wat je merkt aan je huid. Die voelt zo zacht aan alsof je weer een babyhuidje hebt. Zouden de rimpels ook verdwijnen? Dat zou mooi zijn.

Vaak zien we dat het in de vroege ochtend heeft geregend en voelt het lekker koel aan. Het is nu overwegend bewolkt maar komt de zon er doorheen is het ook meteen zeer warm en moet je jezelf regelmatig insmeren met factor 50.

De mensen hier lijken geen last te hebben van de warmte. De meeste lopen in korte of lange broeken en vaak met sokken in slippers:) Dat laatste is zo fijn om te zien voor Jan. Thuis is dit een no go maar hier dus normaal:)

Het is opvallend schoon in de straten. We zien ook echt hele bezemploegen vegen. Misschien wordt hierdoor wel het gevoel dat de aarde van ons allemaal is aangewakkerd en gooien de mensen daarom niks op straat. Geen idee.

Wat we wel zien is dat het zeer hardwerkende mensen zijn. Iedereen os bezig.

We rijden door straten met enorme huizen en passeren ook huizen met golfplaten daken vlakbij de rivier. Dit laatste blijft lastig om te zien. Je zou het zo graag anders zien. We proberen een steentje bij te dragen door bij de locals te eten en ze een tip te geven. Al zorgt dit ook voor verrassende aspecten. Terwijl we gisteren zaten te wachten op het eten zag ik een rat voorbij rennen achter in de zaak.

Dank jullie wel voor al jullie leuke reacties op het blog. We zullen jullie vragen in het blog beantwoorden.

Morgen gaan we naar de Phi Phi eilanden. Hier hopen we zeeschildpadden te zien en te snorkelen. Geen idee of dat echt gaat lukken. We hopen ook aansluitend door te kunnen reizen naar het vasteland.

Liefs van ons

Jan en Marlies

1. Marijke Roos:
    6 januari 2022
    Heerlijk weer om jullie verhalen te lezen. Ik geniet gewoon mee. Dat er maar veel mogen volgen!
  2. Monique Bos:
    Hoi Marlies,
    Heerlijk dat je ons laat mee genieten! Ik wens jullie mooie, inspirerende kilometers!
  3. Bettie Kamer:
    6 januari 2022
    Zo fijn om mee te “reizen” en je heerlijke verhaal te lezen.
    Blijf coronavrij en gezond.
    Geniet van de warmte.
    😘
  4. Roxanne:
    6 januari 2022
    Contrast tussen arm en rijk went inderdaad nooit... hoop dat jullie weer een groen scherm krijgen en lekker kunnen gaan genieten van de prachtige onderwaterwereld rond die witte zandstranden! En Jan: ik ben ook fan van sokken in slippers. Was in Japan ook helemaal in m'n element ;-) Veel plezier nog! ❤️
  5. Joshogenbirk:
    6 januari 2022
    weer een mooi verhaal Marlies en mooie foto's doet jan zn horloge het nog goed ivm de afstanden, greetz jos
  6. BERT van der roest:
    7 januari 2022
    het lijkt beetje Indonesië en alles bekijken is daar mooi groetjes bert
  7. Bob Salomon:
    13 januari 2022
    Leuk hoor allemaal. Zonder rimpels en een babyhuidje! Slippers en een no go thuis, wat ben je toch streng voor Jan! De variant is juist wel erg besmettelijk, alleen word je er minder ziek van. De natuur is dus prachtig, geniet van elkaar en de omgeving, ik lees het allemaal met heel veel plezier! Groet Bob