slakken gel.

31 juli 2017 - Katwijk aan Zee, Nederland

Slakken gel.
Vandaag weer een nieuw vervoersmiddel uitgeprobeerd. Hij stond nog niet op het lijstje maar wel op onze route, dus dit keer niet zelf bedacht:)
We rijden langs de nieuwe Maasvlakte 2. Met dank aan de eerdere uitleg van zwager Paul weten we een klein beetje van de havens hier. Wat een wereld, zoveel containers en grote schepen/ treinen zien we klaarstaan voor vertrek. Je weet niet waar je kijken moet er gebeurt genoeg.
Even later staan we al voor de Ferry. Het is gezellig druk en vanaf het water kijk je weer met een ander gezichtsveld naar alle bedrijvigheid hier in de havens. Na een half uurtje komen we aan bij Hoek van Holland.
De route gaat bijna de hele tijd door het duingebied. Ook vandaag is dat samen het prachtige wolkendek geen straf ondanks de pittige klim/ afdalingen.
Eindpunt van vandaag is Katwijk aan zee. Een grote camping vlakbij het strand.
We duiken nog even de action in waar ik kijk voor een heel klein tubetje crème voor het gezicht en lijf.
Er staat een potje slakkengel. Volgens de info op het kleine potje is het goed voor rimpels en  herstelt het de huid. Prima voor nu lijkt mij, vooral die kleine verpakking spreekt mij aan.
Wanneer Jan gaat douchen geef ik het wondermiddel ook mee. Weer terug bij de tent blijkt hij de letters niet gelezen te hebben zonder bril. Hij had het op 'zijn Jan's' in zijn haar gesmeerd ( dus lekker veel)
Ben heel benieuwd of ik morgen naast een jonge god wakker word?
Liefs Jan en Marlies

1. Astrid:
    1 augustus 2017
    Kleuters bij mij op school zetten wel eens slakken op hun neus. Ze worden er erg vrolijk van.
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    1 augustus 2017
    Goedemorgen morgen fijn dat het lekker dtoog is jullie genieten wel he van de havens benieuwd of jan een jonge god is morgen veel plezier geniet er van wij van jullie geweldig verhaal en foto's dank je wel liefs van ons xxx8
  3. Paul:
    1 augustus 2017
    Vol spanning wachten we op een foto van de herboren Jan. Je weet nooit wat er gebeurt met die gel. Groet.
  4. Marjan:
    2 augustus 2017
    Ha ha typisch Jan! Veel plezier nog!