Een rustige dag

28 juli 2015 - Bolzano, Italië

Een rustige dag.
Vandaag een rustig aan dag. We breken rustig af en willen even rustig terugfietsen om een foto te maken van twee reuze stoelen ( kunstobject)) waar we gisteren langs fietsten. Toch zelfs zonder bepakking heb ik er halverwege geen zin meer in. Het is een pittige klim en dat alleen voor een foto op een rustige dag. Dus....halverwege draaien we om, halen de tassen bij de camping op en gaan op weg voor een kop koffie:)
De etappe gaat vandaag eigenlijk iets verder als waar we nu stoppen, maar Judith en Peter komen ook naar deze camping dus we besluiten hier naartoe te fietsen. In Bolzano is het museum waar Otzi, de ijsmummie te zien is. Hij is 1991 gevonden door twee toeristen en de mummie is een man uit de kopertijd.
Als de teller 36 km aangeeft zijn we er al. Niettemin zijn we al een paar keer gestopt, het is vandaag erg benauwd en zelfs te warm vinden we om te fietsen. Het is al gauw 32 graden maar je hoort ons, zeker gezien de Nederlandse weerberichten, niet klagen. Ik hoop dat het bij jullie gauw wat beter wordt. Hier krijgen we vanaf morgen kans op regen :(
Onderweg zien we talrijke appelbomen Fuiji en Golden delicious denk ik. De bomen hangen propvol en na er al dagen er langs rijden kunnen we ons nu niet meer bedwingen en plukken er een. We lezen dat 1/10 van de appels hier worden geplukt, vandaar dus al die fruitbomen.
Langs de hoofdweg staat al op een bord dat de camping vol is. We proberen het toch... en ja hoor gelukkig is er voor een tentje nog wel plek. De grond is vol met stenen wat ook niet anders kan want naast de camping loopt een rotsformatie:) Elke dag zijn we weer erg blij met de Nederlanders op de camping, daar kunnen we altijd wel een hamer lenen. Vandaag kennis gemaakt door de hamer én koffie gedronken bij leuke Brabanders.
We chillen een beetje bij het zwembad(je) want ook heeeel relaxt is hoor:) We checken de mail, appen wat en genieten van de zon en Jan van de schommel ( zie foto)
Het veld waar we staan staat 's avonds helemaal vol, scheerlijn aan scheerlijn, met allemaal kleine tentjes. Nu maar hopen dat ze niet snurken, maar het sanitair hier is het mooiste wat we ooit hebben gezien.
Grappig eigenlijk dat we jaren geleden medelijden hadden met de mensen die we de berg op zagen fietsen of op de camping zagen staan in een puptentje  en nu zijn wij die gekken en vinden het nog leuk ook. Dus wie weet volgen er meer.....
Het is leuk omdat de weg naar Venetië  toe al zo leuk en mooi is, je elke dag ergens anders slaapt en het heel relaxt is. Je niet na hoeft te denken over wat je aantrekt, je haar wel goed zit, of wat je die dag gaat doen. Nou volgens mij ben ik overtuigend genoeg geweest:)
Liefs van ons
Merano- Bolzano 36 km

1. Rom Guttinger:
    28 juli 2015
    Beste Marlies en Jan,

De toon van jullie verhalen wordt steeds relaxter. Honderdnegentien kilometer op één dag bergafwaarts, nu zesendertig kilometers met de nodige pauzes tussen door en koffie neem ik aan.
    Tijd genoeg om in Venezia te komen. Geniet er van.

Rom Guttinger
  2. Paul:
    28 juli 2015
    Mooi te lezen hoe de omgeving is. En ja soms is het afzien maar jullie zijn al ver zeg. Wat een verschil met Frankrijk. Hier lege campings voor het gevoel. Je kan aren over je eigen scheerlijn struikelen. Succes verder met de tocht.
  3. Rosemary:
    29 juli 2015
    Mooi hoor! Gezegend dat jullie (zeker Jan) dit kunnen doen que gezondheid . Misschien 40 jaar geleden dat ik zou doen? Hoewel ik meer van luxe houd. Maar veel zien vind ik nog steeds fantastisch. Geniet nog lekker en hoop dat regen meevalt. Wordt hier al beter.
  4. Margot Reeuwijk:
    29 juli 2015
    Jeetje wat zijn jullie al ver zeg super veel plezier Gr uit het zonnige sant antioco
  5. AH Restaurantactie:
    29 juli 2015
    Jammer dat we het nu verhaal van de reuzenstoelen moeten missen. Kan Jan niet even terugfietsen?
  6. Mieke Pieket Weeserik:
    30 juli 2015
    Mooie omgeving bij Bolzano . Noord Italie is prachtig !! Jullie zijn al ver op weg . Groetjes van ons.