Bounty eiland Ko Chang

14 maart 2022 - Koh Chang, Thailand

Bounty eiland Ko Chang

Onze Deense buren zijn ook ochtendmensen en zo ontbijten we samen en kletsen verder. De eigenaren zijn alweer vroeg vertrokken naar hun land wat een stuk verder ligt. Daar verbouwen ze pinda’s, rijst, papaja’s en diverse groentes. De receptioniste, schoonmaakster en ook nog kokkin ineen zet ons een lekker ontbijt voor. Het belooft een warme dag te worden en onze bedoeling is maximaal 70 km te fietsen toch loopt dat een beetje ander..

We stoppen voor koffie bij het strand. Terwijl ik wat drink volg ik een auto die de kant op gaat die wij moeten. Ik zie hem ineens stijl omhoog gaan. Oei dit is geen kleine berg! “Uhh Jan, had jij de route nog gecheckt op hoogtes?” Vanwege de hoeveelheid water; is er ergens een oversteek mogelijk brug/ pont? heeft Jan dit keer niet naar de hoogtes gekeken. “Ach joh dat valt wel mee, we rijden langs het strand.” Helaas blijkt de OSM app ( navigatie) en ik hier anders over te denken. Het gebeurt niet snel maar ik wil een lift, het is bloedheet ( 40C *) en dan 12% met bepakking??? Uiteindelijk vragen we de mensen waar we wat drinken of ze ons tegen betaling een lift willen geven in de pick-up. Zo rijden we niet veel later met de auto de bergen over. Pfff dat was anders lopen geweest en héél veel zweten.

Het weer slaat om en donkere wolken pakken samen. Eindelijk komt er wat regen en verkoeling. Nu gaat het fietsen een stuk beter en we trappen aardig door. Wanneer we in de middag nog eens stoppen voor koffie en om te kijken naar een hotel blijken we te stoppen bij een gezin die aan het proefdraaien is met een koffiebar. Het voltallige gezin is aanwezig en helpt mee met de twee ijskoffie te maken. De Thai neemt de koffie meestal mee op de scooter maar wij willen wel even zitten. Omdat er geen stoeltjes zijn klappen we die van ons uit. Vol verbazing volgen 6 paar ogen ons. Niet veel later krijgen we de ijscappuccino  aangereikt. Ze zijn aan het proefdraaien dus vandaag gratis koffie. Natuurlijk nog wel even op de foto😉

We schrikken van de afstand voor een hotel het wordt wel wat meer dan de planning en de weg wordt ‘glooiend’. Er zit niks anders op dus we gaan ervoor. Toch zie ik Jan steeds vaker vanuit het zadel omhoog veren en ook mijn billen beginnen tegen te stribbelen. Gaan we dit redden in het licht? En zo besluiten we weer een man te vragen of hij ons tegen betaling wil brengen met zijn auto. De man laat zijn eten staan en het hele gezin ( vrouw en drie kinderen) gaat mee in de auto om ons 15 km verder te brengen. Niet veel later rijden we over nog zeer pittige heuvels maar dan achterin de pick-up. We laten ons afzetten bij de boot.

Op de boot kijken we naar een hotel vlakbij de boot want het eiland is heel bergachtig. We beginnen vol goede moed, maar met bijna 100 km in de benen valt het mij zwaar en ben ik daarna ook leeg. Gelukkig is een mooi hotel dichtbij….Als we aankomen blijkt het vol te zijn??? “En wat kosten dan de villa’s?” vraag ik bijna hopeloos. Omgerekend €160 euro voor 1 nacht! Net iets teveel om ja te zeggen😱 Dus omdraaien en knop om, dat gaat even moeilijk bij mij. Jan kan deze knop meteen omzetten maar ik ben gewoon op. Wanneer ik dan een taxi voorbij zie rijden en daar wel mee wil gaan knalt het even. Jan gaat niet weer in een taxi

