Nog 33 dagen:)

11 maart 2017 - Venezia, Italië

Nog 33 dagen:)
De tijd vliegt voorbij, de hoogste tijd om te trainen, want voor je het weet vliegen we naar Sri Lanka.
Vervelend hoor zo'n trainingsweekend:) De route hebben we tot het laatste moment laten afhangen van de wind. We fietsen richting Zwolle. Onderweg komen we bij het pontje (de Eem) al voor een onverwachte wending in de route. Omdat het pas maart is vaart hij beperkt en net nu niet...
We besluiten dan maar via Nijkerk. Lelystad naar Enkhuizen te fietsen. De polder, wat een saaie route. We deden het voor de wind maar die draaide er maar wat omheen.
Vlak voor Lelystad komen we bij de Oostvaardersplassen. Door een enorme verrekijker van een vriendelijke man zien we reeën, koningspaarden en een zeearend. Super mooi om te zien.
In Lelystad staat de teller al op 75 km maar we willen daar niet blijven slapen en dus toch nog maar de dijk over naar Enkhuizen.
Witte reigers vliegen bijna tot de helft van de dijk elke keer met ons mee.
Moe maar voldaan komen we bij de herberg aan waar we overnachten. We hebben goed ons best gedaan 105 km weggetrapt:) Als kers op de taart hebben ze hier 120 verschillende biersoorten. Ik denk dat we nog wat langer blijven

1. Rom Guttinger:
    11 maart 2017
    Leuk verhaal. Het lijkt wel of het al begonnen is erin zekere zinnig dat ook zo.
    Met deze km afstanden zitten jullie al aardig op schema lijkt me.
    Veel succes met de verdere voorbereiding.

Rom
  2. Ron Jens:
    11 maart 2017
    Via Zwolle naar Sri Lanka?
    Zijn jullie de weg kwijt?
    Arme Jan.
  3. Carla:
    11 maart 2017
    Wat lekker om te starten, en dat met prachtig weer dit weekeinde.
    Leuk weer om te lezen.
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    11 maart 2017
    Jan heeft ervaring met de vrienden van de fiets dus overal welkom alleen de hagelslag is een beetje wit uitgeslagen dat was ook een mooie fiets ervaring met je zoon maar stoer hoor zo'n mooie fiets tocht ...eeh geen foto's gemaakt groetjes x
  5. Marianne:
    12 maart 2017
    Wel goed slapen hoor en geen brokken maken, heel is leuker
  6. Paul:
    14 maart 2017
    Leuk om nu al te starten met je blog. We zijn helemaal klaar voor grote gebeuren in Sri Lanka. Nog even oefenen in het koude Nederland.
  7. Astrid:
    6 april 2017
    Ik zal je weer opnieuw moeten leren kennen en ben dan ook heel benieuwd naar je reis verhalen. Ik wens jullie een goede en fitte voorbereiding en tot na de reis! Liefs Astrid.
  8. Marianne:
    7 april 2017
    Lieve Marlies en Jan, ik verheug me erop om er een klein beetje bij te zijn. Groetjes Marianne (Cees vindt het ook
    Leuk hoor!)
  9. Ton:
    12 april 2017
    Lieve Marlies en Jan,
    Ook ik ga het vanaf dag 1 volgen en verheug mij nu al op de fantastische verhalen.
    Ik wens jullie een ongelooflijk mooie reis, geniet ervan en doe vooral voorzichtig. Heel veel plezier en wij in Nederland zullen meegenieten
  10. Bob Salomon:
    14 april 2017
    Spannend en wat een leuke onderneming, de zingende juf vliegt op de fiets door de wereld. Super om jullie te volgen.