We rijden weer:)

22 juli 2015 - Sigmaringen, Duitsland

We rijden weer:)
Vannacht hebben we allebei slecht geslapen. Wat doen we? Hoe komt het dat je je spullen niet kan laten staan? Lief om dan jullie medelevende reacties te lezen, grote dank daarvoor. We kregen zelfs een tandem aangeboden echt super aardig.
Om zeven uur zijn we klaar wakker en voor achten lopen en fietsen we de camping al af. We willen als eerste bij de fietsenmaker staan.
We bellen ondertussen de verzekering en horen dat we dat we wel iets terug krijgen  maar helaas niet alles. Maar alles beter dan niets:) Dat betekent wel dat Thijs nu nog harder moet werken of wij zelf na de vakantie een stapje harder moeten:) Maar naar huis..., nee we hebben besloten dat dat geen optie is.
De fietsenwinkel beschikt over een groot assortiment en we worden geholpen door een uiterst vriendelijke meneer. Ze hebben allerlei soorten fietsen maar na lang nadenken kiezen we toch voor dezelfde fiets. Jan fietst lekker en pijnvrij en met een andere fiets kan dit wel heel anders zijn.
We hebben echt geluk, de winkelier denkt met ons mee, de man die sleutelt wil de fiets voor ons wel rijklaar maken want er moet toch nog wel wat gesleuteld worden ( andere banden, spatbord, bidonhouder etc.) maar na een klein uurtje is hij klaar. De winkelier zegt tegen Jan terwijl hij de fiets overhandigt: "En nu is het weer gisteren!"
Het is half twee als we in het heetst van de dag vertrekken maar we rijden weer...:) De start is super warm maar daarna lacht het geluk ons weer toe. Het wordt zwaar bewolkt en de wind neemt toe. We rijden met de wind in onze rug 29 km per uur en vliegen door deze etappe. Het is de zwaarste etappe van dit deel tot Bregenz maar zelfs de klim van 6km lang van gemiddeld 8% komen we goed boven. Op de top is het maar liefst 737 meter hoog. Daarna zien we veel kalksteengebergtes. Opvallend blijft hoeveel mooie grote parken Duitsland heeft.
Om zeven uur rijden we de camping op. Alle mensen uit Holland zien we weer terug en Judith en Peter koken zelfs voor ons. Het is een gezellig weerzien. Iedereen bewondert jan zijn nieuwe fiets en is blij dat we weer verder kunnen. Nu lekker slapen, maar dat gaat vannacht vast lukken:)
Liefs van ons
Tubingen - Sigmaringen   75 km

1. Carla:
    23 juli 2015
    Wat een mooie positieve instelling.
    Super dat jullie weer rijden.
    Bijna bij Bregenz, daar gaan wij de grens over als we in Brand gaan skiën. Mooi gebied.
    Ik hoop dat jullie niet veel last van onweer krijgen, hier voorspellen ze dat voor vandaag.
    Succes , groetjes Carla xx
  2. Jacqueline:
    23 juli 2015
    Ieder ander was bij de pakken neer gaan zitten maar jullie gaan gewoon door. Wat fijn dat er voor Jan net zo'n fiets bij de fietswinkel stond, maar wat een tegenvaller qua kosten.
    Nu jullie bij Oostenrijk komen wordt het vast alleen nog maar mooier. geniet er maar van! En vooral doorgaan!
  3. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Wat een situatie met die fiets. Ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt als je ziet dat je fiets niet meer staat op de plek waar je hem hebt achtergelaten. Wat een boeverij!
    En een adequate oplossing. Jullie kunnen verder en verder genieten.
    Ik dacht dat je je naam ook maar moest veranderen: naar Roomen i.p.v. van Roomen.
    Een goede voortzetting van de tocht door Oostenrijk!

Groet, Rom
  4. Marja:
    23 juli 2015
    Lieve Marlies en Jan, na de afknapper van gisteren weer wind mee. Super dat jullie direct actie ondernemen en verder fietsen. Gelukkig zijn er veel attente en lieve mensen. Mooie fietsdagen gewenst.
  5. Ron Jens:
    Hoi stel

Zit er wel een zadel op die nieuwe fiets van Jan?
    Jan kijkt nogal gespannen, vandaar mijn vraag.
    Had Jan die fiets trouwens zelf niet "verstopt" in de hoop dat hij terug kon keren naar huis waar hij een auto tot zijn beschikking heeft staan? Met de auto is het een paar uurtjes rijden tot waar jullie nu, na al die dagen zwoegen, gekomen zijn.
    Succes met jullie verder reis.
  6. Margot Reeuwijk:
    24 juli 2015
    Jeetje wat geweldig dat jullie weer op de fiets zitten veel fiets plezier nog ge uit het warme sardienie
  7. Janneke:
    11 augustus 2015
    Wat goed dat het zo is afgelopen, zo'n fietsenmaker die het meteen regelt, wat fijn! En dan de wind mee... 'gisteren' zat alles tegen en 'vandaag' zit alles dan weer mee! Mooi!