Gelukkig vinden we 150 meter verder een hotel. De muizenkeutels liggen op de tafeltjes maar ik zeg nu op alles ja. Was dit het paradijs eiland?? Tot nu toe merken we hier niet veel van. Jan gaat nog na een douche naar de supermarkt 400 meter verderop om wat te eten te halen. Totaal bezweet komt hij terug. Van de 400 meter was er geen meter vlak. “Morgen gaan we met de taxi, dit is geen fietseiland.” Goed idee Jan😉

Zondag 13 maart

We hebben klokje rond geslapen, wat wel aangeeft hoe moe we waren. Met een taxi gaan we naar de andere kant van het eiland. We bekijken een paar hotels en vinden iets moois🥰 Heerlijk relaxt komen we de dag door met lekker eten, zwemmen etc. Dit is inderdaad het bounty eiland gevoel!!
Als ik dan ook nog een boek vind kan mijn dag niet meer stuk. Mijn ereader heeft al een poosje een storing dus ben ik met alles wat ik kan lezen blij.                                       We sluiten de dag af met een massage. De kuiten en bovenbenen hebben het te verduren gehad. Ook daar treedt een tijdelijke pauze op, net als met dit blog.

We gaan even relaxen tot over een weekje? Liefs van ons Jan en Marlies

1. Roelie Loois:
    14 maart 2022
    Tjonge jonge, heftig dagje! Nu lekker een weekje vakantie. Geniet ervan!
  2. Carla:
    14 maart 2022
    Geniet van jullie bounty eiland .
    Groeten Carla.
  3. Ton en Marianne:
    14 maart 2022
    Geniet maar lekker hoor. Er is niets mis met even niets doen en je laten verwennen.
    Overal hebben jullie je ogen al verwend een schitterende indrukken opgedaan. Nu even rust voor de rest van het lichaam. 😘
  4. Henny Smeets:
    14 maart 2022
    Even een weekje rust voor jullie. Gewoon even lekker genieten en niets hoeft.
    Daarna vol goede moed weer verder.
  5. Anca van de lande-van Roomen:
    14 maart 2022
    Lieve schatten fijn dat jullie een lift hebben gekregen wat een mooi avontuur weer mooie foto's geweldig ik geniet mee hoor op mijn hometrainer liefs van ANCA xXx love you Mis je xXx
  6. Petty:
    14 maart 2022
    😳😳😳 het kwijl loopt van mn scherm 😩😩😩 jaloers 🤣🤣🤣 herkenbare strandjes/ uitzicht 😍😍 dat heerlijke gebakje op de laatste foto 😚 mijn vullingen schieten uit de kiezen, ziet er heel erg lekker uit, geniet er maar lekker van! Na deze trip zal er geen grammetje vet meer op de spieren zitten, dus dik verdiend 😉🙏🏻🙏🏻🙏🏻 enjoy 💋💋💋
  7. BERT van der roest:
    Mooi groetjes is
  8. Tineke en Ton:
    14 maart 2022
    Wat een blog weer, de zweetdruppels komen ons figuurlijk tegemoet. Ook dit is Thailand.
    Jullie tante Truus, inmiddels 97 jaar en slechtziend, zei het eerder al toen ik haar een blog voor las: "Marlies kan prachtig schrijven". En zo is het!
    Wat beleven jullie veel, wat een avonturen toch iedere keer, en wat bijzonder dat we dat dit via de blog met jullie mee mogen maken. We wensen jullie nog veel plezier toe tijdens deze vakantie, en geniet maar lekker van het bounty-eiland.
  9. Rom Guttinger:
    Mooi deze avonturen.
    Wat zullen jullie daar later stoer over kunnen praten.
    Een beetje aandikken en je hebt een sterk verhaal.
    Veel plezier op jullie eiland.

Groet, Rom
  10. Piet en Tineke Hafkamp:
    14 maart 2022
    Geniet van nu een weekje(?) echte rust, dat hebben jullie wel verdiend na deze zware laatste dagen.
    Bedankt voor de verhalen en mooie foto’s!
  11. Froukje voortallen:
    17 maart 2022
    Lieve Marlies en Jan, wat een prachtige verhalen, wat kun jij toch beeldend schrijven, heerlijk om jullie te volgen en het mee te beleven. Nu even lekkeruitrusten.