1 maand onderweg

31 januari 2022 - Hua Hin, Thailand

1 maand onderweg

We zijn vandaag precies een maand onderweg. Wat hebben we veel gezien en gedaan in deze maand. Ik gok dat de rest iets minder spectaculair zal worden maar ja geen idee.

Roxanne, jij vroeg ons naar wat er allemaal in onze tassen zit. We hebben 6 tassen mee. Jan 2 voortassen en allebei 2 achtertassen. De tassen zijn zo ingedeeld dat mijn tassen altijd mee naar binnen gaan in het hotel. De rest… gebruiken we wat minder😉 Één voortas zit vol met gereedschap en reservebanden. Die moest gisteren    open, Jan had een lekke voorband. Er zat een grote doorn in de band. In de andere voortas zitten onze stoeltjes en benzinebrander met kookgerei in. Dit met het oog op Indonesië. Hopelijk gaat het land open voor toeristen. Sulawesi is een moslimland en in april begint de Ramadan. Om er zeker van te zijn dat we daar niet verhongeren nemen we dit mee. In Thailand kun je overal wat eten, stalletjes genoeg. Toch hebben we ons net gewogen bij het hotel en zijn allebei 4 kg afgevallen. Je vond Jan al zo smal Astrid, toch eet hij genoeg. Ik denk een andere manier van eten en veel beweging samen dit resultaat geeft. Twee tassen gaan nauwelijks open dus ja ik denk dat we wel met nog minder hadden gekund. In één zitten de winterkleren voor de terugreis of wie weet straks voor in de bergen  voor ‘s avonds.

Ik merk wel dat we een maand Thailand ervaring hebben. Vandaag wilden we het oude treinstation (1920) bekijken in de plaats Hua Hin waar we nu zitten, maar er lagen zeker 10 honden op ons te wachten. Aan het begin van onze reis was ik niet gegaan. Nu geef ik een grote schreeuw en scheur door💪 Ook in het verkeer zijn we nu aardig ingeburgerd. Al blijven de regels vaak vaag,  een glimlach en je hand opsteken is vaak al voorrang krijgen.

Vanochtend ( zondag) waren er veel mountinebikers op de weg. We haalden een groepje in maar ze haakten meteen weer aan en bleven ons volgen. Helaas was met elkaar praten lastig want ook zij spraken geen woord Engels. In elke plaats waar we door heen reden schreeuwden ze wat  naar de mensen. die buiten stonden zodat iedereen naar de groep fietsers keek. Geen idee wat ze zei maar ze vonden het duidelijk geweldig om met ons samen te fietsen. En wij ook!!  En dus uiteindelijk een stop voor een groepsfoto.

We zijn nu in een moderne plaats waar veel expats zijn. Veel hotel en hoogbouw. Na Phuket hebben we geen hoogbouw meer gezien. In deze plaats is het oude buitenverblijf van een voormalige koning.  Daar dachten we even langs te rijden maar dat is toch nog een heel stuk uit de plaats en morgen op de route.  Vandaag dus samen een zwemtraining bedacht en uitgevoerd in het zwembad van ons hotel.  Verder hebben we nu een beetje ons fietsritme te pakken. We staan vroeg op fietsen aardig wat kilometers in de ochtend en zijn meestal uiterlijk 13:00 op de plek van bestemming. Daarna is fietsen niet meer te doen.

Vanmiddag zijn we bij het strand geweest. Dit is echt een grote stad. We lopen langs heel wat hotels voor we er zijn. Dit keer geen leeg strand maar vol met kitesurfers, wandelaars en spelende kinderen. Dit zal een van de laatste keren zijn dat we vlakbij bij het strand fietsen. Als we aan het eind van de dag teruglopen en iets zoeken om te eten stuiten we op een Chinees nieuwjaarsfeest. We genieten van een spectaculaire show vol met dans, acrobatiek en vuurwerk. Goh wat boffen we toch weer.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Roxanne:
    31 januari 2022
    Wow! Zo knap en leuk om te zien hoe alles in die zijtassen past en jullie op zoveel omstandigheden zijn voorbereid :)! En wat gaaf dat Chinees nieuwjaarsfeest! Heerlijk om mee te genieten zo! ❤️
  2. Ton en Marianne:
    31 januari 2022
    Wat jullie allemaal beleven in één dag!
    Super!
    En hoe snel jullie je aanpassen (eten, honden, verkeer) Top!
    Wat is die eerste maand voorbij gevlogen.
    En wat blijft het heerlijk om jullie avonturen te volgen.
  3. Marijke Roos:
    31 januari 2022
    Heerlijk om te lezen elke keer. Erg leuk om zo mee te genieten van jullie avonturen Marlies!
  4. Mieke Sturkenboom:
    31 januari 2022
    Wat een bijzondere leuke dingen maken jullie mee.Echt boffen! Knap om al die spullen in fietstassen kwijt te kunnen.
    Als we 4 dagen naar een hotel gaan, hebben we al 2 kleine koffers vol bij ons,😀
  5. Marjan:
    31 januari 2022
    Sjee een maand alweer! Wat gaat de tijd snel. Jullie hebben straks echt de foto's nodig en verslagen om te zien wat jullie allemaal al beleefd hebben. Echt mooi! Zo knap dat fietsen. Hua Hin zijn wij ook nog geweest een paar dagen. Raar dat er groot strand is en verder geen bedjes, parasols etc. Wel paarden🙃 . Fijne, veilige reis..liefsssss
  6. Petty:
    31 januari 2022
    Hahaha de uitstalling van de inhoud van de tassen, wat heeft een mens meer nodig 😉 ja de eerste maand is omgevlogen, gelukkig nog twee te gaan 🎉🎉zie ondertussen wel slijtage plekken bij Jan, hopelijk niets wat het fietsen gaat belemmeren 🙏🏻 Doorgaan met genieten hoor 😂💋💋Doen wij ook met het lezen van jullie verhalen 😉
  7. Anca van de lande-van Roomen:
    31 januari 2022
    Jeetje wat een prachtig verhaal weer leuke foto's van Chinese NW jaar al weer 1 maand weg wat hebben jullie een hoop beleefd hier storm keihard brrr blijf lekker binnen nog 3 maanden te gaan wat gaat de tijd snel goede reis nog kijk goed uit liefs ANCA love you xXx
  8. Hanneke:
    31 januari 2022
    Prachtig hoe je steeds weer details beschrijft waardoor het een beetje voelt alsof we mee zijn op reis. Nu ook weer met die tassen: je ziet het voor je het gepuzzel wat waar moet. En dan na een tijdje weet je wat je nodig hebt blindelings te vinden.
  9. Mieke Hilverts:
    31 januari 2022
    Je wordt nog eens een held Marlies! De koeien op de hei worden straks geaaid! Leuk weer om te lezen!
  10. BERT van der roest:
    31 januari 2022
    geweldig hoor de reis veel plezier
  11. De van Oplootjes:
    31 januari 2022
    Wauw, een maand alweer! Wat vliegt de tijd!
    Heerlijk om van jullie verhalen te genieten! ‘Juf-Marlies-tv’ wordt een echte hit in de klas en kan straks niet meer gemist worden! Ze vroegen zich vandaag af hoeveel ‘likes’ je al had op YouTube en of je ook ‘een echte YouTuber’ was?! 😆
  12. Judith:
    1 februari 2022
    ha, dat was een échte reminder: een maand al onderweg. Wij smullen hier van jouw verhalen en de foto's en verliezen tijd daarmee uit het oog.
    Fiets ze!