De mooiste, de zwaarste en de langste tocht.

27 juli 2015 - Merano, Italië

De mooiste, de zwaarste en de langste tocht.
Na een heerlijke nachtrust en topontbijt vertrekken we al net voor negenen. We zijn echt mega op tijd, de route loopt precies langs het hotel dus we kunnen zo doorfietsen.
Het heeft vannacht aardig geregend en we zien de zon die door de laaghangende wolken door wil breken. We fietsen nog in de wolken en met jassen aan maar dat is alweer snel uitgetrokken. We beginnen met wat vals plat en al snel krijgen we onze uitdaging te zien. Maar liefst 6 km is de berg op en 7-8%. Op de weg staan genummerde borden en dit samen met een oude maar voor mij nieuwe conference van Youp van het Hek zorgen ervoor dat ik boven kom:) We rijden met 7 a 8 km per uur de berg op en nemen twee keer een stop. Eenmaal boven drinken we koffie, knuffelen een robuuste Beau die bij ons komt liggen en al snel is al het zweet opgedroogd. Wat is het hier mooi.
We hebben voor de berg de Zwitserse grens gepasseerd en nu ook de Italiaanse:), hij gaat lekker.
We komen bij een prachtig meer Lago di Résia. Het water is ongelofelijk helder en we zien telkens aan de overkant grote bergtoppen met sneeuw. Het is vandaag mooi weer met wel wat bewolking wat de foto's prachtig maakt. We stoppen steeds weer kijken elkaar aan en zeggen dan:" nog één fotootje" maar het worden er telkens weer meer.
Onderweg komen we regelmatig dezelfde groep mountainbikers tegen. Twee hebben er fietsen met mega dikke banden en het is leuk dat we hun tempo met gemak bijhouden. Het is grappig wanneer er een tegenligger aankomt seinen ze dit door naar achteren. Al gauw horen we bij de groep en seint ook de laatste telkens naar ons.
We fietsen zo lekker dat we doorgaan, het is vandaag echt de allermooiste tocht tot nu toe. We rijden ook veel langs snelstromend water wat met een bloedgang stroomt.
Onderweg komen we sproeiers tegen. De eerste proberen we nog te ontwijken maar er is geen beginnen aan het zijn er teveel ( 80?) met als gevolg dat we doorweekt zijn. Geen probleem hier het is 26 graden en alleen maar lekker verfrissend.
Moe komen we aan op een kleine camping en als ik kijk naar de kilometerstand snap ik ook dat mijn billen het zat zijn, 115 km.
Eigenlijk is de camping vol maar we mogen naast de druiven staan. We leggen de fietsen vast aan de ketting, pakken onze zwemspullen en nemen een duik in het plaatselijke zwembad. Jan kan zijn rug weer strekken en we komen weer heerlijk bij.
Vanavond natuurlijk Italiaans gegeten en de koffie geprobeerd, het was de tocht inderdaad waard:)
Veel liefs van ons
 Pfunds -Merano 115 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul & M:-)nique:
    27 juli 2015
    Wat een fantastisch avontuur. Ben zo jaloers! Geniet ervan ! Xx
  2. Tineke Hafkamp:
    28 juli 2015
    Ongelooflijk: wat een kanjers zijn jullie! Een geweldige prestatie. Goed om ook de tijd te nemen om te genieten van de schitterende omgeving.
  3. Gert Slokker:
    28 juli 2015
    We genieten weer van jullie verhalen. Nog veel fietsplezier.
  4. Froukje:
    28 juli 2015
    bedankt voor je leuke reis verslagen en de mooie foto's
    wat een kanjers zijn jullie om dat allemaal aan te kunnen
    ik wens jullie een goede reis toe en mooi weer
    hartelijke groeten van froukje
  5. Carla:
    Hoi van Roomens .
    Wat hebben jullie een mooie rit vandaag gehad, tenminste zoals je het beschrijft is het super.de foto's liegen er ook niet om.
    Lekker bijkomen en op naar Venetië .
    Groetjes Carla xx
  6. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Wat een mooie avontuur toch. Leuk om met de auto de pas op te gaan en op de fiets af te dalen. Stoer om zo'n lange tocht op één gemaakt te hebben. Nu nog alleen Italiaans voor de boeg. Ben benieuwd of jullie door de Dolomieten gaan of er langs. Venetië is niet zo ver meer!. Veel plezier en goede voortzetting van de reis.

Goet, Rom